בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע המומלצים בטלוויזיה

תגובות

החיים הם שיר

יס 3, שבת, 18:11, 120 דקות

סרטו המקסים של אלן רנה מ-1997, שהיה מחווה לסדרות הטלוויזיה של המחזאי והתסריטאי הבריטי דניס פוטר ("מטבעות משמיים", "הבלש המזמר"). חבורת דמויות המחפשות את מקומן בחיים כשמדי פעם בוקעים מגרונן מיטב השנסונים הצרפתיים מכל הזמנים שמביעים את רגשותיהם. שעשוע קולנועי מבריק. עם סבין אזמה, פייר ארדיטי, אנדרה דיסולייה, אנייס ז'ואי, ז'אן־פייר באקרי (ז'ואי ובאקרי כתבו את התסריט), למברט וילסון וג'יין בירקין.

הזאב מוול סטריט

יס 1, שבת, 22:00, 180 דקות

סקס, סמים ותאוות בצע הם נושא סרטו של מרטין סקורסזי מ-2013 על עלייתו ונפילתו של ג'ורדן בלפורט, שייסד אימפריה כלכלית, ניהל חיים של אורגיה מתמדת ולבסוף נשלח לכלא לזמן קצר באשמת הלבנת הון ועברות נוספות. סקורסזי מביים את הסרט כאילו היה סרט גנגסטרים שגיבוריו הם בני הצווארון הלבן וחודר לתוך עולמו של בלפורט בישירות שמעצבת את סגנון חייו של גיבור הסרט בתנופה בעלת גודש תוקפני, שיש בה גם מרכיבים קומיים וסאטיריים. זו יצירה שכולה גודש, והגודש לעתים מעיק. אבל אי אפשר להסיר ממנה את המבט. ליאונרדו דיקפריו מגלם את בלפורט באופן מוחצן במכוון, שהוא אפקטיבי רוב הזמן, ולצדו מופיעים ג'ונה היל, מרגוט רובי, קייל צ'נדלר, רוב ריינר, ג'ון פאברו, כריסטין אברסול ובתפקיד אורח מצוין – מתיו מקונוהי.

בית לחם

יס 4, שבת, 22:00; יס ישראלי, שבת, 22:00; א', 23:45, 99 דקות

במיומנות מיינסטרימית מרשימה, בוודאי לסרט עלילתי ארוך ראשון, מתאר סרטו של יובל אדלר מ-2013 את הקשר המתפתח בין איש שב"כ (צחי הלוי) למשת"פ פלסטיני צעיר (שאדי מרעי). לסרט מעלות רבות, הוא מרתק לכל אורכו, אך ככל שחולף הזמן מאז שצפיתי בו לראשונה, כך עולה בי הספק בנוגע לערכו כיצירה העוסקת בסכסוך הישראלי־פלסטיני בצורה מחויבת, רצינית ואחראית. הסכסוך נהפך בסרטו של אדלר לרקע לסרט פעולה המונע על ידי נוסחאות עלילתיות ורגשיות סכמאטיות למדי, שאותן אדלר מצליח להטמיע בתוך סרטו בזכות כישרונו הניכר. זהו סרט ראוי לצפייה, אבל מומלץ שההיענות העזה לו לא תנטרל ביקורתיות כלפיו, החושפת גם מידה של מניפולטיביות. מחמאות מגיעות לצילום של ירון שרף ולהופעתם של הלוי ומרעי.

סרטים של אלפרד היצ'קוק בערוץ הוט פריים

הערוץ ממשיך גם השבוע את שידורו של מבחר מסרטיו של אלפרד היצ'קוק מדי ערב ב-22:00. ב"פרנזי" מ-1972 (שבת, 115 דקות), סרטו הלפני אחרון, חזר היצ'קוק למולדתו, אנגליה, ויצר את אחד מסרטיו הקודרים ביותר, המספר שוב על אדם הנאשם בפשע שהוא לא ביצע. היצ'קוק אינו מסתיר את חפותו של הגיבור (ג'ון פינץ'), טייס שאיבד את עולמו לאחר המלחמה, ואת זהותו של הרוצח הסדרתי (ברי פוסטר), המשליט טרור בלונדון, וכמו סרטים נוספים של היצ'קוק השאלה היא אם גיבור הסרט יצליח לחצות את הגבול בין אשמה לחפות ואם חציית גבול זו תביא לו את הגאולה לה הוא מייחל. "מי רצח את הארי?" מ-1955 (א', 99 דקות), ביקש היצ'קוק ליצור קומדיה שחורה המתרחשת בנופים הסתוויים היפהפיים של מדינת ורמונט ובמרכזה גופה שמסרבת להיעלם. הסרט נחל כישלון חרוץ, ואמנם הוא יצירה מינורית, שיש לה חן מסוים, אבל היא גם סובלת ממונוטוניות. עם שירלי מקליין בתפקידה הקולנועי הראשון, ג'ון פורסיית, אדמונד גוון, מילדרד דאנוק ומילדרד נאטוויק. "המסך הקרוע" מ-1966 (ב', 126 דקות) ו"טופז" מ-1969 (ג', 143 דקות) אף הם לא זכו להצלחה, שניהם גם נקטלו על ידי הביקורת שטענה שהיצ'קוק איבד את זה, אבל אלה יצירות מרשימות ומורכבות, העוסקות בדרכו של היצ'קוק בערפול המוסרי שאיפיין את ימי המלחמה הקרה שהיתה אז בשיאה. "המסך הקרוע" מציג את סיפורו של מדען אמריקאי (פול ניומן), שעורק למזרח גרמניה כדי לגנוב את סודותיו של עמית (הסרט כולל את אחת מסצינות ההריגה הארוכות והמזעזעות ביותר במכלול היצירה של היצ'קוק, שבה ניומן מנסה לחסל סוכן מזרח־גרמני שעוקב אחריו, בין השאר בעזרת תקיעת ראשו של אותו סוכן לתנור; כל זה בגרמניה. עם ג'ולי אנדרוז, לילה קדרובה ודיוויד אופאטושו. "טופז", עיבוד חופשי לרב המכר של לאון יוריס ("אקסודוס") מתאר את עולמה של המלחמה הקרה כזירה של בגידות אישיות, משפחתיות ולאומיות, הנעות במעגלים אין סופיים. הוא כולל כמה סצינות שהן טור־דה־פורס, כולל סצינת מחול המוות של אחת מגיבורות הסרט, שהיא מהסצינות היפות ביותר הכלולות בסרטיו של היצ'קוק. עם צוות שחקנים אמריקאים וצרפתים שכולל את פרדריק סטאפורד, ג'ון פורסיית, דאני רובאן, קארין דור, ג'ון ורנון, רוסקו לי בראון, קלוד ז'אד, מישל פיקולי ופיליפ נוארה. "חבל" מ-1948 (ד', 80 דקות), סרטו הראשון של היצ'קוק בצבע, והראשון שהוא ביים אחרי המלחמה, ידוע בעיקר בשל ניסיונו ליצור אשלייה של סרט שמתרחש באתר אחד וצולם בשוט אחד, אבל חשיבותו נובעת גם מניסיונו להצביע על ניצני הפאשיזם הצומחים באמריקה של אותן שנים דרך סיפורם של שני חברים (פארלי גריינג'ר וג'ון דול), שזהותם ההומואית מרומזת בסרט אבל אינה מוצהרת, שמבצעים רצח ללא מניע כדי לבטא את עליונותם. עם ג'יימס סטיוארט כמורה שלכאורה הטמיע בהם רעיון זה.

טוטסי

יס 1, ב', 21:30; ג', 07:41, 16:26, 126 דקות

זו עדיין אחת הקומדיות השנונות והמרנינות בכל הזמנים. סרטו של סידני פולאק מ-1982 מציג את סיפורו של שחקן מובטל (דסטין הופמן בהופעה מבריקה), שמתחזה לאשה כדי להשיג תפקיד באופרת סבון, נהפך לכוכבת ומתחבר עם "צדו הנשי". למזלו של הסרט צדו המגמתי מובלע בברק של התסריט והבימוי, והופמן מוקף בצוות שחקנים שעושה עבודה יותר ממצוינת, ובהם ג'סיקה לאנג (אוסקר משנה), שתפקידיה הטלוויזיוניים הנוכחים משכיחים עד כמה היא היתה מקסימה בצעירותה, דבני קולמן, צ'ארלס דרנינג, ביל מארי, ג'ינה דייוויס ופולאק עצמו, שהיה שחקן טוב לא פחות מכפי שהיה במאי.

הגראנדמאסטר

יס 3, ג', 22:00; ד', 13:03, 130 דקות

חבל שסרטו של וונג קאר ואי ("מאושרים יחד", "מצב רוח לאהבה") מ-2013 לא הגיע לבתי הקולנוע בישראל, כיוון שהוא כולל כמה מסצינות קרבות אמנויות המלחמה המרהיבות ביותר שראינו אי פעם על בד הקולנוע. וונג תיכנן לביים את הסרט במשך 16 שנים, עבד עליו במשך חמש שנים, והתוצאה, אף שהיא אפוס של פעולה סוחפת, היא גם יצירה שבדומה לסרטים קודמים שלו מתבוננת אל תוך נפשותיהם של גיבוריה ועולה ממנה נימה עזה של מלנכוליה קיומית. העלילה מתחילה בסין בשנות ה-30 ומתייחסת לביוגרפיה של מי שנחשב לאחד ממורי אמנויות המלחמה האגדתיים ביותר (ברוס לי היה אחד מתלמידיו), אבל הסרט מתפשט למחוזות רחבים הרבה יותר ונהפך לאפוס שהוא גם הרהור אינטימי במהותם של כבוד, נאמנות, קשרי משפחה ואהבה. עם טוני לונג ואי צ'ו, שכיכב ברבים מסרטיו הקודמים של וונג, וזיאי ג'אנג, הזכורה מ"נמר, דרקון" של אנג לי.

 

 

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו