גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

התכניות הנצפות ביות לשנת 2014 הן "מאסטר שף", "אקס פקטור", "האח הגדול", "המירוץ למיליון" והדרמה הרומנטית "להיות איתה", כך על פי נתוני הוועדה למדרוג, הנכונים לכלל האוכלוסיה, המסכמים את שנת 2014. בשנה החולפת היה חודש יולי, ובו שידורי החדשות המרתוניים של מבצע "צוק איתן"' לחודש בו נרשמה הצפייה המרובה ביותר בטלוויזיה. ייתכן שגם לטורניר המונדיאל שהתקיים עד אמצע החודש השפעה על הנתונים. ביולי, צפו הישראלים בממוצע ב–279 דקות יומיות. שיאני הצפייה במהלך המלחמה היו תושבי תל אביב, עם 312 דקות יומיות ותושבי הדרום, עם 302 דקות.

מדי שנה, הפיצה הוועדה נתונים המנתחים את להיטי המסך ואת הרגלי הצפייה של הישראלים שהפכו אותם לכאלה. על פי ניתוח הוועדה, מרבית הישראלים (96 אחוז מהצופים) נוהגים לצרוך את שידורי הטלוויזיה שלהם באופן חי (בשונה מצפייה נדחית). שיעור צפייה זה גבוה משיעור הצפייה החיה בארה"ב למשל, העומד על 90 אחוז. עם זאת, על פי סקר שערכה הוועדה בקרב 1,000 צופי טלוויזיה, נמצא כי בקרב שליש מהבתים, לפחות בן משפחה אחד נוהג לצפות בתכני טלוויזיה באמצעות מחשב, מכשיר טאבלט או הטלפון החכם. ניתוח שערכה הוועדה מעלה כי הצפייה באמצעים טכנולוגיים חדשים אינה פוגעת בצפייה המסורתית בטלוויזיה, אלא רק מיתווספת אליה.

הישראלים נוטים לצפות בממוצע זמן רב מדי יום במכשיר הטלוויזיה. על פי הנתונים ל-2014, צופים הישראלים במשך 228 דקות יומיות (ב-2013 עמד משך הצפייה על 229 דקות יומיות), וזאת לעומת 195 דקות יומיות שנרשמו לצופי הטלוויזיה הבריטים, למשל. צופי הטלוויזיה המבוגרים אגב, הם עדיין שיאני הצפייה. גילאי 65 ומעלה צפו בממוצע ב–355 דקות יומיות (357 ב-2013) וגילאי 55–64 רשמו ממוצע של 322 דקות יומיות (325 ב-2013). לעומתם, צפו צעירים בני 18–24 רק 129 דקות מדי יום (114 ב-2013) ובני 25–35 רשמו 191 דקות צפייה ביום (199 ב-2013). בהתאם לממצאי השנים האחרונות, עיקר צופי הטלוויזיה הן צופות, ששיעורן עומד על 56.9 מכלל צופי הטלוויזיה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ