פיטר רוט מגלה את הסודות של דה וויס

לא מפחד מפופ ("נגעתי בכל מיני ז'אנרים"), לא מפחד לפסול שירים (" אתה לא יכול לשיר עוד פעם את 'הללויה'") ולא אוהב כשמבצעים שירים של מוניקה סקס באודישנים ("זה מביך אותי") - פיטר רוט פותח עונה שלישית כמנהל אמנותי של דה וויס, ומכניס אותנו למאחורי הקלעים

סער גמזו, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פיטר רוט
צילום: תומר אפלבאום
סער גמזו, עכבר העיר

אם יש מישהו שלא הייתם מצפים למצוא מאחורי הקלעים של התכנית "דה וויס" ("The Voice") ישראל הוא המוזיקאי פיטר רוט (42). כמי שמוכר בעיקר כגיטריסט של "מוניקה סקס" והספיק כבר לעבוד לצידם של כוכבים רוקיסטים כמו אריק איינשטיין, ברי סחרוף ורמי פורטיס, קשה לחבר בין הסגנון המוזיקלי המזוהה עמו לתכנית הריאליטי שמתאפיינת בעיקר במוזיקת פופ. אלא שכבר במשך שלוש עונות רוט משמש כמנהל האמנותי של התכנית, ולדבריו הבחירה בו לתפקיד היא דווקא טבעית – "אני בתכנית בגלל שבאמת נגעתי בכל מיני ז'אנרים שיש בארץ", מסביר רוט, "אם הייתי אושיית רוק שעסקה רק בסגנון הזה, אני חושב שלא הייתי מוצא את עצמי בתפקיד". ברביעי הקרוב (ה-7 בדצמבר) תתחיל העונה הרביעית של "דה וויס", ורוט יחזור לתת את הטון המוזיקלי בפס הקול של תכנית השירה המצליחה. » הטלוויזיה השחורה משתלטת על המסך» מה באמת עומד מאחורי הקאמבק של בנות גילמור?» "אכלו לי שתו לי" - פורצת דרך ומטרידה» "לילה טוב עם אסף הראל": רקוויאם לתקשורת » סדרות הרכש שמחכות לכם בעונה הקרובה

אני נפגש איתו בשיאה של חזרה לקראת הסיבוב המשותף שלו עם מאור כהן, עוד מוזיקאי שאיתו שיתף פעולה פעמים רבות לאורך השנים. "אנחנו עובדים על סיבוב הופעות משותף, שזה כיף מטורף", מתלהב רוט. "אנחנו הולכים דרך ארוכה יחד. הפקתי לו המון דברים, החל מאלבום הסולו הראשון שלו. היה בזמנו ניסיון להמיר אותי ממוניקה סקס לזקני צפת, שלא צלח. עכשיו אנחנו מנסים לעשות סיבוב בכל הכוח עם להקה, ולא רק שנינו על הבמה". רוט שומע פה ושם כל מיני דיבורים על מותו של הרוק, או לפחות על ירידת חדה בקרנו, אבל לא מתרשם מכל זה. העבודה על התכנית, והעיסוק הרחב בפופ לא משנים את ההעדפות המוזיקליות שלו. "בתוך עמי אני יושב, אני מכיר את הדברים האלה, גם אם אני לא שומע אותם", הוא מוסיף. "ניגנתי בשיר של דודו אהרון, ניגנתי עם שרית חדד, עם אייל גולן, עם דקלון. אני מאד ורסטילי בדברים שאני שומע אבל ברור שכוס התה שלי זה דברים אחרים". נגע בכל מיני ז'אנרים מוזיקליים. פיטר רוט (צילום: יח"צ)

ומה אם יבוא מתמודד שירצה לבצע שיר שלך או של "מוניקה סקס"?"זה מביך אותי כשרוצים לעשות משהו שאני קשור אליו. יש לי זכרון של בועז מעודה עושה פעם שיר של מוניקה, נדמה לי שזה היה 'מכה אפורה'. באופן כללי, שירי רוק לא ממש קורים בתכנית. הם אולי יותר פשטניים מבחינת המלודיה שלהם ולא מאפשרים למתמודדים יותר מדי להתבטא. אני לא רוצה להסגיר, אבל יכול להגיד שהעונה יהיה לא מעט רוק. הרוק קורה בעולם בענק, אפילו פה, ורק בישראל יש נטייה לדרוך על הרוק ולהקטין אותו להגיד שהוא לא רלוונטי. רוק זה החיים וזו דרך ההתבטאות שאני הכי אוהב בעולם".כיף על הבמה

גם אם על המסך נדמה שהבחירות נעשות כולן על ידי המתמודדים, רוט חושף שהתפקיד שלו כולל מעורבות לא מועטה בעיצוב הפסקול של התכנית. "בפועל אני בעצם נמצא משלב האודישנים, בהם אני צופה", הוא מספר. "אחר כך אני מעורב בבחירת השירים עם המתמודדים. בכל שלב יש תפקיד שאותו אני צריך למלא".

מתי למשל תפסול שיר שמתמודד הציע?"בכל שלב המתמודדים מביאים שרים, אבל אתה לא יכול לשיר עוד פעם את 'הללויה' של לאונרד כהן, כשהוא היה שיר הגמר לפני שנייה. המתמודדים לא תמיד יודעים את מה שאנחנו בתעשייה יודעים, ולא מבינים מה יעבוד לטובתם. האינטרס שלי זה שלמתמודד יהיה כיף על הבמה, שלא יעלה עם משהו שלא כיף לו לשיר. זה אומר שיש סינון מסוים, כי אנחנו שומעים אותם שרים המון שירים. כשמתמודד בא לאודישן הוא קודם כל שר שיר שהוא הביא מהבית, והבחירה שלו לא משנה כי אני מקשיב ליכולת הקולית שלו ולא לבחירה. אם יש ביצוע מופלא הוא ימשיך לשיר אותו גם מול הכיסאות".

משחק הכיסאות של השופטים. "The Voice" (צילום: אוהד רומנו)

אתה יודע לזהות מראש מי יגיע רחוק? מי יזכה?"אני יכול להגיד לך שיש מתמודדים שיגיעו רחוק ולא עברו את המבחן העיוור, זה קרה לא פעם. יש מתמודדים שאני כן רואה שהמוזיקה היא מעבר ל'באתי לנסות את מזלי בתכנית ריאליטי', ושהיא תלווה אותם גם קדימה. יש מתמודדים בני 18 שבאטיטיוד שלהם הם כבר בני 30, הם מחוייבים. לא רוכשים את זה באיזה מוסד, זה בא מבפנים. אני זוכר את זה על עצמי כשהייתי ילד. יש גם ממקרים הפוכים - שבא מישהו ששר קריוקי בסלון, אבל הדבר הזה טמון בו ומישהו רק צריך לבוא ולמקצע אותו". הדרך ארוכה לקיסריה

רוט עבר דרך ארוכה עד לפסגה, בעוד שהכוכבים החדשים זוכים להצלחה מהירה הרבה יותר. המסלול המקוצר הזה עורר ביקורות רבות בתחילת דרכו של הריאליטי, כשגורמים בתעשיית המוזיקה טענו שזה לא הדבר האמיתי. רוט לעומת זאת, טוען שלא מדובר במשהו שצריך לגנות אותו. "אני שייך לדור אחר, אבל כבר מזמן לא רואה בזה משהו פסול", הוא טוען. "גם אם אתה פותח רדיו אתה תגלה שאחוז מאד גדול ממה שאתה שומע זה אנשים שהיו בתכניות כאלה ואחרות. התכנית נותנת לך את החשיפה, אבל רק מה שתעשה עם זה אחרי התכנית זה מה שמשנה. כולם יודעים שגם אם תזכה במקום הראשון זה לא מבטיח לך הצלחה ושבעוד 20 שנה תמלא את קיסריה. אתה צריך שוב להתחיל לעבוד ושיהיו לך שירים טובים, שיהיה לך ניהול נכון ושכל הדברים יקרו כדי שזה יצליח. זה לא שאם הגעת לתכנית, זה בינגו. אני אומר שאם הדבר הזה טבוע בך ואתה יודע שזה מה שאתה רוצה לעשות אז הסיכויים שלך יותר גדולים".פרט לתפקיד הרשמי, נדמה שרוט נדרש לתפקיד נוסף והוא הסתגלות לשינויים שנעשים בתכנית כמעט על בסיס עונתי. השנה, אחרי ששרית חדד ומוש בן ארי ירדו מכס השיפוט, התיישבו בו אברהם טל ומירי מסיקה. הם מצטרפים לאביב גפן ושלומי שבת הוותיקים ויהוו את נבחרת המנטורים של התכנית. על ההגשה, לצידו של מיכאל אלוני, תצטרף העונה הדוגמנית שלומית מלכה, במה שנראה כמו ניסיון ליישור קו עם הליהוק של רותם סלע כסייד קיק של אסי עזר ב"הכוכב הבא". השינויים האלה מסביב לא משנים את העובדה שרוט הוא אחד מאנשי הצוות שנמצאים קרוב ביותר למתמודדים ומלווה אותם לאורך ההפקה.

מה החותמת שלך בתכנית כמנהל אמנותי?"אני חושב שזה קורה במקרים שאני מתעקש על שירים מסוימים שיהיו בתכנית ובדרך אחרת לא היו מוצאים את עצמם בפריים טיים של ערוץ 2. זה קורה כשאני מתעקש על מתמודדים שהם לא בהכרח הטייפקאסט של תכניות מהסוג הזה. אני לא יכול להיכנס לשמות, אבל יש מתמודדים שדי נלחמתי עליהם, שהם לא הדבר המתבקש, ושרציתי אותם בפנים. לאותם מתמודדים היה משהו שהמפיק שבי גילה ולא עבר באודישנים הראשונים. אני גם חושב שיש לי אוזן ששמעה הרבה קולות והיכולת להרגיש מי יש בו משהו שמעבר"."מתעקש על מתמודדים שהם בהכרח לא הטייפקאסט". "The Voice" (צילום: מיכה לובטון)

שמעת את המתמודדים של העונה, יש שם מישהו עם עתיד ענק בתעשייה הישראלית?"כן. אני חושב שיש כמה וכמה שיש להם קולות מופלאים, אבל השאלה היא מה הם יעשו עם זה. קח את המקרה שלי לדוגמה – 'מוניקה סקס' ממשיכה לקרות כי יש לנו שירים טובים, ולא כי אנחנו יפים. זה מה שהשאיר אותנו רלוונטים, ולא רק אותנו. יש פה רבים וטובים, בכל ז'אנר, שיודעים לעשות שירים טובים".

יש שירים שלעולם לא ייכנסו לתכנית? "אני חושב שכן, כי קודם כל יש שירים יותר מדי לעוסים שעשו כבר יותר מדי פעמים. אי אפשר יותר. זה יעשה רע למתמודד אם הוא יבצע שיר כזה, המנטורים ימהרו לפסול אותו. יש מקרים ששיר יכול היה להישמע על הנייר ממש רע ואז מתמודד פתח את הפה, לקח את זה למקום שלו והעיף לנו את התחת"."דה וויס", החל מה-7 בדצמבר, ימי רביעי ושבת בשעה 21:00, ערוץ 2

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ