אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אין מה לראות: הסדרות הכי גרועות על המסך

ההמתנה מורטת העצבים לחזרתן של "משחקי הכס" ו"מד מן" גורמת כמעט לכל שמשודר להיראות רע. אבל יש מספר מקרים שאפשר לקבוע בוודאות: זה לא אנחנו, זה הן

תגובות

תור הזהב של רשתות הכבלים בארצות הברית העלה משמעותית את רף האיכות של המוצר הסופי שאנחנו מצפים לראות על גבי המסך שלנו. הסטנדרטים השתנו, וטוב שכך. כבר לא מפתיע לשמוע על במאים מהשורה הראשונה שמשתתפים בפרויקטים טלוויזיוניים (מרטין סקורסזה ל"אימפריית הפשע" או דיוויד פינצ'ר ל"בית הקלפים"), על סדרה שעולה עשרות מיליוני דולרים (משחקי הכס ושות') או על תכנים שמאתגרים את גבולות המדיום ("שובר שורות") או את הטעם הטוב ("המתים המהלכים", "ספרטקוס"). המפסידות הגדולות של תור הזהב החדש בטלוויזיה הן דווקא רשתות הברודקאסט. מול צנזורה פנימית, שיקולי רייטינג מסרסים ותקציבים נמוכים בצורה משמעותית נאלצות הרשתות להרים תוכניות שבעיקר ימלאו זמן אוויר בלי לעלות יותר מדי כסף. נכון, לפעמים זה מצליח להם ("30 רוק", "המפץ הגדול", "נאשוויל") והריאליטי עוזר לתזרים המזומנים – אבל בשאר ימי השנה ממלאות את הערוצים סדרות גרועות. הספירה לאחור לחזרתן של "מד מן" ו"משחקי הכס" עוד קצת פחות מחודש והאכזבה מעונת המיד סיזן של המסך האמריקאי הפכו את הטלוויזיה בשבועות האחרונים לארץ הישימון. כך שכל שנותר הוא לקטר, כי אם כבר לסבול אז לפחות ביחד. הנה רשימת כל הסדרות שכדאי להימנע מהן, כי גם לרע עוד אפשר להתרגל, וחבל.

"חשיפה לדרום" עונה: חודשה לעונה שנייה

בקיצור: רייצ'ל בילסון, פעם החברה החמודה של סת' כהן מה"או.סי" והיום בחורה רזה מדי שלא מצליחה למצוא עבודה, משחקת ב"חשיפה לדרום" את ד"ר זואי הארט, רופאת לב מתוחכמת ואופנתית ממנהטן, שנשלחת לעיירה שכוחת אל בשם דיקסי כדי ללמוד איך להיות יותר נחמדה לחולים שלה. ברקע יש גם סיפור על אבא אבוד, בחור חתיך למדי וכמובן ביצ'ית דרומית עם חיבה לשמלות נפוחות מדי שתעשה לה את המוות. לא שזה מצליח להסיט את תשומת הלב מהפרמיס הנדוש: נערת סקס והעיר מגיעה לכפר.

למה זה כל כך גרוע? בואו נודה בזה: בילסון מעולם לא היתה שחקנית מי יודע מה. בתור תיכוניסטית חמודה שלובשת שמלות קצרות מדי, זה עוד היה נסבל, אבל להניח סדרה שלמה על כתפיה השבריריות? צעד אחד (או שלושה) יותר מדי. העלילה עצמה רוויה בקלישאות, הטקסט מביך והשחקנים נראים כאילו הם שם רק בשביל תלוש המשכורת. עצם העובדה שהסדרה הזו חודשה לעונה שנייה היא תעודת עניות לתעשיית הטלוויזיה האמריקאית. עדיף לא להיחשף לזה. הפרומו לסדרה:

"סקנדל" עונה: חודשה לעונה שנייה

בקיצור: שונדה ריימס, היוצרת שהביאה לכן את "האנטומיה של גריי" שרצה כבר 7000 עונות נקראה לדגל והתבקשה להנפיק עוד סדרת להיט. גם כאן נבחרה אישה חזקה כדמות הראשית (קארי וושינגטון, "ג'אנגו ללא מעצורים"), שמתחזקת חבורה של צעירים יפים בחליפות שפותרים משברים פוליטיים\פליליים\מיניים של לקוחות בעלי פרופיל ציבורי גבוה. ברקע ניצב נשיא ארצות הברית כלקוח מספר אחד, צוות אמביציוזי ודמות ראשית בשם אוליביה פופ. כן, על שם האפיפיור וכולנו יודעים איך זה נגמר שם.

"מינדי" עונה: כנראה תחודש לעונה שנייה

בקיצור: בהתחלה אפשר היה להמר בבטחה על "מינדי". ההחלטה לשים בתוכנית פריים טיים אישה ממוצא הודי, מצחיקה עם גזרה עסיסית וחיים אמיתיים (כלומר: היא רווקה ויש לה קריירה) נתנה לה נקודת פתיחה מוצלחת מאוד. חמישה פרקים לאחר מכן – בלי אף גיחוך לרפואה – לא היתה ברירה אלא להודות שמדובר בסדרת פח שלא מתקדמת לשום מקום. עם כל הרצון לתמוך בסדרה שמעצימה נשים, "מינדי" היא לא הבחירה הנכונה. החיים שלה כגניקולוגית מצליחה בניו יורק שמלהטטת בין רומנטיקה, חברות ופרנסה נדחקו לטובת בדיחות רפות ותלבושות הזויות.

למה זה כל כך גרוע? מינדי קלינג היתה דמות משנה מופלאה ב"משרד". פרועה, מצחיקה ושנונה להחריד, וגם לא מפחדת להראות את הפגיעות שלה על המסך הקטן. המעבר שלה לקדמת הבמה חשף את האמת העירומה: היא לא מצחיקה שהיא לבד. הרומנים הקטנים שלה לא מעניינים אף אחד, החברות הכי טובות שלה משעממות והמתח המיני עם שתי הדמויות הגבריות לא מצליח ממש להתרומם. נקודת האור היחידה הייתה אליסון וויליאמס (מארני מ"גירלז") שהאירה את הסט לשלושה פרקים והתפוגגה. הבדיחות ב"מינדי" כל כך מתאמצות, שאפשר לראות את אגלי הזיעה ממרחקים. השמועות אומרות שמינדי מקבלת הנשמה מלאכותית בדמות מספר פרקים לשידור רק בזכות מצבה החמור של רשת פוקס בעונה הנוכחית שמאמינה בתוכנית אמונה עיוורת. טיפ למנהלים– תקנו משקפיים. ציפינו ממנה יותר. הטריילר לסדרה של מינדי קלינג:"שני גברים וחצי" עונה: עשירית

בקיצור: עשר עונות של גיהוקים, פלוצים, זונות, הומור נמוך יותר מהסטנדרטים של צ'רלי שין בכוכבות פורנו וחצי כוכב ראשי שלא מפחד ללכלך על מי שמשלם לו משכורת. נדמה ש"שני גברים וחצי" היא התוכנית החבוטה ביותר בטלוויזיה האמריקאית, לא שזה מפריע לה לעמוד בראש הבניין הכי גבוה ולהשתין על כולנו. המשכורות הכי גבוהות לפרק, צ'רלי שין שהוחלף באשטון קוצ'ר ותסריט ש.. בעצם על מי אנחנו עובדים? אין פה ממש תסריט.

למה זה גרוע? קחו שירות מילואים על גבול עזה, תוציאו ממנו את המודעות העצמית, היכולת להרכיב משפטים תקינים מבחינה דקדוקית ותוסיפו חיבה עזה להפרשות אנושיות, ציצים וקוקאין ותקבלו, אולי , משהו שמתקרב לתופעה של שני גברים וחצי. בעוד עשרות שנים ידרשו חוקרים להסביר איך הסדרה הגרועה הזו שרדה עשר עונות ולנו לא תהיה אף תשובה הגיונית. רגע של אור בחושך. הסצנה הכי טובה בסדרה:

"שקרניות קטנות" עונה: רביעית

בקיצור: "שקרניות קטנות" נכתבה במקור לשמונה פרקים בלבד ואם התכנון היה מתרחש כנראה שהיום אפשר היה להיזכר בערגה בסדרת קאלט חביבה, מהודקת ומוצלחת. לרוע המזל אהדת הטינאייג'ריות נטולות אמות המידה הקפיצה לסדרה את הרייטינג לארבע עונות (!) שהפכו את העלילה הקצרה לנמרחת, מבולבלת ובעיקר חסרת כיוון. ארבע צעירות שהיו פעם חברות מקבלות הודעות טקסט ממישהי שחותמת רק באות A ומשחררת מידע שיודעת רק מי שכבר מזמן ז"ל. מבחינתנו, כנראה שפשוט מדובר בתקלה חוזרת בפלאפון.

למה זה גרוע? הסדרה חסרת מיקוד באופן קיצוני. עלילות משנה לא מעניינות מקבלות זמן מסך מכובד ולא תמיד מובילות לשום מקום, הדמויות ב"דמדומים" נהנות מיותר עומק רגשי ואנשי המקצוע הטובים ביותר מועסקים במחלקת הסטיילינג ולא הכתיבה של התוכנית. אם לא היה מדובר בקהל של מתבגרות, סביר להניח שהתוכנית הייתה מחזירה את נשמתה לבורא כבר בתום העונה הראשונה ונשארת זיכרון מתוק ומוצלח. אם היא רק היתה נגמרת אחרי עונה אחת. הטריילר לסדרה:

"רופא להשכיר" עונה: רביעית

בקיצור: רופא צעיר מואשם במותו של חולה חשוב. בכל מדינה מתוקנת היו מרימים עליו ועדה רפואית, שוללים את רישיונו ושולחים אותו לראשון לציון כדי לטפל בתאונות עבודה של האחים אברג'ל. אבל באמריקה, כישלון הוא רק התחלה חדשה. הרופא נשלח להמפטונס, איזור המחייה הטבעי של עשירי ניו יורק בחודשי הקיץ, כדי לטפל במקרי החירום של התושבים המקומיים. ציפורן חודרנית זה נורא, אתם יודעים.

למה זה כל כך גרוע? מארק פיורסטין הופיע בכל כך הרבה תפקידי משנה ב-15 שנים האחרונות, עד שמישהו שם היה צריך להבין את הרמז ולא לתת לו להיות "רופא להשכיר". מדובר ביהודי מבית טוב, עם כריזמה של בית אבות בפלורידה ואישיות שמזכירה מוזיקת מעליות. בתור רופא נבעך מקופת חולים לאומית ייתכן שהקסם שלו היה עובד, רק לא ברור מה הוא עושה על מסך הטלוויזיה שלנו. אפילו מערכות היחסים המקרטעות שמסדרים לו עם הצוות מסביב לא מצליחות להעיר את העלילה ואל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם מנמנמים מול המסך. זה למעשה, כוח העל שלו.לא ברור מה הוא עושה בטלוויזיה. הפרומו לסדרה:

בקיצור: היצירה "אורה הכפולה" מאת סופר הילדים אריך קסטנר זכתה לאורך הדורות לאלפי גרסאות טובות יותר ופחות בתרבות המערבית (ולא נשכח את הסרט הנוראי של האחיות אולסון), אבל נראה שב"הוחלפו בלידתן" מדובר על סטנדרט חדש. כל החשודים המיידים כאן: משפחה עשירה, משפחה ענייה, ילדה ספורטיבית, ילדה אמנותית ומפה תמשיכו לבד.

למה זה כל כך גרוע? כי ראיתם את זה כבר וזה תמיד היה יותר טוב. כן, כולל האחיות אולסון. מיחזור של המיחזור. "הוחלפו בלידתן":

כתבות שאולי פספסתם

*#