ג'ון אוליבר מציג את בובת הקמע הישראלי ביפן

המנחה הפופולרי הציג את תופעת הקמעות היפנים החמודים שמניבים רווח של 16 מיליארד דולרים, ודיבר גם על הקמע הישראלי, תוכי בשם שלום-צ'אן עם מגן דוד לראשו

חן חדד
חן חדד
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ג'ון אוליברצילום: צילום מסך, יוטיוב
חן חדד
חן חדד

ג'ון אוליבר העניק אמש הצצה לתופעה היפנית "יורו קיארה", שבמסגרתה הממשלה או ארגונים שונים ממציאים קמעות חמודים שייצגו אותם ויהפכו אותם לנגישים יותר לציבור הרחב.

אף שבמבט ראשון נדמה שמדבר בעוד טרנד יפני משונה, הקמעות הללו הם חלק משמעותי מהתרבות היפנית המודרנית, והם אחראים לפריחתה של התיירות במחוזות השונים ולרווח שהסתכם ב-2012 במעל 16 מליארד דולרים.

אוליבר הציג את הדמויות הבולטות מבין 1,500 הקמעות של המחוזות, והזכיר גם את הקמע הישראלי שנחשף בשגרירות ישראל ביפן לפני כשנתיים. הקמע, דמות תוכי עם מגן דוד על ראשו ועלה זית בידו בשם שלום צ'ן. בביוגרפיה שלו נכתב שהוא "עובד קשה לקדם את השלום העולמי וכשגריר רצון-טוב מטעם ישראל". 

הקמע אף מככב בסדרת אנימה שיווקית מטעם השגרירות הישראלית. בפרק הראשון (ראו למטה), שתי אחיות יפניות מגיעות לנמל התעופה בן גוריון ויוצאות לחופשה בישראל. האחות הצעירה, שחשבה שתמצא רק מדבר, נלהבת לגלות שמדובר במדינה מודרנית, בטוחה שקל למצוא בה יין טוב. בזמן הסדרה, שכוללת גם דרמה, רגעים קומים וסיפור אהבה, שלום-צ'ן, מספק פרטי טריוויה על ישראל ועל הפופולריות שלה ביפן.

אוליבר חתם את המונולוג בחשיפתם של קמעות שיצר בשביל 11 ארגונים ממשלתים בארצות הברית, ובהם איגואנה עיוורת (למחלקה המשפטית), תינוק מפחיד בחצאית טוטו (למחלקת הבריאות ושירותי האנוש) והשחקן בוב בלאבן (להרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק, וחומרי הנפץ).

כאן בסרטון: הפרק הראשון בסדרת האנימציה של שגרירות ישראל ביפן

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ