שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"קירי": סדרה ששומטת שוב ושוב את הקרקע מתחת לרגלי הצופים

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אנשים בכנסייה
"קירי". כמו ספר מתח טוב עם מסכי עשן צילום: באדיבות yes
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

רגע לפני שהורי האומנה שלה מאמצים אותה, נעלמת קירי אקינדל, ילדה בת תשע. היא נעלמת מבית סבה וסבתה בביקור הראשון ללא פיקוחה של מרים, העובדת הסוציאלית האחראית למקרה שלה.

מה שאולי היה נגמר בדאגה, אולי בנזיפה, הולך ומסתבך כשנודע שסביה של קירי התירו לאביה, עבריין אלים, לפגוש אותה ביחידות. הדבר נהפך לאסון כשנמצאת גופתה של קירי ועליה סימני אלימות.

מרים (שרה לנקשייר המצוינת), העובדת הסוציאלית המסורה, נהפכת לשעיר לעזאזל. הורי האומנה האוהבים של קירי מתאבלים ומלבים את האשמה. מצוד נפתח אחר האב שנעלם במטרה לפענח את המקרה. אלא שאז, כמו בטובות שבסדרות המתח הבריטיות, מתגלים בקיעים בסיפור הראשוני.

את "קירי", שתעלה הערב ביס, יצר ג'ק תורן ("חסרי בושה", "סקינס"). היא פועלת בכמה מישורים על הצופים. כמו ספר מתח טוב, גם היא מלאה מסכי עשן שיתפזרו רק כדי לשמוט ולמוטט שוב את מה שהצופה התרשם שהוא הפתרון לתעלומה. ובשעה שכל זה קורה מתעמת הצופה גם עם הנחות ודעות קדומות שלו עצמו, שהונחו בדרך כמלכודת, עם עקרונות הומניסטיים וליברליים מול שמרנות ועם טוב ורע, הצומחים במקומות לא מובנים מאליהם. כמו ביצירות הקודמות שלו, גם כאן תורן עוסק בשכבות חברתיות חלשות ובמעמדות סוציו־אקונומיים נמוכים ומולם מי שמזלו היה טוב יותר.

"קירי". יס אדג', 23:00

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ