בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מיהו דון דרייפר האמיתי?

סרטון תיעודי חדש טוען שמדובר בפרסומאי ג'ורג' לויס. הסרטון מציג את קווי הדמיון הרבים בינו ובין דרייפר באמצעות ראיונות עמו ועם הקולגות שעבדו עמו באותה התקופה

2תגובות
אי–פי

חלקה השני של העונה האחרונה של "מד מן" מתקרב לעבר לפינה, ובאתר התרבות "וייס" מנצלים את הציפייה לשובה של הדרמה למסך כדי לחקור את זהותו של הפרסומאי שעליו התבססה דמותו של דון דרייפר. מאז 2013 האתר מפיק סרטונים דוקומנטרים שחוקרים את הסיפורים והאנשים האמיתים שהעניקו כנראה השראה לגיבורי סדרות הטלוויזיה המצליחות. סדרת הסרטונים, שנקראת "The Real", כוללת בין היתר את הסיפור המזעזע שסיפק חומר לעלילת "בלש אמיתי" ואת הידיעה החדשותית שהציתה את דמיונו של וינס גיליגן ביצירת "שובר שורות".

כעת עלה לאתר סרטון חדש בסדרה שטוען שדמותו המסתורית והכריזמטית של דון דרייפר (אותו מגלם ג'ון האם) מבוססת על ג'ורג' לויס, בכיר בענף הפרסום שעיצב את העידן שהסדרה משחזרת. יוצר "מד מן", מתיו ויינר, מעולם לא אישר שביסס את גיבור הסדרה על פרסומאי מציאותי, אך הסרטון בן 13 הדקות מציג קווי הדמיון מסקרנים בין לויס ובין דרייפר באמצעות ראיונות עמו ועם הקולגות שעבדו עמו באותה התקופה.

"ג'ורג' לויס היה הילד הרע של שנות השישים," אומרת ג'יין מאס, המנהלת האמנותית של קמפיין "איי לאב ניו יורק". "באחד המקרים, לקוח סירב לקבל קמפיין פרסום שג'ורג' היה מאוד גאה בו וג'ורג' איים לקפוץ מחלון הקומה ה-14 של סוכנות הפרסום". הלקוח נדהם והסכים להשתמש בקמפיין.

לויס החל לעבוד כפרסומאי צעיר ומבטיח בסוכנות הפרסום הניו-יורקית דויל דיין ברנבך, שנחשבת למובילת המהפכה בעולם הפרסום של שנות השישים. במקום קמפיינים עם מסר ישיר שמעודד את הצרכנים לקנות מוצר, החברה העסיקה קופירייטרים שהגו פרסומות פרובוקטיביות, מקוריות ומשעשעות. לאחר שנה בלבד, ההצלחה המסחררת של הקמפיינים של לויס הובילו אותו לעזוב את הסוכנות יחד עם כמה מהקולגות שלו ולפתוח את סוכנות פפרט קוניג לויס (PKL). במהלך שבע השנים שחלפו שווי הסוכנות נאמד ב-40 מליון דולרים.

ללויס, שחולק בסרטון אנקדוטות מימיו בסוכנות הפרסום (וסיפור מבדר במיוחד על קמפיין לחברת זירוקס), יש גם מה לומר על ההשוואות בינו ובין גיבור "מד מן". "דון דרייפר הוא רודף נשים ואין לו טיפת כישרון", הוא אומר. "אני ההיפך ממנו בכל מובן. וגם נראיתי הרבה יותר טוב ממנו בימים ההם".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו