בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אמיתי, מזויף או לא ידוע": מדעי אפקט ה"וואו"

ממפגש בין אדם לאריה אימתני ועד חתולים ומלפפוניהם. יוצרי הסדרה הבריטית מפרקים לגורמים כמה וכמה סרטונים ויראליים, ומנסים להסביר על מה ולמה כולם מתלהבים

תגובות
"אמיתי, מזויף או לא ידוע". מעט סדר בים היוטיוב
Franz J. Venzin / יס דוקו

בעולם שלאחר מהפכת המידע, ויראליות נהפכה לזהב טהור. חברות הפרסום הגדולות בעולם עובדות לילות כימים כדי להפוך את הפרסומות שלהן לנצפות והמדוברות ביותר, תוך השקעה מסיבית של מיליוני דולרים בכל קמפיין. עם זאת, דווקא השדה הביתי והחובבני מצליח לעורר לא פעם את העניין הרב ביותר ברשת.

וכך, דווקא כלבים, חתולים וילדים שמתמודדים עם גניבת ממתקים נעשו לאוצר כלכלי מניב במיוחד. אליהם מצטרפים מעת לעת כוכבי יוטיוב חדשים שמציגים פעלולים מסוכנים, סיפורים מבוססי קונספירציה על חייזרים או ממצאים ספק מדעיים־ספק פנטזיונריים, שמציתים את הדמיון ולוחצים על בלוטות הסקרנות. סדרה בריטית חדשה בשם "אמיתי, מזויף או לא ידוע" מבקשת ליצור מעט סדר בים האינפורמציה שנזרק לכיווננו מיוטיוב.

סרטונים מפורסמים שזכו לעשרות ומאות מליוני צפיות הכתירו לא פעם את גיבורי השעה. פעם היה זה אדם שמצליח לחלוף מתחת לרכבת נוסעת, פעם מפגש פנים מול פנים עם טורנדו קטלני ופעם תקיפה אימתנית של אריה. האם הקטעים הללו אכן קרו, או שמא מדובר ב"פיק ניוז" מסוג ישן־חדש שכל מטרתו היא צבירת כוח ויראלי־כלכלי בחסות מגניבה במיוחד? יוצרי הסדרה מפרקים לגורמים כמה וכמה סרטונים כאלה, תוך ניפוץ תחושת ההתפעלות שעומדת בבסיס התמכרות לאפקט ה"וואו". ככה זה עם מדענים, יש להם חובה רק לאמת אחת.

מתוך "אמיתי, מזויף או לא ידוע" - דלג
מתוך "אמיתי, מזויף או לא ידוע"

יש סיכוי לא נמוך שאחרי צפייה ב"אמיתי, מזויף או לא ידוע", ההתרגשות שלכם מהסרטון הוויראלי הבא תהיה מסעירה הרבה פחות.

"אמיתי, מזויף או לא ידוע". יס דוקו, 18:00



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו