קשת מקצצת בתקציב סדרות הדרמה המקוריות שלה

הזכיינית, הסובלת מהפסדים מתמשכים, החליטה להפחית כמיליון שקל בתקציב כל אחת מחמש סדרות המקור הנמצאות בפיתוח. הקיצוץ יפגע במספר ימי הצילום והעריכה של הסדרות

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
איתי שטרן
איתי שטרן

זכיינית ערוץ 2 קשת קיצצה מיליוני שקלים מתקציב הפקות המקור המתוסרטות שלה; זאת, כחלק ממגמת קיצוץ רחבה יותר ומתוך ניסיון להתמודד עם הפסדים מתמשכים. ל"הארץ" נודע כי חמישה יוצרי סדרות הנמצאות בפיתוח וקיבלו זה מכבר אישור הפקה זומנו למשרדי קשת, שם נמסר להם כי תקציב כל פרק יהיה מעתה 120 אלף דולר ולא 140 אלף דולר, כפי שהובטח להם בתחילה. משמעות הדבר היא קיצוץ של כמיליון שקל לתסריט עונתי, הכולל לרוב כ–12 פרקים. אחד הפרויקטים שתקציבם קוצץ הוא סדרת הדרמה "כיפת ברזל" שיצרו יואב שוטן־גושן, איילת גונדר־גושן ורעיה שוסטר ועוסקת בחיילי הנח"ל החרדי.

משמעות הקיצוצים שנכפו על יוצרי הסדרות היא פגיעה בעיקר במספר ימי הצילום והעריכה, מה שעלול לפגוע באיכותן הסופית. עם זאת, גם התקציב הנוכחי לאחר הקיצוץ נחשב לסביר בהשוואה להפקות אחרות ועומד בנאותות ההפקה שדורשת הרשות השניה. לשם השוואה, תקציב הפקת פרק בתוכנית ריאליטי מרכזית כמו "האח הגדול" ו"הכוכב הבא" הוא בין 250 אלף ל–300 אלף דולר, אך תוכניות אלו מצליחות להתפרש על פני ערבי שידור שלמים, הכוללים כמה מקבצי פרסומות, בעוד שבסדרות דרמה משודר לרוב מקבץ פרסומות יחיד.

"החדש של עומרי גורדון". צניחה ברייטינגצילום: גיא כושי ויריב פי

הקיצוץ בתקציב סדרות הדרמה נעשה לאחר קיצוצים דומים שביצעה קשת בתוכניות דוגמת "ארץ נהדרת" (שנחשבת להפקה היקרה ביותר של הזכיינית) ו"הכוכב הבא". מהלכים אלו נובעים מהפסדים שנמשכים מאז הקיץ הקודם, בעקבות נזקי מבצע "צוק איתן" ונדידת מפרסמים מהטלוויזיה למדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות. בסוף 2014 הודיעה קשת כי תרשום הפסד תפעולי של 15 מיליון שקלים. הפסדים אלו נרשמו למרות הקלות שקיבלה קשת מהרשות השניה בנוגע לכמות המינימלית של יצירות סוגה עילית.

שתי הסדרות שהעלתה קשת לשידור בשנה החולפת, "שחקן זר" ו"החדש של עומרי גורדון", הניבו רייטינג בינוני. "שחקן זר" זכתה לשיעור צפייה של כ–20%, ו"החדש של עומרי גורדון" החלה עם שיעור דומה אך צנחה בשבועות האחרונים לכ–15%. כדי להניב תוכנית "רווחית" צריכה הזכיינית להשיג רייטינג של כ–25%, אחרת היא נקלעת להפסדים ביחס לעלות ההפקה.

בקשת העדיפו לא להגיב לידיעה.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ