בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מת סטיבן בוצ'קו, יוצר הסדרות "בלוז לכחולי המדים" ו"NYPD"

בוצ'קו, אחד מיוצרי הטלוויזיה החשובים של שנות ה–80 וה–90, מת בגיל 74 לאחר מאבק בסרטן. הסדרות שלו, בהן הרבה לעסוק באלימות משטרתית ואף שילב קאסט מגוון, הוגדרו כפורצות דרך

5תגובות
בוצ'קו
Chris Pizzello/אי־פי

סטיבן בוצ'קו, יוצר הסדרות "בלוז לכחולי המדים" "פרקליטי אל.איי" ו–"NYPD", מת אמש (ראשון) בביתו לאחר מאבק במחלת הסרטן כשהוא בן 74.

בוצ'קו, אחד מיוצרי הטלוויזיה החשובים של שנות ה–80 וה–90, זכה במהלך הקריירה שלו בעשרה פרסי אמי עבור הסדרות שיצר, שהוגדרו במהלך השנים כפורצות דרך. ב"בוז לכחולי המדים", למשל, ששודרה בין 1981 ל–1987, רקם בוצ'קו עלילות עונתיות רחבות לצד העלילות שהתחדשו מדי פרק. בכך למעשה הוא שבר את המבנה הקלאסי של הסדרה הפרוצדורלית — בה התנהלו עלילות קצרות מדי פרק, שלא היו קשורות בהכרח זו לזו.

בלוז לכחולי המדים - דלג

בוצ'קו היה נועז גם בכל הנוגע לייצוגים הטלוויזיוניים של סדרות משטרה והשחקנים המופיעים אותן. ב"בלוז לכחולי המדים" שילב שחקנים ממוצאים שונים, כולל אפרו־אמריקאים והיספאנים. כמו כן, הסדרה העלתה לסדר היום נושאים כמו שחיתות משטרתית וגזענות של שוטרים כלפי מיעוטים. בתחילה התקשו מבקרי הטלוויזיה האמריקאים לקבל את הדרמה הסמיכה שיצר בוצ'קו והגדירו אותה כ"אלימה מדי, סקסית מדי, ברברית מדי". עם זאת, בהמשך זכו הסדרות לתהילה ולביקורות מהללות.

גם "פרקליטי אל איי" (1986–1994) הצליחה לעורר לא מעט הדים בתקשורת האמריקאית בשל עיסוקה המתמיד בסוגיות של גזע, הומופוביה, הטרדות מיניות ועוד. "NYPD" שעלתה לאוויר בשנת 1993 הרימה עוד יותר את רף הפרובוקטיביות של שידורי הפריים טיים של הטלוויזיה האמריקאית, וכללה לא מעט עירום ודיבור מלוכלך, שניסה להוות תחרות לשידורי הכבלים שהלכו וצברו תאוצה באותה תקופה.

NYPD Blue - דלג

בוצ'קו נולד בניו יורק למשפחה יהודית, לאבא שעבד ככנר ולאם ציירת. את תחילת הקריירה שלו, בשלהי שנות ה–60 של המאה הקודמת, החל באולפני יוניברסל, שם עבד ככותב עבור סדרות כמו "קולומבו" האגדית. בהמשך עבר לרשת CBS, עבורה כתב את "פריס" — דרמה משטרתית שהעניקה את התפקיד המרכזי הראשון לשחקן ג'יימס ארל ג'ונס.

במהלך שנות האלפיים פנה בוצ'קו ליצירה של תוכן אינטרנטי והיה אחראי לסדרה "קפה קונפידנשל" שכללה 44 פרקים בני דקה. בראיון שהעניק ב–2007 אמר כי בעיניו, האיכות הטלוויזיונית מצויה היום בקרב רשתות הכבלים האמריקאיות.

במידה רבה, בוצ'קו חתום על אחת המהפכות הגדולות של הטלוויזיה האמריקאית, במסגרתה החלו להעסיק אנסמבל שחקנים קבוע שתפקד כמושא משיכה עבור הצופים. גם השפה הפרובוקטיבית והישירה שאפיינו את הסדרות שלו, המשיכה לנכוח בסדרות הטלוויזיה המככבות כיום על המסך הקטן.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו