בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יוצר "סקס והעיר הגדולה": קארי לא היתה צריכה לסיים את הסדרה בזוגיות עם ביג

דארן סטאר אמר שהוא מצר על הסיום הרומנטי של גיבורות הסדרה. לטענתו, לא היתה לו שליטה על פרק הסיום שבגד במהות הסדרה כשהציג את חיי הנישואים כמקור לאושר

11תגובות
שרה ג'סיקה פארקר וכריס נות' בסדרה "סקס והעיר הגדולה"
עמוד הפייסבוק הרשמי

"האם פמיניסטית יכולה באמת ליהנות מ'סקס והעיר הגדולה'?", שאלו ב"גרדיאן" לפני הקאמבק הקולנועי של הסדרה ב-2008. השאלה, שצפה גם בעת שידור שש העונות של הסדרה, הותירה את הצופים והמבקרים חלוקים.

בקצה האחד ניצבו רבים שראו בגיבורות הסדרה נשים אסרטיביות, משוחררות מינית, עוקצניות ומצחיקות, שמעמידות את הקשר ביניהן לפני מערכת יחסים זוגית. יש ביניהן חברות נשית תומכת ואוהבת, והן מחזקות זו את זו לאורך המשברים והגברים החולפים. אחרים טענו כי זו סדרה שמרנית המשעתקת את הנוסחה של נשים הממתינות לגבר "האחד" ושהרווקות שלהן אינה מוצגת כסוג של חופש, אלא כנטל.

"האם ההתלבטות הבלתי פוסקת בנושא הגברים היא באמת בגידה בנשים? או שמא זו הכרה בבעיות שנשים רבות עדיין חוות בניסיון למצוא את שביל הזהב בין ההגנה על זהותן ושימורה לבין הקשר עם גברים בעבודה, בזוגיות ובמיטה?", נשאל ב"גרדיאן". "והאם הטענה היא שנשים חזקות אינן חושקות בבעל? הצלחת הסדרה מלמדת שיש עדיין מתח רב בין עצמאות לתשוקה לסקס, לאהבה ולשותפות".

הוויכוחים סביב הסדרה התעצמו לאחר שהתברר כי הגיבורות מוצאות בפרק האחרון אושר הטמון בזוגיות ואימהות. הסיום איכזב לא מעט צופים בשל החזרה לנקודת המבט המסורתית שלפיה חיים מאושרים ובעלי משמעות כרוכים בנישואים ובילדים.

"סקס והעיר הגדולה": סצינת הסיום

כעת, יותר מעשור לאחר ירידתה מהמסך, והמשכה בסרט קולנוע שזכה להצלחה מסחרית וסרט שני שקטלו המבקרים - יוצר הסדרה דארן סטאר, שהגה את הרעיון ל"סקס והעיר הגדולה" בשלהי שנות התשעים - חושף שה"הפי אנד" היה מנוגד לרוח הסדרה. בראיון למגזין "פיפל" הודה סטאר שקארי בראדשאו (שרה ג'סיקה פארקר) כלל לא היתה אמורה לסיים את הסדרה בזוגיות עם מיסטר ביג (כריס נות).

סטאר סיפר שהכוח שהיה בידיו בתחילת הדרך התפוגג ועבר לתסריטאים. "לא יכולתי לכתוב כל פרק ובשלב מסוים אתה מוכרח לתת לכותבים ולמפיקים לממש את החזון שלהם. אבל זה גם מה שגרם לסדרה לבגוד בכל מה שהיא ייצגה ובעיקר בתפישה שנשים לא ימצאו אושר בחיי נישואים", אמר סטאר. "אין זה אומר שנישואים מאושרים אינם אפשריים, אבל הסדרה סטתה עד אז מהכיוון המסורתי של הקומדיות הרומנטיות וזה מה שעשה את הגיבורות כל כך מורכבות ומעניינות".

סטאר לא חשף מהו הסיום החלופי האידיאלי בעיניו, אבל פארקר סיפרה בראיון ב-2004 כי צולמו שני סיומים נוספים לסדרה. בסיום ששודר, קארי מאושרת בזוגיות עם מיסטר ביג (מערכת יחסים שעמדה בפני מכשולים בהמשכים הקולנועים); בסיום השני, פטרובסקי (מיכאיל ברישניקוב) חוזר מפריז לניו יורק בעקבות קארי; בסיום השלישי, קארי חוזרת לניו יורק לבדה. סביר להניח שהסיום האחרון, והחתרני יותר מהסוף ששודר, הוא המועדף על סטאר - ואולי גם על רבים מצופי הסדרה.

מאז ירידתה מהמסכים, סטאר ניסה לשחזר את הצלחת "סקס והעיר הגדולה" אך גם להפיק לקחים מהביקורות נגדה. בשנה שעברה, לאחר שורה של ניסיונות כושלים, זכה להצלחה עם הסדרה שיצר "יאנגר" (Younger).

קדימון: "יאנגר"

בדומה ל"סקס והעיר הגדולה" גם זו סדרה המבוססת על ספר מצליח, וגם הפעם ניצבת לצד סטאר הסטייליסטית פטרישיה פילד. יותר מכל, זו שוב אחווה מעצימה בין נשים חזקות ומיניות בניו יורק. הפעם, סטאר לא הציג רק מערכות יחסים הטרוסקסואליות. הדגש בסדרה הוא על מימוש באמצעות קריירה מספקת יותר מאשר בזוגיות.

במרכז הסדרה, שעלתה בשנה שעברה בערוץ הכבלים האמריקאי "טי.וי לנד", עומדת אם לנערה מתבגרת (סאטון פוסטר) שמתמודדת עם פרידה מבעלה ומנסה לשוב לשוק העבודה. הבוסים הצעירים לא מתרשמים מכך שהיא נשארה כל כך הרבה שנים בבית כדי להיות אם, ומפקפקים גם ביכולתה להשתלב בעולם שכולו אינסטרגם, טוויטר, פייסבוק וסנאפצ'ט.

ההתמודדות עם גילנות (אייג'יזם) - המתבטאת בהדרת מבוגרים במקומות העבודה, גם אם אלה אנשים מיומנים, אינטליגנטיים ומעודכנים טכנולוגית - משמשת כנקודת פתיחה מוצלחת לסדרה. הגיבורה, שניחנה בגנים מוצלחים, משקרת בראיון ומעמידה פנים שהיא בת 26. אחרי מייקאובר קליל, רשיון נהיגה מזויף והאקר שמוחק את הטיים-ליין שלה מפייסבוק, היא מקבלת תפקיד זוטר בהוצאת ספרים והזדמנות לחיות מחדש את שנות העשרים שלה עם הבגרות והתובנות שרכשה מאז.

הסדרה, שהחלה בפיילוט לא אחיד והתקדמה לדרמה קומית בעלת חן רב, שבה לאחרונה לעונה שנייה לארצות הברית וכבר חודשה לעונה שלישית. סטאר אף זכה בשבחי המבקרים. ב"ניו יורק טיימס" היללו את הטיפול בפער בין המינים ובין הדורות, והתרפקו על האופן שבו הסדרה "מהדהדת את הרגישות שהיתה ל'סקס והעיר הגדולה'".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו