איתמר זהר
איתמר זהר
ביל אוריילי
ביל אורייליצילום: Richard Drew/אי־פי
איתמר זהר
איתמר זהר

רשת פוקס ניוז שילמה 13 מיליון דולר לחמש נשים שהתלוננו על הטרדה מינית מצד המגיש ביל אוריילי. כך על פי תחקיר מקיף של "ניו יורק טיימס" שפורסם בסוף השבוע. לפי העיתון, ההסדרים נחתמו לאחר שהנשים הסכימו לא להגיש תביעה נגד אוריילי, מגיש תוכנית החדשות הנצפית ביותר בכבלים האמריקאיים, "The O’Reilly Factor", או לדבר בפומבי על ההאשמות נגדו.

שניים מההסדרים נחתמו בעקבות פיטוריו בקיץ שעבר של יו"ר פוקס ניוז, רוג'ר איילס, בגין שורה של הטרדות מיניות מצדו. באותו זמן הודיעו מנהלי רשת החדשות כי לא יהיו מוכנים עוד לסבול "התנהגות בלתי הולמת כלפי נשים או כזאת שמעכירה את סביבת העבודה".

שניים מהמקרים המוזכרים בתחקיר של "ניו יורק טיימס" כבר היו ידועים בעבר - ב–2004 שולמו 9 מיליון דולר לאנדראה מאקריס, שהיתה מפיקה בתוכניתו של אוריילי, לאחר שטענה כי אוריילי אילץ אותה לקיים עמו שיחות טלפון אירוטיות. בינואר האחרון פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי פוקס ניוז חתמה על ההסכם בן שש ספרות עם הכתבת, ג'ולייט האדי, שאמרה כי אוריילי ניסה לפתות אותה לקשרים מיניים אתו ב-2011 .

בתחקיר שפורסם בסוף השבוע מוזכרות שלוש נשים נוספות שהתלוננו על הטרדה מינית מצד אוריילי, בן ה-67: רייצ'ל ויטליב ברנסטיין, שהיתה מפיקה בכירה בפוקס ניוז והסדר עמה נחתם ב-2002, רבקה גומז דיאמונד, מגישה בתוכנית כלכלית, שהסדר עמה סוכם ב-2011 ולורי דיו, מגישה בערוץ, שהסדר עמה נחתם בשנה שעברה.

על פי התחקיר, עוד שתי נשים התלוננו כי אוריילי הטריד אותן מינית: אנדרה טנטרוס, מגישה לשעבר ברשת, וונדי וולש, שהיתה אורחת קבועה בתוכניתו.

לקריאת התחקיר המלא של "ניו יורק טיימס" 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ