בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לואי סי-קיי יצר סדרה סודית ומככב בה לצד סטיב בושמי

הקומיקאי הפתיע את התקשורת ואת המעריצים לאחר שהעלה לאתר שלו פרק ראשון מהסדרה החדשה "הוראס ופיט", ללא הודעה מוקדמת או הדלפות על קיומה

4תגובות
לואי סי-קיי ב"לואי"
עמוד הפייסבוק הרשמי

בזמן שלואי סי-קיי לקח הפסקה ארוכה מ"לואי", הקומיקאי הקדיש את זמנו לשיתופי פעולה מסקרנים. בתחילת החודש עלתה בארצות הברית הסדרה הקומית החדשה שיצר עם זאק גאליפינקיס "באסקטס", המגוללת את חייו הכושלים של גבר שחלם להיות ליצן קלאסי. כעת נחשפה בהפתעה סדרת רשת חדשה שסי-קיי יצר ואף מככב בה בתפקיד הראשי לצד השחקן סטיב בושמי וכוכבים אורחים.

הסדרה, "הוראס ופיט" (Horace and Pete), מתרחשת בבר. מנהליו הם הוראס (סי-קיי) ופיט (בושמי), שמנסים להחליט מה יעלה בגורלו לאחר מות אביו של הוראס. בבר נפגשים גם דודם הגזען (אלן אלדה), המאהבת לשעבר של אב המשפחה (ג'סיקה לאנג), בת זוגו של הוראס (רבקה הול), אחותו (אידי פאלקו) ובתו (איידי בראיינט). אורכו של הפרק הראשון מעל שעה ואת שיר הנושא של הסדרה כתב פול סיימון.

הסדרה, דרמה משפחתית קודרת הכוללת הבלחות של הומור שחור, הופקה תחת מעטה סודיות וכנראה במהירות. העלילה כוללת גם אזכורים לאירועים אקטואליים ובהם החלטתו הטרייה של דונלד טראמפ שלא להשתתף בעימות הרפובליקאי באיווה. טרם נודע כמה פרקים יהיו לסדרה החדשה ומתי סי-קיי יעלה לאתר את הפרק הבא.

הידיעה על קיומה של הסדרה הפתיעה הן את התקשורת והן את אוהדיהם של סי-קיי ובושמי, והפרק הראשון עלה באתר הרשמי של סי-קיי ללא שיווק מוקדם. בערב שבת שלח הקומיקאי מייל קצרצר למעריצים שנרשמו לאתר. הוא הזמין אותם להוריד את הסדרה במחיר של חמישה דולרים והביע תקווה שיאהבו את מה שיראו.

סי-קיי הציג ב-2011 את המודל הכלכלי שבמסגרתו הוא מציע להורדה את יצירותיו בסכום סמלי וללא תיווך. הוא עשה זאת לראשונה עם מופע הסטנד-אפ בכיכובו "בתיאטרון הביקון", שגם הפיק וביים בעצמו. בהודעה למעריצים כתב שהוא מבקש להמנע מהענקת שליטה או הגבלה על הפצת התוכן על ידי מפיצים שונים, ומציע את התוכן באופן ישיר למי שחפץ להורידו.

סי-קיי ציין שהוא מודע לקלות שבה אפשר להפיץ את המופע באופן פיראטי, אבל הכריז שהוא סומך על הקשר שלו עם המעריצים ועל הגינות הסכום שימנעו זאת. לאחר 12 ימים בלבד סי-קיי הדהים את כולם, ואת עצמו, כאשר הרוויח מליון דולר מההורדות. הקומיקאי סיפר שהעניק יותר מחצי מהסכום לצוותו וכתרומה לארגונים שונים.

הצלחתו המסחררת של המודל הובילה את סי-קיי לשוב ולהשתמש בו גם במופעיו העתידים. הקומיקאי אף מכר את הכרטיסים למסע ההופעות שלו דרך האתר בלבד, ללא משרדי כרטיסים, משווקים או עלויות נלוות. בכל פעם מאוד אלפי כרטיסים נמכרו בפרק זמן קצרצר וברווח של מליוני דולרים.

אף שאין ספק שמודל מסוג זה אפקטיבי רק בשביל קומיקאים ידועים, בעלי קהילת מעריצים נאמנה ונוכחות באינטרנט, הרעיון נחשב למהפכני במובנים רבים. קומיקאים נוספים, ובהם עזיז אנסרי, ג'ים גיפיגן וג'ו רוגן, מיהרו ללכת בעקבות סי-קיי ולהציע גם ספיישלים בכיכובם בסכום זהה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו