אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טור עורכת

הטובות למסך

רוב סדרות הספין-אוף מניבות תוצאה מביכה, אבל "הטובות לקרב" שבמרכזה אישה חזקה ומבוגרת אף מתעלה על סדרת האם, "האישה הטובה"

תגובות
דמוית המשנה הפכו לראשיות
CBS באדיבות yes

אם יש תופעה טלוויזיונית שצריך היה לעקור מהשורש הרי זו תופעת סדרות הספין-אוף. דמות מסדרת האם מקבלת הזדמנות משלה בסדרה חדשה, שיש בה דיאלוג עם המקור אבל בעיקר ניסיון לרכוב על ההצלחה שלו. התוצאה היא לרוב מביכה, ובמקרים מסוימים אף מביכה מאוד. כולנו זוכרים מה קרה לאדיסון מונטגומרי מ"האנטומיה של גריי", שנזרקה פתאום למרכזה של הפארסה המכונה "מרפאה פרטית". נדירים המקרים שבהם הגולם מתעלה על יוצרו, אבל נדירים לא פחות הם יוצרים כמו רוברט ומישל קינג, שחתומים על להיט הברודקאסט "האישה הטובה", ובימים אלה על סדרת הספין-אוף שלה, "הטובות לקרב" ("The Good Fight". אגב, תרגום נוראי).

» הטובות לקרב - לכל הכתבות
» הטובות לקרב היא ההתמכרות החדשה
» איך הפך ד"ר האוס לד"ר צ'אנס?
» הסדרות שיעשו לכם חשק להיכנס לכלא
» קורין גדעון מתכננת את החיים אחרי "האח הגדול"

בפרק החמישי של העונה כבר אפשר לקבוע ש"הטובות לקרב" לא רק שומרת על הרמה של סדרת האם, אלא אף מתעלה עליה. הסיבה, אגב, עצוב ככל שזה יהיה לומר, היא היעדרה של הגיבורה המרכזית אלישיה פלוריק (ג'וליאנה מרגוליס). למרות שלכאורה עליה נסובה הסדרה, נדמה שדווקא כשהיא יוצאת החוצה מהמשוואה משהו בפריים הופך ברור יותר. שתי העונות האחרונות של הגוד ווייף היו על גבול הבלתי נסבלות, ורק הילת העבר והציפייה שאלישיה תמצא סוף סוף מישהו לשכב איתו השאירה אותי מול המסך.

לכן, ההחלטה של הקינגים למשוך את השמחה הזאת לסדרה חדשה עוררה דאגות רבות. עם כל חיבתי לדיאן לוקהרט (ויש חיבה), מעטות הסדרות ששמות במרכזן אישה חזקה (ומבוגרת) שאינה ביצ', ולצידה אינספור דמויות אפרו-אמריקאיות, הומואים, לסביות ובעלי OCD. לפעמים ניסוי חברתי כזה יכול להפוך בנקל לקטסטרופה שבה המסר גדול יותר מהתסריט. אבל במקרה הזה, כאמור, ואחרי חמישה פרקים שכל אחד מהם טוב מקודמו, נדמה שגם בגזרת התסריט נעשית פה עבודה פנומנלית. אולי כי "האישה הטובה" תמיד דאגה שגם דמויות המשנה שלה תהיינה דמויות ראשיות הלכה למעשה, אולי כי הסדרה הצטלמה בניו יורק, מה שפתח עבורה את כל שחקני ברודוויי לליהוק. ואולי, כאמור, כי הבעיה העיקרית של סוף הסדרה הקודמת הוסרה מהדרך, והשאירה מקום לנשים שלא חושבות 17 פעם לפני שהן מוציאות מילה מהפה.

חייבים לתת לה פרס. כריסטין בראנסקי
CBS באדיבות yes

"הטובות לקרב" מתרכזת בשלוש עורכות דין – דיאן לוקהארט, שמוצאת את עצמה בראשית הסדרה מרוששת לגמרי, אחרי שנים שבהן היתה בעלת משרד עורכי דין. היא לא רק מרוששת מכסף אלא גם מחברים, מבעלה (שבגד בה) ומעבודה, לאחר שהתפטרה מהמשרד הקודם (מפני שרצתה לצאת לפנסיה). דיאן (בכיכובה של כריסטין ברנסקי המושלמת, שדיר באלאק אם היא לא מקבלת איזה פרס על ההופעה הזאת) נאלצת לקבל עבודה בדרגה נמוכה יותר במשרד עורכי דין קטן יותר. איתה במשרד לוקה קווין, עוד שרידה של "האישה הטובה" (שותפתה האחרונה של אלישיה), שמייצגת חזות קשוחה וחדה מול יריביה המשפטיים, כמו מול מושא התשוקה שלה. האחרונה היא מאיה רינדל, בתו של הארי רינדל, שנחשד בתחילת הסדרה בהונאת מאות ואלפי אמריקאים בתרמית נוסח מיידוף. מאיה, שהיא גם בת זוג של עורכת דין בפרקליטות המחוז, מוצאת את עצמה בראשית דרכה המקצועית מול אינספור שמועות זדוניות עליה ועל משפחתה (נשמע מוכר).

הגולם עלה יוצרו. הטובות לקרב:

לא היתה סיבה לעניין הזה להצליח. על הנייר, אין פה שום דבר חדש. בפרק החמישי אף צצות ומופיעות דמויות מסדרת המקור – אליזבת' טסיוני, מייק קריסטיבה וניל גרוס – מול שופטים ועורכי דין שגם הם שובצו בכמה פרקים קודמים. אבל דווקא הגיוון הזה, והדילוג בין שלוש הדמויות הראשיות, כשכל אחת מהן מייצגת דור אחר של נשיות ולכן גם מסכת אחרת של אתגרים, עובד כמו קסם. ואגב, בשונה מהדמות הראשית ב"האישה הטובה", אף אחת מהן לא אמא, סוגיה שאליה נדרשים בעדינות רבה בפרק הרביעי של הסדרה ורק מול דיאן. אז כן, זאת הסדרה החדשה שחייבים להתמכר אליה, ולו כי יש עוד סיכוי שיחזירו לנו את וויל גרדנר מהמתים.

כתבות שאולי פספסתם

*#