ארמוזה פורמטס מכרה לרשת פוקס פורמט חדשני של ריאליטי שירה

הפורמט "דה פיינל פור" נמכר לעשרה גופי שידור ומעביר את עיקר השיפוט מהפאנל לקהל, תוך פרישת שלב האודישנים האהוב לאורך כל התוכנית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים1
אבי ארמוזה. להקדים את "אמריקן איידול"
אבי ארמוזה. להקדים את "אמריקן איידול"צילום: מוטי מילרוד

רשת "פוקס" האמריקאית רכשה את "דה פיינל פור", פורמט לתחרות שירה טלוויזיונית של "ארמוזה הפקות" הישראלית. התוכנית החדשה, שתקבל שם שונה על המרקע האמריקאי כדי לא לבלבל בינה ובין שידורי הכדורסל, הוצגה לראשונה בפסטיבל "מיפ" האחרון ועוררה עניין מצד גופי שידור בעולם. מאז נמכר הפורמט לעשרה גופי שידור בעולם שהאחרונה בהם היא "פוקס" האמריקאית. ב"פוקס" בונים על התוכנית של ארמוזה כמתחרה לגרסה המחודשת של "אמריקן איידול" שתשודר ברשת ABC.

"דה פיינל פור" מבוססת על פורמט חדש שמבקש לנער את חוקי המשחק המוכרים בריאליטי שירה. הסלוגן שלה הוא שהיא "מתחילה היכן ששאר התוכניות מסתיימות". בניגוד לתוכניות כמו "דה ווייס" או "אקס פקטור" שבהן יושבים שופטים או מנטורים קבועים על כסאותיהם ומחליטים מי יישאר בתחרות ומי יעזוב, הרי שבפורמט של "פיינל פור" ארבעת הפיינליסטים הם כישרונות צעירים שנבחרו על ידי צוות שופטים, והם יתמודדו בדו קרב מול מתחרים אחרים שהגיעו לאודישן. קהל הצופים בבית או באולפן — תלוי במדינה בה תופק התוכנית — הוא שיכריע מי המנצח בדו קרב.

"ארמוזה" הפיקה פיילוט לתוכנית, שכלל גירסה ישראלית בהנחייתו של גיא זוארץ, כאשר בצוות השופטים שבחרו את ארבעת הפיינליסטים היו צדי צרפתי, אמיר פיי גוטמן ומיכל אמדורסקי. "אנחנו למעשה מתחילים עם ארבעת הפיינליסטים שנבחרו ומדי שבוע מגיעים זמרים חדשים שמנסים לקחת את המקום שלהם בפיינל פור", סיפר ארמוזה ל"הארץ" על אופי הפורמט.

גיא זוארץ. הנחה בפיילוט
גיא זוארץ. הנחה בפיילוטצילום: מיכה לובנטון

לדברי ארמוזה, היתרון המשמעותי של התוכנית נובע מכך שהיא מושכת על פני העונה כולה את שלב האודישנים, הנחשב לאהוב מכולם על ידי קהל הצופים. "אנחנו לא שומרים על המבנה הליניארי המוכר של תוכניות מוזיקה. אנחנו גם נימנע מהבאת זמרים בינונייים כדי להעליב אותם על כך שהם לא יודעים לשיר. זה לא מתאים לקונספט שלנו. בשוק רווי בתוכניות מוזיקה מובילות, מצאנו דרך ייחודית לספר את תחרות המוזיקה באופן שממקסם את מה שהקהל וגופי השידור אוהבים ומעריכים".

עוד לא ברור מתי תעלה לשידור התוכנית ב"פוקס" אך לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, מעוניינים שם לקדם במהירות את ההפקה כדי שהתוכנית תשודר כבר בינואר הקרוב ותקדים את "אמריקן איידול" שצפויה לעלות רק באביב 2018. במקביל החל המרדף של הפקות תוכניות הריאליטי המוזיקליות אחר שופטים בעלי פרופיל ציבורי גבוה: רשת NBC כבר החתימה את ג'ניפר הדסון וקלי קלרקסון ל"דה וויס" — שתיהן שפטו קודם לכן ב"אמריקן איידול".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ