רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע בטלוויזיה

8-14.12

תגובות

השמים יכולים לחכות

הוט פריים, ו', 12:25, 101 דקות

הסרט הראשון שביים וורן בייטי ב-1978, יחד עם באק הנרי, כשאת תסריטו כתב בייטי יחד עם איליין מיי (שביימה אותו ואת דסטין הופמן בפלופ "אישתר" מ-1987), הוא גרסה עדכנית רבת חן של הקומדיה "הנה בא מר ג'ורדן" מ-1941. בסרט מגלם בייטי שחקן פוטבול שנהרג קודם המועד שהוקצב לו, והוא נשלח חזרה אל בין החיים בגופו של טייקון חסר מצפון. שם הוא חייב להתמודד עם מעשיו של הטייקון, המנוגדים למצפונו, ועם מזימותיהם של אשתו תאוות הבצע ומאהבה (דיאן קנון וצ'ארלס גרודין). בו בזמן הוא מתאהב בפעילה סביבתית (ג'ולי כריסטי) ומנסה להגשים את חלומו לחזור לפוטבול. על הסרט כולו משוכה נימה של נינוחות נעימה בעלת יסודות סאטיריים והוא נעזר בצוות שחקנים מצוין, בהם ג'ק וורדן, וינסנט גרדיניה וג'יימס מייסון.

טומבסטון: עיר ללא חוק

יס 4, ו', 15:16; ד', 08:27, 120 דקות

ההצלחה והאוסקרים שבהם זכה ב-1992 סרטו של קלינט איסטווד "בלתי נסלח" הביאו להפקתם של כמה מערבונים נוספים, ובהם סרט זה מ-1993 (כמו גם "ג'רונימו", ראו בהמשך). פעם נוספת מביא הסרט אל בד הקולנוע את סיפורם של השריף ואייט ארפ (קורט ראסל) ודוק האלידיי, חברו השתיין וחולה השחפת (ואל קילמר בהופעה מוחצנת מדי), שזכורים בעיקר בגלל הדו־קרב הידוע באו־קיי קוראל, שבו היו מעורבים. במאי הסרט, ג'ורג' פ' קוסמאטוס, מנסה לתת לסיפור נפח אפי ראוותני, ואף שהתוצאה אפקטיבית מבחינות רבות, הסרט משוטט בין כל כך הרבה אירועים ודמויות, שאף אחד מהם אינו זוכה לטיפול מספק. בסופו של דבר נדמה הסרט כמו מערבון סוג ב' משנות ה-50 שנופח לממדים לא סבירים.   

ללא חוקים סרט
Francois Duhamel / Twentieth Cen

ללא חוקים

יס 1, ו', 21:30; שבת, 07:46, 127 דקות

18 שנים אחרי שביים את סרטו הקודם ו-15 שנים אחרי שהופיע בסרט, ביים וורן בייטי סרט זה שבו הגשים את חלומו ארוך השנים עליו הכריז כבר בשנות ה-70: לביים סרט אודות המיליונר האקסצנטרי האוורד יוז, שבו יגלם את דמותו של יוז. כמו בייטי קודם לנישואיו לאנט בנינג (שמופיעה בתפקיד משנה בסרט), יוז היה ידוע בגלל הרומנים הרבים שניהל – עם השחקניות שאותן החתים. התוצאה זכתה אמנם לביקורות אוהדות, אך נכשלה בקופות, ואף לא הופצה בישראל. חבל, כי זוהי יצירה סימפטית, שמתרחשת בסוף שנות ה-50 ומשלבת בין סיפורו של יוז לזה של שחקנית צעירה (לילי קולינס), שיוז החתים על חוזה דרקוני, והנהג (אולדן ארנרייך), שיוז הצמיד לה. הסרט משחזר היטב את הרגע ההיסטורי בו הוא מתרחש, ובנימה קומית מוצלחת מבליט את הכפילות המוסרית שאפיינה את החברה והתרבות באמריקה באותן שנים שמרניות.

ג'רונימו

הוט פריים, שבת, 17:25; ג', 11:30, 115 דקות

תיאור המרדף ארוך השנים של הצבא האמריקאי אחר ג'רונימו – מנהיגה של קבוצה קטנה של אינדיאנים משבט האפאצ'י, שנלחם בצבא ותקף את המהגרים שנישלו את האינדיאנים מאדמותיהם, נכנע פעמיים, אך לא הובס מעולם ולבסוף היה לאיכר אמיד במדינת אוקלהומה – נותר חרות בתודעה האמריקאית. הוא זוכה לייצוג קולנועי בסרטו של וולטר היל מ-1993, שאמנם מציג את הסיפור בעיקר מהזווית של הצבא, אך עושה זאת באופן נבון ומאוזן יותר ממרבית הסרטים שעסקו בפרק זה של ההיסטוריה האמריקאית. הסרט עוקב אחר הניסיון ללכוד את ג'רונימו, דרך סיפורם של גשש (רוברט דובאל), קצין (ג'ייסון פטריק), מפקדם (ג'ין הקמן) וקצין צעיר נוסף (מאט דיימון), שמקריין את הסרט כמי שנזכר ממרחק של זמן באירועים המתוארים בו. כל אלה אמנם נחושים למלא את המשימה שהוטלה עליהם, אך גם מגלים הבנה למניעיו של ג'רונימו (וס סטודי) ומפתחים הערכה כלפיו. השאלה המרכזית בסרט היא למי יש זכות על האדמה, ומהבחינה הזאת הוא נושא רלוונטיות.

מלך שלי

יס 3, שבת, 22:00, 124 דקות

סרטה מ-2015 של השחקנית הצרפתייה מאיוון, שהיתה לבמאית מוערכת, עלול להידמות לעוד סרט צרפתי מבין רבים שראינו כבר, העוסק בנפתולי מוסד הנישואים בקרב הבורגנות הצרפתית, ועושה זאת במסגרת נרטיבית מוכרת ואף בנאלית; אולם, הדיוק שבו הבמאית מתעדת את הקשר בין צמד גיבוריה, כמו גם את המסד החברתי עליו הסיפור מתרחש, מעניק לסרט את ייחודו. הסרט מציג את סיפורה של עורכת דין (עמנואל ברקו, שזכתה עליו בפרס השחקנית הטובה בקאן), שבמהלך שהותה במחלקת השיקום בבית חולים אחרי תאונת סקי, מנסה להתמודד (בסדרת פלאשבקים) עם זיכרון נישואיה שכשלו למסעדן אמיד (וינסן קאסל), מה שחושף בפניה את האפשרות המודחקת שהיא היתה אשמה בהרס נישואיה לא פחות מבעלה, ומעלה את ההשערה שהתאונה אולי לא היתה מקרית.

דרושה שותפה רווקה

הוט פריים, א', 22:30; ד', 00:05, 107 דקות

תוצר אלגנטי יחסית מ-1992 של ז'אנר סרטי האימה, שבהם מישהו או מישהי, שגיבורי הסרט – לרוב אשה – מכניסים לחייהם, כי הם נדמים להם כשותפים מושלמים, מתגלים כהפכים ממה שהם התיימרו להיות. במקרה הנוכחי זוהי אישה צעירה ומצליחה (ברידג'ט פונדה), שאחרי שהיא נפרדת מבן זוגה הבוגדני (סטיבן ובר) מכניסה לדירתה שותפה (ג'ניפר ג'ייסון לי), שנראית כמו הבחורה הכי נחמדה בעולם עד שסדקים מתגלים בה. על בסיס תסריט שהוא מתוחכם מהצפוי בסרטים שכאלה יצר הבמאי בארבה שרודר סרט שגולש במיומנות אינטנסיבית משיא מצמרר אחד לשני, ויש בו משקעים פסיכולוגיסטיים שמעניקים נפח לקשר בין שתי הגיבורות.

המשרתת האישית

יס 3, ג', 22:00, 144 דקות

סרטו של הבמאי הדרום קוריאני צ'אן־ווק פארק ("שבעה צעדים") מ-2016 הוא מלודרמה גותית משעשעת עם יסודות של מתח ואימה, שמתרחשת בשנות ה-30, כשהיפנים שלטו בדרום קוריאה. העלילה, המסועפת להפליא ומונעת על ידי נקודות מבט שונות על המתרחש בה, מציגה את סיפורה של אישה דרום קוריאנית צעירה, שמתקבלת לביתו של יפני אמיד כדי לשמש כמשרתת האישית של בת חסותו החסודה, אך כבר בתחילת הסרט מסתבר ששום דבר בסרט איננו כפי שהוא נראה. גיבורת הסרט מעורבת במזימה להונות את מעבידה ובת חסותו אינה כה חסודה כפי שהיא מעמידה פנים. גם אם לעתים קשה לעקוב אחר הסתעפויותיה הרבות של העלילה, הרי שניתן ליהנות מהעיצוב המוקפד של הסרט, שלא הופץ בישראל, ומהאופן שבו במאי הסרט טווה את המהות הפרוורטית הסאדו־מזוכיסטית שעולה ממנו, ומתרגם אותה לרגעים של יופי הספוגים באירוניה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות