אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תשנו ודי: הדרמות שמאחורי "ערים כל הלילה"

לקומדיה שנופפה בדגל ההורות הצעירה והמגניבה היתה התחלה מבטיחה. אבל אז הרייטינג הידרדר, היוצרת עזבה, העונה השנייה הופסקה באמצע ועכשיו גם הכוכבת הראשית עוזבת. האם הפורמט החדש יציל אותה? כנראה שהגיע הזמן להרים ידיים

תגובות

לפעמים, אתה לא יודע מאיפה יגיע הסוף והוא מגיע דווקא מהאדם האחרון שהאמנת שיבגוד בך. בצהרי יום שישי לפני שבוע התייצבה כריסטינה אפלגייט, הכוכבת הראשית של "ערים כל הלילה" ומי שקיבלה – לפי מקורות זרים – את תלוש המשכורת הגבוה ביותר על הסט והודיעה על פרישתה מהתוכנית. "זו הייתה חוויה נהדרת לעבוד על התוכנית", הודיעה באמצעות דובריה הרשמיים, "אבל התוכנית לקחה כיוון יצירתי אחר והחלטתי שזה הכי טוב בשבילי לעבור לדברים אחרים". ב"דברים אחרים" אפלגייט מתכוונת לצילומי המשך של סרט הרפתקאות קיצי ולא חלילה לפרויקט בעל פונטציאל אוסקרים מנצנץ. בשביל לברוח מהסדרה הטובעת גם זה מספיק. ברשת NBC, שרושמת לאפלגייט את הצ'קים סירבו להתרגש מעזיבתה של קלי באנדי לשעבר. מיד אחרי הודעתה של אפלגייט דאגה הרשת להדליף שמועות ולפיהן ליסה קודרו מועמדת להחליף את אפלגייט וכי נבדקת האפשרות שהתוכנית כלל תעסוק בהתמודדותו של כריס (וויל ארנט) במותה של אשתו והפיכתו להורה יחיד. אם מישהו תהה עד כמה כועסים ברשת על אפלגייט, הרעיון לחסל את דמותה על המסך עונה על השאלה. » ערים כל הלילה - כל הכתבות והביקורות

דוברת הרשת מיהרה לפרסם הודעה כדי להרגיע את הצופים: "התוכנית תעלה בחודש הקרוב, בפורמט חדש ומסקרן. כולכם מוזמנים לחזור לצפות בנו", אבל נשמע שאפילו היא לא האמינה לעצמה. אף אחד כבר לא יכול להתעלם מהתחושה ש"ערים כל הלילה" בדרך לביטול מהדהד.

הודעת הפרישה של אפלגייט מגיעה לאחר שהסדרה כבר נחבטה, שונתה, עודכנה, שופרה והוחלפה מספר פעמים בעונה האחרונה. כרגע הודיעה הרשת כי בכוונתה להפוך את הסדרה לסיטקום מולטי-קאמרה שיצולם מול קהל חי באולפנים. הרעיון הוביל לגל הימורים מצד מבקרי הטלוויזיה על התאריך שבו התוכנית תבוטל. "תוכניות של מולטי קאמרה צריכות להיות תוכניות שמבוססות על בדיחות", נכתב בניו יורק טיימס, "עבודה מול קהל חי צריכה לספק חידודי לשון חריפים ומצחיקים, כתיבה מהירה ופאנצ'ים בקצב מסחרר. 'ערים כל הלילה' מאוד רחוקים מהמקום הזה כרגע. נכון, כל שינוי אפשרי, אבל זה מרגיש כמו החלפה של כל כך הרבה חלקים במכונית, עד ששום דבר מהדגם המקורי לא נשאר. האם שינוי כל כך רחב עדיין מצדיק את קיום התוכנית המקורית?".

ימיה הראשונים והוורודים של התוכנית דווקא לא שימשו סימן לבאות. בסתיו 2011 עלתה "ערים כל הלילה" במטרה לערער על התפיסה המיושנת משהו של "ילדים זה שמחה". כמו בתעשיות בידור אחרות ברחבי העולם, תסריטאים שהפכו להורים צעירים מצאו בעת הנוכחית קרקע פורייה לכתיבה על הורות מודרנית. כזו שלא מקדשת את הילדים על חשבון האני ומאפשרת לעצמה להיות אנוכית גם בשבת בבוקר (נציגות בולטת בישראל: בלתי הפיך עם עדי אשכנזי). את הסדרה יצרה אמילי ספיווי (Sppivey), שהתבססה על חוויותיה האישיות כאם צעירה ועובדת. לורן מייקלס (30 רוק, הערב עם ג'ימי פאלון) מונה למפיק הראשי וכריסטינה אפלגייט, שבדיוק הפכה אז לאמא הוחתמה לתפקיד הראשי. וויל ארנט לוהק לתפקיד הבעל ומאיה רודלוף נבחרה לגלם את הבוסית הקפריזית של אפלגייט, רגע לפני הפיכתה לשם הלוהט בתעשייה כרגע בעקבות "מסיבת רווקות". היו זמנים. הטריילר לעונה הראשונה של הסדרה:

על הנייר, לתוכנית לא היתה סיבה להיכשל. "ערים כל הלילה" הציגה היפוך מגדרי מרענן (אפלגייט הייתה זו שחזרה לעבוד וארנט נשאר בבית לגדל את הילדה), כשואו-ראנר הוצב ג'ון פולק והתוכנית עלתה לאוויר עם גיבוי מאסיבי מצד יחסי הציבור של הרשת. בשלושת הפרקים הראשונים זה עבד ועבד טוב. אבל אז הרייטינג התחיל לצלול למטה. "היתה הרגשה שאלו שתי קומדיות בסדרה אחת", קבע מבקר הטלוויזיה של המגזין טיים, "והן לא היו צריכות לחלוק את אותו זמן שידור. הצופים קיבלו סיטקום קומי על הורים חדשים וסיטקום נוסף על מקום עבודה נוראי שבו הבוסית לא מאוזנת נפשית. קחו קומדיית נישואין עם קומדיה משרדית, תערבבו עם בדיחות חסרות פאנץ' ליין ותנסו לבלוע. לתוכנית יש פוטנציאל, השחקנים מצוינים, אבל זה בעיקר מרגיש כמו סיטקום שקרוב להיות טוב". בניגוד לתוכניות אחרות שעלו יחד "ערים", ב-NBC לא מיהרו לבטל ועשו הכל כדי להציל את הספינה הטובעת. ובמילה הכל נכללות כל הטעויות האפשריות. השואוראנר הוחלף בטאקר קאוולי, שהוחלף שוב בלינדה וולם (שביימה את 'האחות ג'קי) באמצע העונה השנייה. בדצמבר האחרון, באמצע העונה השנייה, הודיעה הרשת  כי התוכנית תיקח "הפסקה" יזומה של שלושה חודשים ולאחריה ישודרו עוד שלושה פרקים (מתוך ה-16) שהוזמנו כסיטקום מרובה מצלמות ומול קהל. השינוי, שאמור להיות זול יותר לצילום ושונה מהותית מהתוכנית המקורית הוביל לעזיבתה הסופית של ספיווי, שראתה איך הבייבי שלה גדל להיות ילד לא כל כך מוצלח. גם בעלילה נעשו שינויים מהותיים. אפלגייט קיבלה אח מעצבן ונודניק (השחקן לוקה ג'ונס) שהפך להיות הבייביסיטר הקבוע של הילדה כדי שהבעל יוכל לחזור לעבוד. עד כאן שינוי מגדרי, כן?

אפילו השם המקורי של הסדרה הפך לאט לאט להיות לא רלוונטי. "הסדרה מסתמכת על כך שהתינוקות הם אויביהם המושבעים של אנשים ישנים בכל מקום", קבעו בניו יורק טיימס, "זה בהחלט נכון בשנה – שנתיים הראשונות לחיי הילד, אבל בשלב מסוים הם ישנים כל הלילה. האם יוצרי הסדרה לא מודעים לכך? האם הם לא חשבו לטווח ארוך כשכתבו את הסדרה? או שייתנו לה שם חדש, או שיביאו עוד ילד".

נכון להיום, עתיד הסדרה לוטה בערפל. בניסיון אחרון להישאר רלוונטיים הובא במאי יקר במיוחד (ג'יימס ורוז) שחתום על בימוי פרקים של "חברים". ברשת NBC מפציצים עם פרסומות של הסדרה הישנה-חדשה לקראת עלייתה לאוויר בחודש הבא וארנט את רולדוף נשלחו לחזית ראיונות תוכניות הבוקר. "נכון, יש בסדרה הרבה כישרון", כבד ספדו בניו יורק טיימס, "אבל זו לא סיבה להשאיר אותה בחיים בכוח. אולי הגיע הזמן להרפות". "ערים כל הלילה", ימי חמישי, בשעה 21:30, ב-HOT3

כתבות שאולי פספסתם

*#