מירוץ VIP: כיצד נערכים המפורסמים למרתון?

אנה ארונוב כבר רצה 21 ק"מ רק כדי להוכיח לעצמה שהיא יכולה, ואילו רון שחר ירוץ מרתון עם אדם נוסף שמחובר אליו. תפסנו אותם לשאלון

דניאל שירין, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
דניאל שירין, עכבר העיר

גם אתם כבר עושים מתיחות לקראת מרתון סמסונג תל אביב שיערך מחר? אתם לא לבד. בין הרצים לצידכם תוכלו לזהות גם כמה פנים מוכרות, למשל אנה ארונוב ורון שחר, שכמוכם, גם הם נערכים בתקופה האחרונה לקראת הריצה הגדולה של חייהם. תפסנו אותם לשאלון קצר:

אנה ארונוב: "ריצה זה אושר, אבל חשוב לא להגזים". כמה את מתכננת לרוץ ומהו שיא הריצה שלך עד היום?"אני מתכננת לרוץ חצי מרתון ואני ממש מתרגשת, באמת. אני זוכרת את התחושה הזו מתחרויות הריקוד, אבל הרבה זמן לא הרגשתי משהו כזה. זה מלחיץ ומרגש, ריצה זה אושר. 21 ק"מ זה המרחק הכי רחוק שרצתי כי פשוט הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה".

אז אתם אומרים שיש גלידת פיסטוק בסוף? אנה ארונוב מתאמנת (צילום: שוקה כהן)

למה הרגשת שאת חייבת לעשות את זה?כי אומרים ש-17 ק"מ זה מספיק כדי לרוץ במקצה תחרותי, אבל בגלל שאני רוסיה הייתי חייבת לנסות לעשות 21 כדי לראות שאני מסוגלת ועשיתי את זה".איך את נערכת למרתון?"אני לא מאמינה שאפשר באמת נורא מהר ללמוד לרוץ למרחק, אבל לפני חצי שנה כבר החלטתי שאעשה את זה. השבוע אני מנסה בעיקר לנוח, לתת לגוף להירגע כי העמסתי המון אימונים עד עכשיו כמו קבוצת ריצה, TRX, קרוס פיט. באופן כללי אני עושה המון ספורט, כמעט כל יום".איך את פותחת את יום המרתון? אני מנסה לאכול טוב יום לפני כי הגוף צריך לשרוף משהו במהלך הריצה עצמה. אני גם מקווה ללכת לישון היום ב-22:00 מה שלא קורה בדרך כלל, לקום ב-06:00 בבוקר, מלאת אנרגיה, אדרנלין ויאללה לרוץ!".יש לך טיפ כלשהו שעוזר לך במהלך הריצה כשקשה מדי?"אני חושבת שהטיפ הכי טוב הוא לא להגזים כי מרוצים תחרותיים מהסוג הזה נוטים לדחוק אנשים להשקיע מאמצים שהגוף לא בהכרח מסוגל אליהם, אז להיצמד למה שכולם עושים, לא להתפרע ולתת מה שהגוף מכיר ומסוגל אליו".

מחופש לפופאי? רון שחר במירוץ הלילה של נייקי (צילום: לם וליץ סטודיו)

רון שחר: "אני מרגיש כמו סוס שאומרים לו 'הויסה, תתאפק'"

כמה אתה מתכנן לרוץ ומהו שיא הריצה שלך עד היום?"מחר אני מתכנן לרוץ חצי מרתון עם הפרטנר שלי, איתם ישראלי, שהוא בחור עם לקות ראויה ואנחנו רצים כשאנחנו קשורים יחד – אני מקל הנחייה שלו והוא המוטיבציה שלי. עד היום רצתי מרחק של משהו כמו 15-20 ק"מ מהאולפנים בנווה אילן עד לירושלים ותוסיפו לזה את העובדה שמדובר בעלייה, כי זו ירושלים – מפרך וכיף". איך אתה נערך למרתון?"זה נורא מוזר ומורכב לרוץ עם עוד אדם כי אתה לא יכול להזיז את הידיים בחופשיות לאן שבא לך, אז אנחנו עובדים על זה. ביום ראשון עשינו ריצת נפח, שזו הריצה הארוכה האחרונה עד למרתון ומאז אנחנו רצים רק ריצות קלות, כדי לשמור על הכוח. אני מרגיש כמו סוס שאומרים לו 'הויסה, תתאפק' וכבר ממש רוצה להיות במרתון עצמו".איך אתה פותח את יום המרתון? "בלילה קודם אני מאמין שיהיה לי קצת קשה לישון כי אני אתרגש - זה המרתון הראשון שלי. בשבוע הזה אני מנסה להגדיל את כמות הפחמימות שאני אוכל על חשבון החלבונים, לצרוך כמה שפחות קפה ולפני המירוץ אולי אקח איזה כוס אחת כדי לתפוס ערנות".יש לך טיפ כלשהו שעוזר לך במהלך הריצה כשקשה מדי?"אני מזכיר לעצמי שאת המסוגלות הרי כבר יש לי וגם שאם כל האנשים סביבי יכולים, גם אני יכול. למזלי יש לי פרטנר שאני מחובר אליו, כך שאני לא יכול להרשות לעצמי לפרוש, כדי לא לאכזב אותו". מי יחכה לך בסוף המסלול?"אשתי, אחותי, האחייניות שלי ואני מקווה שגם ביתי".