אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אני רואה את הסדרה ומקנא בעצמי"

אלי זולטא נסע ל"חי בלה לה לנד" כדי להפיץ את בשורת הרוקנרול אבל נכשל אפילו במבחן הרוק. בדרך הצליח להסתכסך עם מאיה בוסקילה ("נהיה לה צפוף באגו"), להתאהב בסאז ("זה האופי שלהם, הוא כל הזמן ניסה להתחבב") ולא לשבור את ההתנזרות מסקס. ראיון

תגובות

מה נהיית?"פאקינג גוש שיער שמקבל הוראות בימוי מכל בנאדם ברחוב".

למה ואיך הגעת להשתתף בתכנית?"זה מתחיל עוד ב'אח הגדול'. קופרמן התקשרו וניסו ללהק אותי לתכנית, אבל לא רציתי. באותה תקופה הנהגתי מחאה. הייתי בתוך אלמנה שחורה, והצעקה שלי הייתה צעקה אכזרית. לא חשבתי שהתקשורת היא המקום הנכון לצעוק את הצעקה הזו. הלכתי עם התהליך הזה, אבל הגעתי למיצוי של הרחוב. הבנתי אין לי לאן ללכת, וזה לא עובר לשלב הבא. אז כבר לא הייתה ברירה אלא להרים את הכפפה ולהיכנס למשחק. חבר טוב שלי תמיד אמר 'זולטא זה אייטם זרוק על הרצפה', וזה חלחל אליי. פתאום אני מוצא את עצמי על מטוס ללה ללה לנד".

מה לך ולהם? הם מסלסלים ואתה עושה מטאל."עוד לפני זה – תסתכל מה קורה שם: ארצות הברית, וילה שנראית מיליון דולר, לימוזינות. הנרטיב של כל הדבר הזה זה רוקנרול. אז מה? רוקנרול בלי רוקנרול? ברור שאני צריך להיות שם. לרוקנרול יש גבולות, הוא מתחיל פה ונגמר שם. לרוקנרול אין גבולות, הוא לוקח את כל הקופה. אמרתי לעצמי: זה רוקנרול, זה הזמן לעלות כיתה. החלטתי לעשות את זה, גדלתי בשכונה ואני מכיר את האג'נדה שלהם. אני בא עם היכרות עמוקה עם המסלסלים – כתבתי לזהבה בן, עופר לוי, שנתיים עם אבנר גדסי וגם מאור דניאל, שהוא בחור חמוד מהשכונה שהשכבנו אצלו ביד להיט ('לכי תספרי לכולם')".

זה היה צריך להיות של קובי פרץ."כן, הוא ביקש שאני אשלח לו את זה במייל, אבל אני לא טיפוס של גי'מייל. אין לך זמן בשבילי? אז כנראה שאני לא שווה את זה.עניין של זיהום

את הבחירה להצטרף לתוכנית הוא תולה בקהילת הרוקנרול בישראל ובכך שהיא סגורה מדי לטעמו: "אני בעצמי שייך לכנופיה של יוסי אלפנט, ענבל פרלמוטר ולרוק הישראלי. החלטתי ללכת, כי אנחנו חברה מאד סטריאוטיפית וסגורה, וזה הזמן לתת בראש. הצלחתי לעשות את זה עם השירים ועכשיו אני אקח את זה צעד קדימה".

אתה יודע שאתה לא חלק מהסילסוליישן הזה, לא בלוק ולא במוזיקה."מבחינת הסלסולים אני מבין. למדתי מוזיקה ואני מכיר את מה שהם עושים. חוץ מזה, גם ברוק הישראלי יש המון אלמנטים מזרחיים, אפילו אצל אביב גפן. בבית ספר החיבור עם החבר'ה האלה לא עבד, אבל עכשיו זה הזמן שלי, אני סוגר קופה עם כולם". כבר בטיסה הדברים השתנו מבחינתו, "אני רואה את שיר לוי, וזה הנסיך, הבן של המלך, לא תחבק אותו? מחבק אותו באהבה וטיק טק התגלגל עניין. היה הניצוץ של השכונה" הוא מספר, "הקשיים הכי גדולים היו דווקא מול מאיה בוסקילה שמגיעה מהאזורים שלי"."הרגישה שאני דורך לה על הרגליים". מאיה בוסקילה (צילום: קרייג דה אריסטו)

לוי היה החבר הכי טוב ובוסקילה הכי פחות?"שיר ומאיה היו הקצוות, אבל הייתי פותח את זה גם לכיוון של שרית. שרית הכי באה לי טוב ואני לה, ועם מאיה היה הכי קשה".

למה?"אני חושב שזה עניין של גיל, עניין של טריטוריות, עניין של אסטרטגיות, עניין של זיהום".

זיהום?"עם הזמן אנחנו הולכים ומתקלקלים ואנחנו מפחדים. נסה להיכנס ללהקת רוק פעילה, והם ייסגרו בפניך. נראה לי שהיא הרגישה שאני דורך לה על הרגליים ונהיה לה צפוף באגו. אני לא בנאדם בלי אגו, כל אמן שאין לו אגו הוא טמבל! כל אמן שאין לו יצר מציצנות הוא גם כן מפגר. זה מה שעושה יצירה. יש לי את זה ואני גם איש אוהב שיודע לחבק. אמן שיודע לחבק יותר אנשים זוכה לקהל יותר גדול".

 גם עם פסטר היא לא ממש הסתדרה."הוא לא אהב את הגישה ה'לא מנטורית' שלה. היא הגיעה לתחרות והייתה צריכה להיכנס לתהליך, יש לך מנטור ואת צריכה לעבוד איתו. על הבמה תעשי מה שאת רוצה".

אחד הדברים שבלטו בעונה הזו יותר מקודמתה כבר בפרקים הראשונים היתה ההתנהגות הגזענית של המשתתפים, בעיקר כלפי סאז, אבל לא רק. זולטא הכל-ישראלי לא מרגיש צורך להתנצל, "זה היה בשבילי אחד הרגעים הקשים, אבל לא להרבה זמן. בכל זאת, מלחמה, לבנון, עניינים, הייתי חלק מחיסול, ופתאום נכנס בנאדם וישר נוחת עליך עם הפלסטין. כל מה שאתה מולך זה את האחים שלך, כאילו באת להילחם. בא עם הכאפייה והלך על האמירה. אני לא נמנה על 'פסטיבל העולם', אני מגיע מכפר שלם. מקום מאד סגור. פתאום מגיע בנאדם עם כל הרעש, פותח דלת ונכנס באמצע הסיפור".

קצת כמוך, רק מהצד השני"לגמרי! ואחרי לא הרבה זמן קלטתי שמדובר במישהו עם פחד עמוק מבפנים, והמסכה שלו היא הדרך שלו להתמודד. אמרתי שאני אבוא לו מבפנים, הבאתי את המבערים של סבתא, כל המילים בערבית ויאללה. באיזשהו מקום הוא בנאדם מאד חביב. צריך לכבד אותם, צריך לתת להם ספייס ולא לפחד מהם".

היו לא מעט גילויי גזענות בסדרה"במהלך התכנית ביקשתי ממנו לשיר את ההמנון הפלסטיני אבל הוא לא ידע את המילים. אם אתה בא עם כל האידיאולוגיה אז אתה חייב להכיר את ההמנון. אתה רוצה לצאת למלחמה בלי המנון? על איזה מדינה אנחנו מדברים?"

בסופו של דבר למדתם לחיות ביחד?"כן, בטח. הוא הכין לי קפה כל בוקר ואני השתדלתי להיות נחמד איתו. זה האופי שלהם, הוא כל הזמן ניסה להתחבב. זה מה שצריך להיות – לתת להם לבנות את המדינה, לתת להם את כל מה שהם רוצים ואנחנו נשב ונחליט מה עושים. זה הדו קיום הכי נכון שיש"."צריך לתת להם ספייס ולא לפחד מהם". סאז (צילום: קרייג דה אריסטו)

ליצן נולד

לעומת העונה הראשונה של התכנית, העונה הזו הייתה יחסית פושרת. לא נוצר באז, האקשן לא הגיע, וההפקה הייתה צריכה להתערב לא מעט כדי לייצר התרחשות על המסך. זולטא חושב אחרת, "תלוי איך אתה מסתכל על זה. אם אתה מסתכל על זה כקאלט וכבורקס, אז העונה הזו ניצחה ובגדול. למה אני חושב ככה? מהסיבה הפשוטה – אתה לוקח חמישה אלים יוונים, שם אותם במקום אחד ואומר להם 'עכשיו תריבו!', זה לא יקרה. אבל פה לקחת אנשים מהרחוב, יענו פועלים, ואתה אומר להם 'יאללה תבנו'. כאן קורים דברים. ההצלחה של התכנית הזו בכלל מגיעה מהאינטרנט, אז הקהל מצביע ברגליים. כמויות הצפייה באינטרנט הייתה גדולה פי כמה. הטוקבקיסטים אמרו שאני עשיתי את התכנית, אבל אני לא חושב ככה. אני חושב שכולם הצטרפו לחגיגה שלי. פשוט הייתי שם כל הזמן והם נחשפו אליי. בפורים הקרוב כולם יתחפשו לזולטא".

אתה מספר שאתה מתנזר ממין כבר שמונה שנים, אבל בתכנית היית סוג של קזנובה"אם היה לי את הלוק של שיר היית לוקח פי שמונים".

אז אתה לא מתנזר באמת?"שמע, עזבתי את גבולות הגזרה שלי ויצאתי להרפתקה. הכי כיף בעוגה זה לא לאכול אותה אלא לעשות לה ככה (מחווה תנועה של ליקוק הקצפת מלמעלה) וללכת. לא עשיתי שם סקס, לא התבזיתי יותר מדי, טעמתי קצת אננס, קצת ליצ'י והמשכתי הלאה. בקטע של המיטה (זולטא צייר כתבת מגזין אמריקאית ששכבה על המיטה שלו, ס"ג) יכולתי 'לקבור אותה', זה היה ככה קרוב, אבל לא באתי לשם בשביל זה. זה היה כיף לאגו".

לא הרגשת שמוציאים אותך ליצן?"ממש לא ניסו להוציא אותי ליצן, אני ליצן. לגמרי".

הקטע עם החמור זה לא דאחקה?"בכלל לא. אתה יודע מה המקור? רולינג סטונס. הם עזבו את בריטניה בגלל המיסים ונחתו בארצות הברית. הם לקחו שם חמור, הלבישו אותו בדגל האמריקאי והתחילו ללכת איתו. אני גם רציתי לעשות את זה. אם להם מגיע אז לזולטא לא מגיע חמור? יכולתי לקחת גם אוגרים אבל בחרתי בחמור. יכולתי לגדל ילד אמריקאי אבל אין לי שקל על התחת. לא ידעתי שיבואו שוטרים, לא ידעתי שיעצרו אותי, לא ידעתי שאני אצטרך לבלות בתא מעצר. מה שיצא בסוף זה שהחמור עבר למקום יותר טוב וכולם יצאנו מזה בסבבה. אני ממש פחדתי, כשהמשטרה הגיע צעקתי לאנשי ההפקה 'אני לא אשב בכלא, השתגעתם?'. שבי זרעיה (יוצר הסדרה, ס"ג) אמר לי 'רצית חמור? תאכל חמור!'. גם אם רצו לערוך את הסיטואציה הזו, אי אפשר היה לעשות את זה. המצלמות הראו את הסט וזה מראה על כנות ואמינות"."לא ידעתי שאני אשב בתא מעצר". המעצר של זולטא (צילום מסך)

הליצנות זו הסיבה שהפסדת במבדק הרוק, המגרש הביתי המובהק שלך?"אחרי התכנית ישבתי והסתכלתי כמו רון פייר על כל הפרמטרים. שרית שרה את אותו השיר בכל המבדקים. היחידה שקצת שיחקה עם הדברים זו מאיה. סאז נשאר נאמן לסגנון שלו. אני הבאתי סגנונות שונים – שרתי שיר של אלביס, שרתי שיר בספרדית שכתבתי והלחנתי בעצמי. עשיתי דברים כדי להראות את הגוונים והצדדים שבי. לטעמי, גם ברוק הבאתי את המאסטר פיס שלי ועוד באנגלית, והניצחון שלי היה בעצם זה שעברתי את התהליך הזה. לא דמיינתי שאני אפסיד – יש פה רק רווח. אני מקווה שבעקבות הדבר הזה נפתחה לקהל הישראלי אפשרות לחבק גם אג'נדה אחרת – רוקנרול איכותי. אלי זולטא חזר עם 200% ממה שקוראים לו לה לה לנד".

כאמור הראיון התקיים לפני שידור הגמר, אבל זולטא לא מהסס לקבוע מי יהיה המנצח: "כולם שם בחוזים, והמבין יבין. אני מאמין שהבחירה תהיה מקצועית לחלוטין. מצד אחד – אם רוצים לתקתק עבודה ולעמוד בהתחייבויות של החוזים אז הולכים על מאיה. אם אנחנו בעניין של לעשות אמנות ולצאת לעולם אז לוקחים את הטוויסטים. או ששיר ושרית עם עדיפות לשרית בגלל הגיל והיופי, או אלי זולטא וסאז. אני רואה את הסדרה ומקנא בעצמי. זה רע, אתה רואה רוקר שמגיע לארצות הברית, מביא חמור, עף על כולם, פול רגש, נפתח, אתה אומר 'הלוואי ואני הייתי שם'. אולי באיזשהו מקום הטלוויזיה יוצרת תקווה, בנאדם שחולם אני כאן להגיד לו 'זה יכול לקרות'".

זה הוליד אצלך חלומות להצליח בחו"ל?"בטח, אבל זו שאלה כלכלית. אם יש לך כסף תנצח את כולם. החיים הם חתיכת סטארט אפ. אני רוצה להיות שגריר של היהודים בכל העולם".

לא שגריר של ישראל?"לא, כי השירים שלנו נוגעים במשהו הרבה יותר פטריוטי".

לא סמים, לא סקס, לא אלכוהול – אתה באמת רוקר?"כל הפוזה הזו נכונה לגיל מסוים. יש גיל שבו אתה יכול להרשות לעצמך למרוד, אבל בסוף רוקנרול זו דרך חיים. זה לא מגיע ממקום של 'בוא נתמסטל ונעוף על עצמנו', יש לזה סדר יום מאד ברור. אנשים מפחדים לצאת עם הצעקה שלהם כי הם חושבים על מה יגידו. כל המרססים האלה, סמים ואלכוהול, טובים לתקופת מלחמה. לנו אין עכשיו מלחמה. מגיע השלב שבו אתה צריך לקחת את עצמך בידיים וללכת עם האמת שלך, בטח כשאתה הופך לאייקון תרבות. אתה לא יכול להרים ג'וינט, זה לא יפה".

במהלך השיחה איתו עושה רושם שהוא מאמין בלב מלא כי המנצח של העונה: החשיפה אפשרה לו להציג לקהל צדדים אחרים שלו והוא מרגיש נוח מספיק לחשוף את זולטא הרגיש והשברירי. לצד העבודה עם "אלמנה שחורה", להקתו הוותיקה, הוא שוקד בימים אלו על פרויקט סולו של שירים אישיים שכתב בגיל 16-17, "לפני שקיבלתי את הבום". שם הוא מרשה לעצמו להוריד את התחפושת ולהיות מי שהוא באמת. הוא חושב שהקהל קיבל בתכנית רק 40% ממנו ויש לו עוד הרבה לתת ולהציע.

כתבות שאולי פספסתם

*#