הביקורת שגרר קמפיין הראשים הערופים של "סליפי הולו"

בימים בהם ראשיהם של עיתונאים אמריקאים נערפים במציאות על ידי ארגון דאע"ש, בדיחות על עריפת ראשים בקמפיין שיווקי לא מתקבלות בברכה

רותה קופפר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
רותה קופפר

קמפיין שיווקי לסדרת הטלוויזיה "סליפי הולו", שנקרא "יום ללא ראשים" (Headless Day) וכולל הרבה משחקי מלים על ראשים נערפים ומתגלגלים, עלה בדיוק ביום שעוד עיתונאי אמריקאי הוצא להורג בעריפת ראש בעיראק, וגרר ביקורת ובעקבותיה התנצלויות.

הפרסומות למארז הדי־וי־די של הסדרה, שכללו מיני כרטיסי ברכה עם בדיחות על אנשים ללא ראש (כמו אחת הדמויות בסדרה ובאגדה שעליה היא מבוססת) נשלחו לעיתונות זמן קצר אחרי שנודע על הוצאתו להורג של סטיבן סוטלוף על ידי דאע"ש ו-14 ימים אחרי עריפת ראשו של צלם העיתונות ג'יימס פולי.

אולפני פוקס וחברת הפרסום האחראית על הקמפיין התנצלו. "אנו מתנצלים על התזמון הרע להודעת 'יום ללא ראשים' שלנו. החדשות הטרגיות על מותו של סטיבן סוטלוף התפרסמו בדיוק כאשר האימייל נשלח. אנו משתתפים בצערה של משפחתו, ואיננו מתייחסים לחדשות הללו בקלות. אילו היינו יודעים את המידע הזה קודם לכן, לא היינו מוציאים את הפרסומות, כי ברור לנו שזה בטעם רע", נכתב מחברת הפרסום .

אלא שבעיתונות האמריקאית, כמו באתר "דדליין" המדווח על המקרה, מזכירים כי אך שבועיים לפני כן נערף ראשו של עיתונאי אחר, והיה איום על חייו של העיתונאי האמריקאי הזה, שלבסוף מומש.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ