כוכבי "ג'רזי שור" מתכוננים ליום שאחרי

במשך שלוש שנים הפכו משתתפי הסדרה מטינאייג'רים אנונימיים למושא הקנאה של צעירים מובטלים ברחבי העולם כולו. רגע לפני פרק הסיום בארצות הברית הם נפגשים לשיחה ומשכנעים את עצמם שהתהילה לא תחלוף: "אנחנו סלבס מהשורה האחרונה"

דייב איצקוף, ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דייב איצקוף, ניו יורק טיימס

בזמן שהיא יושבת על כיסא ונהנית מטיפול פדיקור באחד מהבקרים של אוקטובר האחרון, כוכבת הריאליטי ניקול פוליזי, הידועה יותר כ"סנוקי" מ"ג'רזי שור", מצהירה שהיא מתכוונת לחכות עד שבנה הפעוט יהיה בן 15 או 16 לפני שהיא תאפשר לו לצפות בפרקים של סדרת הריאליטי המצליחה בכיכובה. "אני חושבת שגיל 15 הוא הגיל שבו ילדים מתחילים לצאת לבד, ללכת למסיבות ולשתות", אומרת הכוכבת בת ה-25, שחזרה לאחרונה מכנס לשיווק מוצרי שיזוף בנאשוויל, "אני אגיד לבן שלי: 'אתה יודע מה, אמא היתה רק בת 21, והיא בסך הכל עשתה מה שכולם עושים. ההבדל היחיד הוא שהיא עשתה את זה מול המצלמה".

» כוכבת הריאליטי הכי מושמצת בארה"בנדמה כי פוליזי יודעת בדיוק איך היא מתכוונת לעצב עתיד שבו היא תהיה זו שמכתיבה את החוקים – במקום לשחק לפיהם. אבל בינתיים, אתמול שידרה רשת MTV  את הפרק האחרון של ביצת הזהב שלה, והכוכבת של "ג'רזי שור", בדומה לשאר חבריה לסדרה, מתקשה לדמיין את היום שאחרי. "'ג'רזי שור' בנתה אותי", היא אומרת. "אז אני חושבת לעצמי, 'מה עכשיו?'"

זה אולי נראה כמו נצח, אבל הפרק הראשון של הלהיט הטלוויזיוני עלה לשידור רק לפני שלוש שנים, והכניס לחיינו ארבעה גברים שריריים וארבע נשים שאוהבות שיזוף, מסיבות ופלרטוטים שחיים בשכונת Seaside Heigts שבניו ג'רזי. בשש העונות שחלפו מאז (וכללו גם חלקים שצולמו במיאמי ובאיטליה) "ג'רזי שור" הפכה לסדרה המצליחה ביותר בהיסטוריה של MTV, עם שיא של כתשעה מיליון צופים בפרק ושורה של חידושים לשוניים שנכנסו מיד ללקסיקון האמריקאי (למשל ראשי התיבות- gym-tanning-laundry  G.T.L, כדרך קצרה במיוחד לתאר את שגרת יומם של גיבורי הסדרה: "חדר כושר-שיזוף-כביסה").

במקביל, הסדרה הפכה את כוכביה, ובהם מייקל סורנטינו (הידוע בכינויו The Situation), ג'ני פארלי (JWoww) ופול דל-וויצ'יו (Pauly D) מצעירים אנונימיים לסלבריטאים מהשורה הראשונה. בשנים האחרונות החבורה העליזה הספיקה להפוך למושא הקנאה של צעירים אמריקאים מובטלים, לעורר את זעמן של קבוצות מטעם הקהילה האיטלקית-אמריקאית, ולהפוך לנציגה אפקטיבית וקולנית במיוחד של המאבק לשיקום רצועת החוף של ג'רזי אחרי הוריקן "סנדי".

אבל כעת, כשהסדרה עומדת להסתיים, הכוכבים הצעירים מתכוננים למציאות שונה לחלוטין, ותוהים אם תהילת הבזק שלהם תיעלם באותה מהירות שבה היא החלה. "עד לפני כמה שנים היינו אנשים רגילים לחלוטין", אומר ויני גאודאגנינו, אחד מכוכבי הסדרה. "ואני לא רוצה שהפרסום ייפסק".היפים והאמיצים. כל הרגעים הגדולים של "ג'רזי שור":

בארוחת צהריים בווסט ווילג' שבניו יורק, כוכבי הסדרה מבקשים להזכיר שרשת MTV  איימה לבטל את "ג'רזי שור" כבר בפרק הראשון. "שמענו את זה כבר כמה פעמים, ותמיד נראה לנו שהם סתם מאיימים", גאודאגנינו אומר. אולם הפעם (לאחר שמספר הצופים ירד לאחרונה לארבעה מיליון לפרק) ההחלטה היא סופית, כפי שמסביר כריס לין, סגן הנשיא של רשת MTV: "חברי הקאסט התבגרו, וכעת הם ניצבים בפני השלב הבא של חייהם כאנשים מבוגרים". לדבריו, עם אירועים דרמטיים כמו הפיכתה של פוליזי לאמא והאירוסים של פארלי, "הסדרה החלה להתרחק מהרעיון המקורי שלה, והחלטנו שבמקום לנסות ולחלוב אותה את הסוף, עדיף לסיים אותה באופן מכובד".   

"הכל בג'רזי שור אמיתי" פארלי מספרת כי היום האחרון של הצילומים בקיץ האחרון היה קשה במיוחד עבורה: "היתה לי התמוטטות עצבים באמצע הרחוב. פשוט התחלתי לבכות בלי הפסקה. כל החוויה הזו היתה כל כך מרירה-מתוקה. הבית הזה שינה את חיי". פארלי וחברותיה לסדרה, סמנתה ג'יאנקולה ודיינה ניקול קורטז, מספרות כיצד נכנסו להרפתקה הזו עם ציפיות נמוכות במיוחד, ועם היכרות מעמיקה עם הז'אנר (בעיקר דרך סדרות ריאליטי כמו "העולם האמיתי" ו"עקרות בית אמיתיות"): "כל דבר שמראים ב'ג'רזי שור' הוא אמיתי", אומרת ג'יאנקולה, שמערכת היחסים הבלתי יציבה שלה עם רוני אורטיז-מאגרו הפכה את "ג'רזי שור" לאופרת סבון מתמשכת. "מה שאני אומרת הוא אמיתי, האופן שבו אני מתנהגת הוא אמיתי. אבל זו תוכנית טלוויזיה, והצופים רואים רק 45 דקות, אז כמובן שהם לא מקבלים את התמונה המלאה".

סורינטינו, שנראה רגוע ואף צנוע יותר אחרי שעבר השנה טיפול בהתמכרויות, מסכים גם הוא ש"ג'רזי שור" לא איפשרה למשתתפיה לחשוף את המורכבות המלאה של אישיותם, הרגשות שלהם והיכולות שלהם. "כולנו בני אדם, ולכולנו יש כל מיני שכבות וצדדים", הוא אומר, "ואני חושב שהסדרה רצתה להראות רק צד אחד – הצד של 'אנשי המסיבות'".

ייתכן שהסיבה להצלחה המטאורית של הסדרה, ולכך שהיא זכתה למעריצים כמו ליאונרדו דיקפריו ולהתייחסות מהנשיא ברק אובמה, לא טמונה בקטטות השכרות של המשתתפים או בנטייה שלהם להתחרות מי צועק חזק יותר. סביר יותר שמה שדיבר לקהל רחב כל כך היה האופן שבו היא אישרה מחדש את אורח החיים, ובעיקר את תרבות החופשות והבילויים, של המעמד הבינוני האמריקאי, או הצליחה לחשוף את התרבות הזו לקהל שמעולם לא שמע עליה. ואולי, כפי שהמפיקה סאלי-אן סאלסנו טוענת, "ג'רזי שור" פשוט ירשה את מקומן של סדרות דרמה על התבגרות כמו "בברלי הילס 90210". לטענת סאלסנו, מפיקה בת 38 שבילתה חופשות קיץ רבות על רצועת החוף בג'רזי, "אני התנהגתי בדיוק כמוהם. חייתי בבית של ההורים שלי בשנות העשרים, הרווחתי יותר כסף מהם, אבל עדיין הם היו אלו שמכינים לי אוכל ומתדלקים את המכונית".

באופן דומה, רבים מהמשתתפים הגיעו ל"ג'רזי שור" מבלי שהם אי פעם חיו מחוץ לבית ההורים. למעשה, זו היתה הפעם הראשונה שבה הם נאלצו לדאוג לעצמם, לבשל אוכל ולהזמין כרטיסי טיסה בלי עזרה של "מבוגר אחראי". עבור הגברים זה היה המפגש הראשון עם נשים ש"שותות עד שהתחתונים שלהן נופלים לרצפה", כפי שאורטיז-מאגרו מתאר זאת. עבור הנשים, זה היה קורס מזורז באופן שבו המראה שלהן נתון לביקורת מתמדת בתקשורת וברשתות חברתיות. לדברי ניקול קורטז, שהצטרפה לסדרה בעונה השלישית, הרבה צופים העירו לה שהיא שמנה מדי. "כולם אמרו לי לא להתייחס לזה, אבל זה מאוד קשה. אמרתי לעצמי, 'הם צודקים. באמת עליתי במשקל'".

"אני רק רוצה שיהיה לי מותג משלי". סנוקי (צילום: AP) המשתתפים התקשו להסכים ביניהם בשאלה מה יישאר מהפרסום שלהם אחרי שהסדרה תסתיים. "אני לא חושבת על עצמי כעל סלבריטי", אומרת פארלי, "קשה לחשוב על עצמך במונחים האלו כשאת בסך הכל חיה את חייך". לעומתה, גאודאגנינו טוען בתוקף שהוא ושאר המשתתפים הם "סלבס מהשורה הראשונה". אורטיז-מאגרו הוסיף כי הוא משוכנע ש"אם אתה רוצה ש'ג'רזי שור' יהפוך למשהו גדול יותר – אתה יכול להפוך את זה למשהו גדול יותר". לדבריו, הוא חולם לשחק בסדרת טלוויזיה מתוסרטת, ולא בריאליטי, "ואני מוכן גם לגלם דמות משנית, לפחות בהתחלה". בכל אופן, לא צריך לדאוג לעתיד של משתתפי "ג'רזי שור": לכל אחד מהם יש חוזה פרסום שמן עם מגוון של מוצרים כמו משקאות אנרגיה, בשמים, משקפי שמש ונעליים, ודל-ויצ'יו השתמש בפרסום החדש שלו כדי לשרדג את מעמדו כדי.ג'יי מצליח. לטענתם, הקריירות המקבילות הללו אינן תלויות במעמדם ככוכבי ריאליטי. לדברי פוליזי, "לא אכפת לי אם אני מפורסמת לו. אני רק רוצה שיהיה לי מותג משלי". גם ברשת MTV  בטוחים שהם ישרדו את אובדנה של הסדרה הפופולארית. לדברי לין, "היינו בסיטואציה דומה אחרי שהורדנו משידור את Laguna Beach, ואת בברלי הילס, ואת ביוויוס ובאטהד, ואת משפחת אוסבורן. אנחנו תמיד מוצאים דרכים חדשות להמציא את עצמנו, ולהישאר רלוונטיים עבור הקהל שלנו". עבור MTV  יורשות אפשריות הן סדרות כמו Snooki & JWoww, בכיכובן של שתיים ממשתתפות "ג'רזי שור" (העונה השנייה תעלה לשידור בינואר) או תוכנית אירוח בהנחייתו של גאודאגנינו (שמצולמת בביתו רחב הידיים בסטייטן איילנד).

לדברי סאלסנו, הגיע הזמן לסיים את "ג'רזי שור". "זה גם בסדר להתגעגע מדי פעם לדברים", היא אומרת, "ככה זה בתרבות האמריקאית: אתה כל כך אוהב משהו, ואז אתה צורך אותו עד שאתה לא יכול לסבול אותו יותר. ואז אתה אומר לעצמך, 'איכס, אני לא יכול לאכול את הפיצה הזו שוב'".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ