בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע בטלוויזיה

14-20.3

תגובות
בית המזימות
Sony Pictures

משום מקום

יס 3, ו', 22:00, 106 דקות

סרטו המאכזב מ-2017 של הבמאי הגרמני ממוצא טורקי פאטי אקין. אקין הוא אחד מטובי הבמאים היום, בזכות סרטים כמו "עם הראש בקיר" ו"בקצה גן העדן", שישודר בערוץ אחרי הסרט הזה; אך עלילתו של "משום מקום" נוטה לעתים להיות מאולצת ומופרכת ואמירותיו המגמתיות בוטות וחסרות עומק רב. הסרט מציג את סיפורה של קטיה (דיאן קרוגר, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן), שנישאה לגבר ממוצא טורקי עוד בהיותו בכלא באשמת סחר בסמים. עם שחרורו השניים מנסים לשקם את חייהם ונולד להם בן, אך בעלה ובנה של קטיה נהרגים בפיגוע. המשטרה בטוחה שהרקע פלילי, אך קטיה משוכנעת שנאצים אחראים למעשה (אקין, באחד ההיבטים האפקטיביים של הסרט, מסרב לצרף למלה נאצים את הקידומת ניאו). הסרט מתאר בין השאר את הפיכתה של קטיה למכונת מלחמה נוקמת, ממש כאילו היתה ליאם ניסן באחד מסרטי הפעולה שלו. התוצאה אמנם גורפת אותנו לתוכה, אך אנו מודעים לאופיה המניפולטיבי, שמנוגד לסרטיו הטובים ביותר של אקין. הופעתה של קרוגר נוטה להחצנה יתרה.

טופאק

יס 2, ו', 23:52, 139 דקות

הביוגרפיה של פרדי מרקיורי עדיין משוטטת בבתי הקולנוע במקומותינו; זו של אלטון ג'ון, שמצפה לנו בקיץ, כבר החלה את מסע יחסי הציבור שלה; וב-2017 הופקה ביוגרפיה כושלת זו של הראפר טופאק שאקור, שנורה למוות בלאס וגאס בספטמבר 1996, בהיותו בן 25, והרצח לא פוענח מעולם. כמו ביוגרפיות קולנועיות רבות, הסרט, הנקרא במקור "All Eyez on Me", מבוים — על ידי בני בום — כאילו על פי ספר הנחיות ליצירת ביוגרפיה קולנועית. והקורבן העיקרי לכך הוא שאקור עצמו, שמהות אמנותו אינה באה לידי ביטוי כאן. הסרט גם מתייחס כבדרך אגב להסתבכויות של שאקור עם החוק, כמו פרשת ההתעללות המינית שבה הואשם והורשע. הסיפור של טופאק שאקור ראוי לטיפול קולנועי, אבל לא בדרך שמרנית ואפילו ריאקציונרית זו.

הרי את מכושפת לי

הוט 2, שבת, 14:15; ה', 09:02; הוט 3, א', 23:35, 102 דקות

גרסה קולנועית שנייה מ-2000 של הקומדיה הפאוסטיאנית מ-1967 של סטנלי דונן "Bedazzled" (את תסריטה כתב בזמנו הקומיקאי הבריטי פיטר קוק, שכיכב בו עם שותפו להופעות רבות, דאדלי מור. ראקל ולש בעלת היכולות הקומיות הניכרות גילמה את השטן שגיבור הסרט מוכר לו את נשמתו תמורת שבע משאלות). הגרסה הנוכחית שביים הרולד ראמיס (ששיא יצירתו כבמאי היה הקומדיה "לקום אתמול בבוקר" מ-1993, שזכה למעמד פולחני מוצדק) חסרה את השנינות והפראות שאיפיינו את סרטו של דונן (שמת לפני כמה שבועות). ברנדון פרייזר, שחקן סימפטי שנעלם בשנים האחרונות, סביר בתפקיד החנון המוכר את נשמתו לשטן בגלל אהבתו הנכזבת לפרנסס אוקונר, אך אליזבת הארלי חסרה אנרגיה מפתה בתפקיד השטן בשמלה אדומה, ולפיכך הסרט אינו פועל.

בית המזימות

הוט 1, שבת, 17:05; א', 08:55; ב', 18:05; יס 4, שבת, 22:00, 115 דקות

אגתה כריסטי היתה גאה במיוחד בספרה "Crooked House", שיצא לאור ב-1949 וזו הגרסה הקולנועית הקורקטית שלו מ-2017. זה היה ספרה המועדף בגלל פתרון התעלומה שמוצגת בו, שהוא אמנם נועז ומטריד, וזאת למרות שאף אחד משני הבלשים הנודעים שלה, ארקול פוארו הבלגי ומיס מארפל הבריטית, אינו משתתף בו. בעל אחוזה קשיש נרצח, וכצפוי יש שורה ארוכה של חשודים, שלכל אחד מהם היה מניע לחסל אותו. ז'יל פאקה-ברנר ("המפתח של שרה") ביים את הסרט באלגנטיות מלאכותית, כשאת החקירה מנהל הפעם גבר צעיר (מקס איירונס, בנו של השחקן ג'רמי איירונס) שבעברו היה לו קשר עם אלמנתו הצעירה של הקורבן (כריסטינה הנדריקס). הסרט מספק בידור קולנועי שמרני מאוד, אך יש בו כדי לגרום הנאה בזמן הצפייה. החשודים מגולמים בין השאר על ידי גלן קלוז, קשוחה למופת, טרנס סטאמפ, ג'וליאן סנדס, ג'יליאן אנדרסון, סטפאני מרטיני ואונור קניפסי. ג'וליאן פלואס ("פארק גוספורד" של רוברט אלטמן ו"דאונטון אבי") היה שותף לכתיבת התסריט.

ריו בראבו

יס 3, א', 22:00; ה', 10:42, 141 דקות

הסרט מ-1959 הוא המערבון הגדול ביותר שביים האורד הוקס ואחד הסרטים האהובים עלי ביותר. בתוך עלילת מתח, המתרחשת כולה בעיירה קטנה הנתונה במצור על ידי חבורה של רשעים, ממקם הוקס קומדיה רומנטית, שבמרכזו, כנהוג בסרטים רבים שלו, גבר שאינו פוחד מדבר חוץ מאשר מנשים. הגבר הוא השריף של העיירה (ג'ון וויין), שכדי לעצור את הרשעים, שמתכוונים לשחרר רוצח שנמצא בכלא המקומי הקטן, מגייס לעזרתו חבר לשעבר, איש חוק שהיה לאלכוהוליסט (דין מרטין בתפקידו הקולנועי הטוב ביותר), קשיש נרגן צולע (וולטר ברנן, שבמשך הקריירה הארוכה שלו זכה בשלושה פרסי אוסקר משנה), אקדוחן צעיר ויהיר (הזמר, אליל הנוער באותם ימים, ריקי נלסון רב החן) ומהמרת נוכלת שהגיעה לעיירה (אנג'י דיקנסון בהופעה מופתית. בסרטיו של הוקס הנשים היו לרוב חזקות יותר מהגברים). הסרט מותח מאוד, כולל הומור רב ובעיקר מבוים בווירטואוזיות. דין מרטין מבצע את שיר הנושא, הוא וריקי נלסון שרים יחד בסצינה מקסימה במיוחד, ודימיטרי טיומקין חיבר לסרט נעימה שרודפת אותך. אגב, וויין והוקס יזמו את הסרט כאנטיתזה למערבונו של פרד זינמן "בצהרי היום", שבו הגיבור נותר מבודד מסביבתו ויש שמפרשים אותו כאלגוריה אנטי מקארתיסטית. הפרדוקס הוא שלמרות מעלותיו הניכרות של "בצהרי היום", "ריו בראבו" הוא הסרט המושלם. הוא השפיע על סרטים רבים שהופקו בעקבותיו, מערבונים וגם אחרים, כגון "המתקפה על תחנה מספר 13" המשובח אף הוא של ג'ון קרפנטר מ-1976.

אל-שפויה

יס 3, ג', 22:00, 98 דקות

הבמאי סטיבן סודרברג ממשיך להתנסות, בין פרויקט יחסית מיינסטרימי אחד למשנהו, וב-2018 ביים וערך סרט מתח ואימה זה ואף צילם את כולו באייפון. התוצאה, שלא הופצה בישראל, משכנעת שניתן לצלם סרט בדרך הזאת, והוא נראה טוב (לא ראיתי אותו על מסך גדול, כך שאינני יכול לשפוט אותו בהקשר זה). אגב, כאשר סודרברג לא רק מביים את סרטיו אלא גם מצלם ועורך אותם, הוא מסתתר בתפקידים אלה תחת שמות הוריו. הסרט מציג את סיפורה של אשה (השחקנית הבריטית קלייר פוי), שעוברת מפנסילבניה לבוסטון כדי להימלט מסטוקר. היא מרגישה שהיא זקוקה לסיוע נפשי, אך הרופאים המטפלים בה מאבחנים בה נטיות אובדניות, והיא מאושפזת נגד רצונה במוסד לחולי נפש, שבו היא בטוחה שאחד האחים (ג'ושואה לנארד) הוא בעצם הסטוקר שדלק בעקבותיה. האומנם, או שהכל מתרחש בנפשה המעורערת? התוצאה היא מותחן שיש בו אמנם מרכיבים עלילתיים מופרכים, אך הוא מותח. עם איימי אירווינג כאמה של הגיבורה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו