ההגדרה "קומדיה" מרחפת כסימן שאלה

חייל משוחרר הופך למחסל אך מתאהב בתיאטרון, בסדרה "בארי" שיצר ביל היידר מ"סאטרדיי נייט לייב"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ביל היידר ב"בארי". טקסטים מופרכים בהבעה רצינית כמו רצח

בארי בירקמן הוא חייל משוחרר מצבא ארה"ב ששירת באפגניסטן וחזר בדיכאון וקהות חושים. מאז הוא גר בדירת חדר מוזנחת, נרתע מקשרים חברתיים ומתפרנס כמחסל. בתמונה הראשונה בפרק הראשון הוא מביט משועמם בגבר שזה עתה חיסל והולך לדרכו. אלו הם חייו עד למשימה שהוא מקבל בלוס אנג'לס, שם מוטל עליו לחסל את מאמן הכושר של אשתו של מאפיונר צ'צ'ני, שהוא גם שחקן חובב. משם הכל משתבש: במסגרת המעקב אחר הקורבן, נקלע בארי לשיעור משחק ומתאהב — בעולם הבמה ובאחת הסטודנטיות בקורס (שאותו מעביר גורו למשחק שמגלם הנרי וינקלר, פונזי מ"ימים מאושרים"). עכשיו הוא שוקל ברצינות הסבה מקצועית, ומה שמתברר כקשה יותר — התנתקות מהעבר.

"בארי", היא הסדרה שיצר ביל היידר שגם מככב בה, התיאור "קומדיה" מרחף מעליה כסימן שאלה. זו לא הקומדיה העגמומית של לואי סי־קיי או פמלה אדלון שכבר הוכרזה כז'אנר, אלא התרחשות מתוסרטת, לא מהסוג המביא אל המסך אמת־על־חיי־כולנו, שתדירות הצחוק בה אינה גבוהה אך עדיין מעניינת. אולי זה הכישרון של היידר, אחד השחקנים הזכורים בהיסטוריה של סאטרדיי נייט לייב, לשאת הבעה רצינית כמו רצח בשעה שהוא מוסר את הטקסטים המופרכים ביותר, בסיטואציות הקיצוניות ביותר. אולי זו תחושת הבדיחה האוהבת על השואו ביזנס. מחד קריצות אינסוף ואיזכורים לקולנוע וטלוויזיה, מאידך גיחוך עמוק על הרצינות בה התחום מתנהל.

"בארי", סלקום טי־וי, יס או 22:30

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ