רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דיור לא בר השגה: המעצבת של בית דיור שסוטה מהמורשת

תגובות
"דיור: מבט מבפנים". על מריה גרציה קיורי שנכנסה לנעליו הגדולות של ראף סימונס
Walter Carone / Paris Match via

לפני שלוש שנים יצא סרט תיעודי מרתק שנקרא "דיור ואני" בו נחשף הליך יצירת הקולקציה הראשונה של ראף סימונס לבית האופנה הצרפתי. הסרט, שהפך עם הזמן לצפיית חובה עבור חובבי אופנה בכלל ו"דיור" בפרט, נתפר באופן עילי ומתוחכם, נכנס לעומק ההליך היצירתי והיה גדוש אהבה להיסטוריה העיצובית שהנהיג כריסטיאן דיור, עם האסתטיקה המתוחכמת שאפיינו אותו.

פרישתו של סימונס, שלוש שנים בלבד לאחר מינויו, הגיעה לאחר שסיפר כי אינו עומד בלחץ של תעשיית האופנה הקדחתנית, שדרשה ממנו עיצוב של שבע קולקציות בשנה. לאחר תקופת ביניים מקרטעת שנמשכה שנה, מונתה למעצבת הראשית של "דיור" מריה גרציה קיורי. מי שנחשבה למחוללת פלאים בבית האופנה האיטלקי "ולנטינו" חצתה את הקווים ומונתה לאשה הראשונה בראש בית האופנה הצרפתי.

"דיור: מבט מבפנים" היא מיני־סדרה בת שני פרקים המאפשרת הצצה אל התקופה הקצרה בה עבדה גרציה קיורי על הקולקציה הראשונה שלה. בתצוגה זו צעדו לבסוף דוגמניות בבגדים שכללו קריאות פמיניסטיות ואסתטיקה שנלקחה מעולמות הסיף וקלפי הטארוט.

קיורי אומנם זכתה להד עצום בעיתונות האופנה, אך השמלות שעיצבה סומנו כסטייה חדה ובוטה מדי מהמורשת של דיור. על אף ההצלחה המסחרית הכבירה שהביאה לבית האופנה היוקרתי, עיצוביה נחשבים לחסרים את ההדר והתחכום שסימונס בגאונותו כן הצליח לשמר.

כל הפרטים הללו אינם מוצגים בסדרה, שנראית יותר מכל כמו סרט תדמית חיוור בהשוואה ל"דיור ואני". גם הסדרה הזאת מצליחה אמנם לרתק את הצופה בשל הכניסה לחדרי התפירה, האיפור והאביזרים של "דיור", אך היא רדודה למדי ובעיקר מבליטה את המלאכותיות של עולם האופנה. לפחות מבחינה זו, יוצרי המיני־סדרה והמעצבת שהם מתעדים, מתאימים זה לזו.

"דיור: מבט מבפנים" הוט 8 וי-או-די



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#