בירה, פיסטוקים וסקרלט ג'והנסון: סופרבול 2014

אלן דג'נרס בצעדי ריקוד מביכים, שוורצנגר בפאה בלונדינית, סקרלט ג'והנסון מעוררת סערה וחברות מרגשת בין כלב לסוס. משחק הסופרבול מתהדר בפרסומות מוטרפות, וכהרגלו, מספק רגעים טלוויזיוניים בלתי נשכחים. ושום מילה על האנשים עם הכדור

חן חדד, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
חן חדד, עכבר העיר

ברוב ימות השנה הפרסומות תופסות את נישת "הקליפים המבאסים שמפריעים לנו לראות טלוויזיה אבל-טוב-נו, מה יש לנשנש", אבל ביום אחד בשנה הן לובשות חג ומקבלות את כל הפוקוס בסופרבול האמריקני בו יתחרו הדנוור ברונקוס והסיאטל סיהוקס. כמו בכל שנה, אירוע הספורט עצום המימדים משמש בית לפרסומות המושקעות והמקוריות ביותר של המותגים הגדולים. המחיר לחשיפה רק עולה משנה לשנה ובעוד ב-2010 זמן שידור עלה 2.9 מליון דולרים היום החברות מוכנות להיפרד מלא פחות מ-4 מליון דולרים. בהתאם להשקעה, הרשת הוצפה כבר לפני המשחק בטיזרים לפרסומות, טרנד שהחל בשנה שעברה ועורר את זעמם של לא מעט צופים בטענה שמדובר בשיווק גרוע ובמעשה "לא אמריקאי". טיזינג או לא, את הפרסומות הטובות באמת המפרסמים שמרו למשחק עצמו עם שלל רגעים מבדרים, ממיסים ועמוסי סלבריטאים:

» סופרבול 2013: המיטב

אלן דג'נרס עושה זהבה ושלושת הדובים

מנחת הטוק שואו המצליחה, שבעוד רגע תשוב להנחות את טקס האוסקר, מצליחה לגרום לאינספור סלבריטאים להשתטות בריקוד בכל פעם שהם מתארחים בתוכנית שלה. הסופרבול סיפק לה הזדמנות נוספת לחשוף כמה צעדי ריקוד חדשים בפרסומת לשירות המוזיקה בסטרימינג "Beats Music" שקורצת לסיפורם של זהבה ושלושת הדובים.

אנה קנדריק הורסת בפרסומת לבירה לא צריך לחפש יותר מדי כדי למצוא סיבות להתאהב באנה קנדריק, שכבשה את הצופים ב"תלוי באוויר", "50/50" ופיץ' פרפרקט", ומבדרת מדי יום את מעל 2 מליון העוקבים שלה בטוויטר עם תובנות מבדרות על החיים. מי שבכל זאת צריך להשתכנע, מוזמן לראות את קנדריק שוכחת מכל הבולשיט ועושה גם צחוק מעצמה בפרסומת הסופרבול לניוקאסל בראון אייל.

סטיבן קולבר עושה פרסומת לפיסטוקים בשנה שעברה חברת הפיסטוקים "Wonderful Pistachios" גייסה לפרסומת הסופרבול שלה את אייקון הפופ הדרום קוריאני Psy שפיזז בזמנו לצלילי גאנגם סטייל, והפעם סטיבן קולבר המבריק הוא מי שאמור לגרום לנו לשלוח יד לצלחת הפיצוחים.

ארנולדר שוורצנגר לבאד לייט הטרמינייטור ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר, עוטה פאה בלונדינית ומכנסים קצרצרים ומשחק פינג פונג בפרסומת הסופרבול של באד-לייט, וכל מה שהוא קיבל על זה הם שלושה מליון דולרים.

ג'יימס פרנקו מתחזה לרוב ריגל עם פורד מוטור ג'יימס פרנקו, שמחזיק בין השאר בתארים השחקן, תסריטאי, במאי, מרצה ואמן, הוסיף לרזומה גם פרסומת לסופרבול לחברת פורד מוטור, בה הוא משתף פעולה עם הקומיקאי והשחקן רוב ריגל ("הדיילי שואו", "ג'אמפ סטריט 21").

חוזרים למטריקס עם קיה חברת כלי הרכב "קאיה" השביה לחיים את מורפיוס מסרטי "המטריקס", ששכח את כל הפילוסופיה הקיומית אי שם בעשור הקודם והתמסחר לטובת צ'ק שמן לחשבונו של לורנס פישבורן. הפעם, את הגלולה האדומה או הכחולה שהציע לניאו, החליפו זוג מפתחות והבטחה לנסיעה מפנקת במכונית החדשה של קיה. כבונוס, בדרך פישבורן פוצח בשירת האריה המפורסמת של פוצ'יני "נסון דורמה".

מלחמה ושלום של AXE

חברת מוצרי הטיפוח לגברים חזרה למוטו האנטי מלחמתי של הסיקסטיז "עשו אהבה ולא מלחמה", עם פרסומת שמציגה את העולם על רקע מלחמה גלובלית, עד שמגיע הטוויסט ומוכיח שב-AXE יושבים רומנטיקנים לא קטנים על רקע ההאשטאג #KissForPeace.

הגורים של באדווייזר

ב"באדווייזר" החליטו מזמן לתת למותגים האחרים לנסות להצחיק, ולהתמקד בלנסות לגרום לצופים לבכות. כבר שנים שהחברה מצליחה ללחוץ על בלוטות הדמעות של אוהבי בעלי החיים. עם פרסומות ובהן כלבלבים וסוסים שהופרדו מבעליהם או זה מזה עד האיחוד המרגש. כמו שאומר המוטו "לא מחליפים סוס מנצח" וגם הפעם באדווייזר חזרו אל הסיפור הממיס עם סיקוול לפרסומת של השנה שעברה.

הנבלים הבריטים של יגואר יגואר הבריטית החליטו שהגיע הזמן להסביר מדוע מרבית מהנבלים הקולנועים של הוליווד הינם מהממלכה הגדולה. לטובת הקמפיין התגייס הבמאי זוכה האוסקר טום הופר ("נאום המלך") שאיחד בין הנבלים הבריטים בן קינגסלי (מנדרין ב"איירון מן 3"), טום הידלסטון (לוקי ב"תור") ומארק סטרונג (לורד בלאקווד ב"שרלוק הולמס"). "אולי זה כי אנחנו נשמעים נכון" אומר סטרונג, "אנחנו יותר בפוקוס" מסביר הידלסטון וקינגסלי מכריז בפשטות: "זה הסטייל".

צער גידול בנות של דנונה גם השנה ג'ון סטאמוס חזר לפרסם את היוגורט של דנונה, שהלכו על קריצות מתחת לחגורה, ועל הדרך סיפקו גם איחוד בין הכוכב והקולגות מימי "צער גידול בנות" בוב סאגט ודייב קולייה.

החבובות של טויוטה

בטויוטה ניסו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת ולשווק בפרסומת גם את הרכב החדש וגם את הסרט החדש של החבובות. הבובות הפרוותיות, שמשיקות סרט חדש בסוף מרץ, הצטרפו בפרסומת החדשה לשחקן הפוטבול לשעבר שהפך לשחקן קולנוע וטלוויזיה טרי קרוס ("ברוקלין ניין-ניין").

ג'והנסון מוחרמת בגלל סודה סטרים

עוד לפני הסופרבול החלה הסערה בכוס התה האינטרנטית סביב ההחלטה של סקרלט ג'והנסון לפרסם את חברת סודה סטרים הישראלית. הביקורת נגד הכוכבת האמריקאית-יהודיה התמקדה בכך שמפעלי החברה ממוקמים מעבר לקו הירוק, ובתוך שעות ספורות ג'והנסון כיכבה באינספור ממים שמציגים אותה כמי שתומכת בכיבוש ושותפה להתעללות בפלסטינים בזמן שהיא שותה סודה סטרים בפרסומת המושמצת. למרות הביקורת, ג'והנסון סירבה להתנצל ואף לא נכנעה ללחץ מצד עמותת אוקספם שנלחמת בעוני וברעב בעולם לסגת מהחלטתה. במקום, היא החליטה לסיים את תפקידה כשגרירה של רצון טוב בעמותה ופרסמה הצהרה שבה היא מכריזה שאין לה כוונה לשמש כפנים של כל תנועה שהיא, ושכך או כך שהחברה המדוברת בונה גשר לשלום בין ישראל לפלסטין. מהר מאוד הגיעו גם ממים שתומכים בג'והנסון ומספקים נתונים שונים, ובהם מספר העובדים הפלסטינים שהחברה מעסיקה.