אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

היום שאחרי "רוק 30" : מי תירש את טינה פיי?

עזיבתה של הקומיקאית המוערכת את המסך הקטן (לפחות לבינתיים) לאחר שבע שנים מייצרת תחרות סמויה על כתר היורשת. מים ביאליק, וויטני קאמינגס או מינדי קלינג ינסו למלא את החלל של ליז למון

תגובות

מבט על הטלוויזיה האמריקאית בשנה החולפת מראה שבעוד הרשתות נותנות כבוד לדרמות ומציפות את המסך בשלל קונפליקטים, רומנים ושחיתות פוליטית, הקומדיה מקבלת יחס קצת פחות נלהב. הדפוס לא חדש ומושתת בעיקר על שלטון הדרמה בהוליווד, אשר העניקה מאז ומתמיד תשומת לב גדולה יותר לשחקנים דרמטיים, ואילו את הקומדיות דחקה לקטגוריות רחבות יותר כמו "קומדיה או מחזמר". כך למשל, בגלובוס הזהב האחרון סדרה כמו "המפץ הגדול" מצאה את עצמה מתחרה באותה קטגוריה עם "סמאש". אבל, בזמן שעיניהן של הרשתות נשואות בעיקר לדרמות, הזירה הקומית הופכת ליותר ויותר נועזת וחדה בזכותן של נשים מצחיקות שחייבות לא מעט למהפכה הטלוויזיוניות שהובילה טינה פיי.

» רוק 30 - כל הכתבות והביקורותהקומיקאית המוערכת, שסיימה אתמול את דרכה ב"רוק 30" לאחר שבע שנים, הפכה את ליז למון למודל לחיקוי עבור נשים שמגלמות דמויות אינטלגינטיות, נוירוטיות, גיקיות ולא בהכרח יפהפיות במונחים טלוויזיונים. כעת, לאחר 97 מועמדויות לפרס האמי ושלל פסלונים לסדרה שיצרה, החלל שפיי מותירה אחריה מייצר תחרות סמויה על כתר היורשת שלה. המועמדת המתבקשת לכאורה היא כוכבת "מחלקת גנים ונוף" איימי פוהלר, שההנחייה שלה לצד פיי בגלובוס הזהב סימנה רק שלב נוסף ברזומה המשותף של השתיים (שעבדו יחד ב"סאטרדיי נייט לייב" ובסרטי קולנוע). אבל, פרט לפוהלר, אפשר למצוא גם כוכבות פחות צפויות שמשכילות לא למחזר את דמותה של פיי, אבל שואבות ממנה השראה בלתי מבוטלת.הגיקית בראש הרשימה ניצבת מים ביאליק, הלא היא איימי פארה פאולר ב"מפץ הגדול" שכיכבה כילדה בסדרה הנוסטלגית משנות ה-90 "בלוסום". השחקנית היהודיה (ובת דודו הרחוקה של חיים נחמן ביאליק), הלכה ותפסה נפח באנסמבל של הקומדיה המצליחה כדוקטור למדעי המוח (תואר שביאליק אגב מחזיקה גם במציאות), שמהווה את הגרסה הנשית של שלדון, רק עם קצת יותר כישורים חברתיים וחשק מיני שמוצא את דרכו לא פעם גם לכיוונן של הקולגות הנשיות בסדרה. הסטייל, האקסצנטריות וההומור העצמי של דמותה, הופכים אותה למעין בת דודה של פיי, ועזרו לה לכבוש לא רק את שלדון, אלא גם את חברי האקדמיה לטלוויזיה שהעניקו לה בשנה החולפת מועמדות לפרס האמי.

מעין בת דודה רחוקה של פיי. איימי מקבלת טיארה:האקסצנטרית גם דמותה של זואי דשנל ב"New Girl" ממשיכה את גל הדמויות האקסצנטריות שהתחילה פיי. בתחילה נדמה היה שהקול המתוק, השיק ההיפסטרי והאופטימיות הזהירה יעוררו סביבה רק אנטיגוניזם, אבל לא לקח לה יותר מדי זמן להקסים את הצופים ולכבוש את טבלת הרייטינג יחד עם שותפיה האסקצנטרים לדירה, שאחראים במידה רבה להצלחת הסדרה. "אני לוחצת על הברקס כשאני רואה ציפור על הכביש, כמעט כל הבגדים שלי מלאים בפולקה דוטס, נגעתי בנצנצים ב-24 השעות האחרונות ועל הצ'קים שלי יש ציורים של בעלי חיים", מתריסה ג'ס באחד הפרקים הראשונים, ספק בפני דמותה של ליזי קפלן ספק בפני הצופים, שלאט לאט למדו להפסיק לפחד מהשמלות הפרחוניות וצווארוני הפיטר פן ולתת לה את הצ'אנס שהיא ראויה לו.

ג'ס מנסה לעשות סקס בלי רגשות:

הרומנטית מועמדת נוספת לכתר היא מינדי קלינג, שבדומה לפיי פילסה את דרכה בעולם של גברים ככוכבת ובהמשך תסריטאית ב"המשרד", וכתבה גם היא ספר אוטוביוגרפי משעשע עם תובנות מרירות מתוקות על החיים. בסדרה החדשה שלה קלינג מגלמת גיבורה נשית עצמאית, שנונה ואינטלגנטית, אשר מאתגרת את מודל היופי הצנום של אחיותיה לז'אנר. אבל בניגוד לחלק ניכר מהגיבורות הנשיות המצחיקות בטלוויזיה, היא לא מכניסה את עצמה לנישת ה"אני חכמה מדי כדי להתעסק באיך שאני נראית", אלא מפזרת שנינויות ופנטזיות רומנטיות בדרך מסייל אחד למשנהו ומחליפה תלבושות לפחות שלוש פעמים בפרק.

מינדי עולה על המשקל:

המושחזת גם יוצרת וכוכבת "גירלז" לנה דנהם הפכה שנונה וקלילה הרבה יותר בעונה החדשה של הסדרה. אמנם בשל ההד התקשורתי הנרחב סביבה בתקופה האחרונה קשה שלא לחוש תחושת מיאוס רק למשמע שמה או כמה היא "קולו של", אבל מאחורי אינספור המילים שנשפכו על העירום הריאליסטי וסצנות הסקס המטרידות שלה, נחשפה בחורה מצחיקה ונועזת לא רק כשהיא מתפשטת מול המצלמה. עם קומץ פרקים מאחורינו, דנהם הספיקה לענות לכל אלה שביקרו את גופה העירום שלה ואת הטענות לכך שהעונה הראשונה הייתה "לבנה מדי" בסצנת סקס מושחזת בפרק הפתיחה. "את רצית את זה, ועכשיו את מקבלת את זה, באמת הגיע הפאקינג זמן", אומר לה כוכב "קומיוניטי" דונלד גלובר בזמן שהם עושים סקס, וכך בעצם מאפשר לדנהם להתחכם ולקרוץ למבקרים שרצו לראות בחור שחור ב"גירלז", ועכשיו הם מקבלים אותו. באמת הגיע הפאקינג זמן. במקביל, דנהם ממשיכה בדרכן של פיי וקלינג, ועובדת בימים אלה עם ספר משלה שבו תחלוק אנדקוטות על החיים כבחורה שבאמת הצליחה לעשות משהו עם התואר בכתיבה יוצרת.

דנהם מספרת על יצירת העונה החדשה:הרווקה הנצחית טרנד הגיבורות הרווקות שמחפשות אהבה, שפיי לא היססה לקרוא עליו תיגר באינספור סצינות משעשעות ב"רוק 30", קיבל את אור הזרקורים גם בקומדיה "וויטני" של וויטני קאמינגס. הקומיקאית (שיצרה גם את הקומדיה "מרוששות" והוסיפה עוד שתי גיבורות קומיות לטלוויזיה האמריקאית), אמנם רחוקה מהמיינסטרים של טינה פיי ויותר קרובה לפרובוקציות של צ'לסי הנדלר, אבל בכל זאת לוקחת את הקומיקאיות של המסך הקטן צעד מהפכני אחד קדימה. בסדרה בכיכובה, קאמינגס מגלמת בחורה רווקה שמוצאת את עצמה לראשונה במערכת יחסים אוהבת ומחייבת, אבל מסרבת להתחתן. אמנם הפאנץ' ליינים של "וויטני" רחוקים מלממש את הפוטנציאל הקומי של הסדרה, אבל הרגעים המוצלחים שלה מצליחים בכל זאת לסדוק את ההומור השמרני של מרבית הקומדיות האמריקאית.

וויטני מנסה לחסוך:

פרט לדנהם בת ה-26, שאר השחקניות שהולכות בדרכה של פיי ומאתגרות את הדימוי של נשים מצחיקות בטלוויזיה עברו את גיל 30. ביאליק בת ה-37, דשנל וקלינג בנות ה-33 וקאמינגס בת ה-30, מוכיחות שלבטים על זוגיות, כסף וקריירה, הם לא משהו ששייך רק לבנות ה-20. מי מהן שצפו בליז למון מתחתנת עם בחיר ליבה בשמלה ותסרוקת של הנסיכה ליה, קיבלו אישור נוסף שגם להן מותר לקחת את הזמן ולעשות את כל הטעויות האפשריות בדרך להפי אנד הייחודי שלהן, אם רק יבטיחו לצחוק על זה כל הדרך למסך.

כתבות שאולי פספסתם

*#