"גואן ג'ט: באד רפיוטיישן": כך נראית תופעת רוקנרול על־זמנית

דרך צילומי ארכיון מלבבים וראיונות עם ענקים כמו דייוויד בואי ואיגי פופ, נחשפת המלכה־האם של הרוקנרול באמריקה כאייקון פמיניסטי וכוכבת עגולה דיה לסרט תיעודי שלא רק מעריצי פאנק יהנו ממנו

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מתוך "גואן ג'ט: באד רפיוטיישן". אייקון פופ וסמל פמיניסטי
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

ג'ואן ג'ט היא המלכה האם של הרוקנרול באמריקה. בת 17, בתקופה שבה, כמו שאומר אחד המרואיינים בסרט עליה, גברים הלכו ונהיו נשיים יותר ויותר, היא הציעה את הדבר האמיתי והיתה הראשונה לעשות זאת: "The Runaways", הלהקה שהקימה, היתה הרכב בועט שהציע מוזיקה חדשנית וכל חבריה היו חברות. בתגובה, קיבלה ג'ואן ג'ט מצבר שהושלך עליה מהקהל, ביקורות מזלזלות, יחס מקטין ובאופן כללי התקבלה כקוריוז. נו טוב, היום ברור מי צדקה ושמה של מי נצרב בנצח.

כיאה למעמדה, הסרט "ג'ואן ג'ט: באד רפיוטיישן", הוא כל מה שאפשר לקוות מסרט על תופעת רוקנרול על־זמנית. מתראיינים בו דייוויד בואי ואיגי פופ, דבי הארי בכבודה וחברים בלהקתה "בלונדי", מוזיקאים מאז ומוזיקאים עכשוויים שהושפעו ממנה, וכבונוס משולבים בו גם הטובים שבצילומי הארכיון, בשביל מי שפאנק מהסבנטיז בלוס אנג'לס מרטיט מיתר בנפשו.

הטריילר של "ג'ואן ג'ט, באד רפיוטיישן"

אבל ג'ט מתגלה לא רק כמוזיקאית שהקדימה את זמנה. היא בזה למי שציפה ממוזיקאיות להיות גרסאות משובטות של ג'וני מיטשל והתעלמה ממי שציפה שנשים ברוקנרול יעמדו בצלו של איזה גבר. וכך פיטרה את מנהל הלהקה שהיה נגוע בשוביניזם (בסרט היא מספרת איך רק בשלבים מאוחרים יחסית, אחרי שההרכב נהפך להצלחה בינלאומית, החלו היא וחברותיה לקבל שכר על עבודתן).

הנסיבות האלו הן שהופכות את ג'ט לא רק לאייקון פופ ומוזיקה וסמל פמיניסטי, אלא גם לכוכבת מעניינת לסרט תיעודי מלא מוזיקה ועסיס שלא רק מעריצי פאנק יהנו ממנו.

"גואן ג'ט: באד רפיוטיישן". יס וי־או־די

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ