בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קשת מקצצת בתקציב סדרות הדרמה המקוריות שלה

הזכיינית, הסובלת מהפסדים מתמשכים, החליטה להפחית כמיליון שקל בתקציב כל אחת מחמש סדרות המקור הנמצאות בפיתוח. הקיצוץ יפגע במספר ימי הצילום והעריכה של הסדרות

8תגובות

זכיינית ערוץ 2 קשת קיצצה מיליוני שקלים מתקציב הפקות המקור המתוסרטות שלה; זאת, כחלק ממגמת קיצוץ רחבה יותר ומתוך ניסיון להתמודד עם הפסדים מתמשכים. ל"הארץ" נודע כי חמישה יוצרי סדרות הנמצאות בפיתוח וקיבלו זה מכבר אישור הפקה זומנו למשרדי קשת, שם נמסר להם כי תקציב כל פרק יהיה מעתה 120 אלף דולר ולא 140 אלף דולר, כפי שהובטח להם בתחילה. משמעות הדבר היא קיצוץ של כמיליון שקל לתסריט עונתי, הכולל לרוב כ–12 פרקים. אחד הפרויקטים שתקציבם קוצץ הוא סדרת הדרמה "כיפת ברזל" שיצרו יואב שוטן־גושן, איילת גונדר־גושן ורעיה שוסטר ועוסקת בחיילי הנח"ל החרדי.

משמעות הקיצוצים שנכפו על יוצרי הסדרות היא פגיעה בעיקר במספר ימי הצילום והעריכה, מה שעלול לפגוע באיכותן הסופית. עם זאת, גם התקציב הנוכחי לאחר הקיצוץ נחשב לסביר בהשוואה להפקות אחרות ועומד בנאותות ההפקה שדורשת הרשות השניה. לשם השוואה, תקציב הפקת פרק בתוכנית ריאליטי מרכזית כמו "האח הגדול" ו"הכוכב הבא" הוא בין 250 אלף ל–300 אלף דולר, אך תוכניות אלו מצליחות להתפרש על פני ערבי שידור שלמים, הכוללים כמה מקבצי פרסומות, בעוד שבסדרות דרמה משודר לרוב מקבץ פרסומות יחיד.

גיא כושי ויריב פי

הקיצוץ בתקציב סדרות הדרמה נעשה לאחר קיצוצים דומים שביצעה קשת בתוכניות דוגמת "ארץ נהדרת" (שנחשבת להפקה היקרה ביותר של הזכיינית) ו"הכוכב הבא". מהלכים אלו נובעים מהפסדים שנמשכים מאז הקיץ הקודם, בעקבות נזקי מבצע "צוק איתן" ונדידת מפרסמים מהטלוויזיה למדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות. בסוף 2014 הודיעה קשת כי תרשום הפסד תפעולי של 15 מיליון שקלים. הפסדים אלו נרשמו למרות הקלות שקיבלה קשת מהרשות השניה בנוגע לכמות המינימלית של יצירות סוגה עילית.

שתי הסדרות שהעלתה קשת לשידור בשנה החולפת, "שחקן זר" ו"החדש של עומרי גורדון", הניבו רייטינג בינוני. "שחקן זר" זכתה לשיעור צפייה של כ–20%, ו"החדש של עומרי גורדון" החלה עם שיעור דומה אך צנחה בשבועות האחרונים לכ–15%. כדי להניב תוכנית "רווחית" צריכה הזכיינית להשיג רייטינג של כ–25%, אחרת היא נקלעת להפסדים ביחס לעלות ההפקה.

בקשת העדיפו לא להגיב לידיעה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו