פרסומת טבעונית במאות אלפי שקלים — בגמר "הישרדות"

אחת מ"פרסומות הזהב" בגמר אמש יצאה נגד אכילת בעלי חיים. שידור הפרסומת התקדימית עלה 200 אלף שקל והפקתה הכוללת, חצי מיליון

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מתוך הפרסומת". הנה בשר הטלה שביקשתם, הכי טרי
איתי שטרן
איתי שטרן

למעלה מחצי מיליון איש ואשה צפו אמש בגמר "הישרדות" שהתפרס על פני כמעט שעתיים וחצי. מי שהגיע לרגעי ההכרעה, נתקל באירוע תקשורתי חסר תקדים בישראל: אחת מפרסומות הזהב של התוכנית — זו המשודרת רגע לפני ההכרזה על הזוכה ונחשבת ליוקרתית במיוחד — היתה שייכת לעמותה המקדמת ערכי טבעונות. בפרסומת, שארכה כדקה, נראה זוג בורגני שמגיעים לסופרמרקט ענק, ומבקש מהקצב שיביא להם בשר טלה טרי־טרי הוא מציע להם בשר אך הם מתעקשים על עוד יותר טרי. בשלב זה מגיע עובד הסופר ומניח בידיהם טלה חי. הזוג מגיב בהלם.

עמרי פז, מנכ"ל ארגון ויגן פרנדלי (Vegan Friendly) שהפיקה את הפרסומת, מספר כי עלות הפקתה ושידורה עמדה על כחצי מיליון שקלים שנאספו על ידי קבוצת תורמים ישראלית, דרך קמפיין הדסטארט שהתפרש על פני כמה חודשים. עלות השידור, רגע לפני הכרזת הזוכים, היתה כ–200,000 שקלים. "ידענו שאנחנו רוצים שזה ישודר ברגע השיא של גמר 'הישרדות' כדי להגיע לכמה שיותר אנשים" אומר פז ומוסיף כי הקמפיין התגלה כיעיל ביותר. "תוך פחות מ–24 שעות יש לנו יותר מאלפיים שיתופים בפייסבוק. העלינו את הפרסומת גם לטיקטוק וצברנו מעל 600,000 צפיות".

בעמוד הנחיתה של אתר העמותה הכינו סרטון מקדים לפרסומת, ובו שורה של פרסומות קלאסיות כדוגמת המעיל של "קסטרו" עם יעל אבקסיס וליאור מילר, לצד פרסומת האצן האפריקאי של "פסק זמן" — דוגמאות שנחרטו בזיכרון. "עשינו דבר שלא נעשה בישראל עד כה", אומר פז, "בעבר פרסמנו שלטי חוצות ענקיים, לפני כמה שנים קיימנו את מצעד בעלי החיים הגדול בעולם, אבל פרסומת בטלוויזיה זה דבר יקר והיינו צריכים להיערך לזה. אגב, הטליה שמככבת בפרסומת היתה אמורה להישחט בעוד כמה חודשים וכעת היא ניצולה בחווה שיקומית".

הדבר הבולט בפרסומת אמש הוא שבניגוד לפרסומות הרגילות — היא אינה משווקת מוצר כלשהו אלא ערך מוסרי. "היה לנו חשוב להיות נקיים משיווק של מוצר כזה או אחר", אומר פז, "יכולנו לפנות גם למה שנקרא 'פרסומות בזמן קהילה', בשעות פחות אטרקטיביות ובמחיר נמוך יותר, אבל היה חשוב לנו להגיע לכמה שיותר אנשים. אז הוצאנו הרבה כסף כדי שזה יקרה".

תכננתם גם שהשידור יהיה ערב עונת החגים, שבה קונים בשר בכמויות אדירות ברשתות השיווק?

"האמת היא שלא תכננו את זה, כי הגמר היה אמור להיות משודר בכלל באוגוסט. אבל כמו כל דבר שקרה עם הפרסומת הזו, גם הטיימינג בסוף הסתדר לנו הכי טוב שאפשר".

אתם מאמינים שפרסומת כזאת יכולת לשנות תודעת המונים?

"אנחנו מאמינים ששינוי תודעתי יהיה בכל מקרה. לא בטוח שאנשים יעברו מאפס למאה, כלומר יהפכו מאוכלי בעלי חיים לטבעונים. אבל אנחנו רואים שכבר מאז שידור הפרסומת יש עשרות אלפי כניסות לאתר שלנו, ואנשים מורידים את חוברות המתכונים של האוכל שאנחנו מציעים. אנחנו מקווים שגם אם אנשים לא יהפכו טבעונים מיד, זה יזרע את הזרע והם ימשיכו להתעניין".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ