מחקר: רוב הצופים בארה"ב שומרים אמונים לטלוויזיה המסורתית - חדשות טלוויזיה - הארץ

מחקר: רוב הצופים בארה"ב שומרים אמונים לטלוויזיה המסורתית

לפי מחקר של חברת נילסון, אמריקאי ממוצע צופה במשך כחמש שעות ביום בטלוויזיה, אך רק חצי שעה מתוכן מוקדשת לשידורים בממירים מקליטים או בפלטפורמות דיגיטליות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
כרזת פרסום של נטפליקס
כרזת פרסום של נטפליקס צילום: בלומברג
איתי שטרן
איתי שטרן

מחקר חדש של חברת נילסן, המנטרת את הרגלי הצפייה בארצות הברית, מעלה כי בניגוד להערכות המוכרות, הטלוויזיה המסורתית במדינה זו, זו שמשודרת בשידור חי, עדיין שולטת באופן ניכר בשוק הטלוויזיה. לפי המחקר, האמריקאים צופים בממוצע במשך חמש שעות וארבע דקות מדי יום בטלוויזיה, ומתוכן מוקדשת רק חצי שעה לטלוויזיה מוקלטת או כזו המשודרת דרך פלטפורמות אינטרנט כמו נטפליקס ואמאזון. עם זאת, מדובר בירידה בת 19 דקות ביחס לנתונים שפורסמו לפני שנתיים וירידה בת שלוש דקות ביחס לנתוני השנה שעברה.

עיתונות הבידור האמריקאית עוסקת בתדירות גבוהה בירידת קרנה של הטלוויזיה המסחרית בארצות הברית לנוכח כניסתן של הפלטפורמות הדיגיטליות והממירים המקליטים, המאפשרים לצפות בתוכניות ללא פרסומות. ואולם, המחקר החדש מגלה כי רוב האמריקאים עדיין צופים בטלוויזיה בשעות השידור המקוריות. עם זאת, 50% מהצופים האמריקאים מחזיקים כיום במנוי לאחד מהשירותים הדיגיטליים, עלייה של 8% ביחס לשנה שעברה. המגמה מתחדדת בקרב צופי טלוויזיה צעירים: צעירים מתחת לגיל 24 צפו השנה בטלוויזיה בשידור חי שעתיים פחות בממוצע בהשוואה לשנה שעברה. גם בקרב צעירים בני 25–34, הנחשבים לכוח קנייה מהותי וקהל יעד מבוקש מבחינת מפרסמים, חלה ירידה של שעת צפייה אחת ביחס לנתוני השנה שעברה.

מחפשים את הבינג' הבא? הירשמו עכשיו וקבלו את המלצות הצפייה הכי טובות באתר הארץ

נתון נוסף המעיד על שינוי עמוק בהרגלי הצפייה של האמריקאים הוא עלייה חדה בהחזקת טבאלטים: למעשה, 58% ממשקי הבית בארצות הברית מחזיקים בטאבלט מסוג שהוא, עלייה של 17% ביחס לשנה שעברה. לשם השוואה, ב–94% ממשקי הבית האמריקאיים נעשה שימוש בטלוויזיה באיכות HD, שמכירותיה הסתכמו השנה בעלייה של 4% בלבד. גם הזמן המוקדש לצריכת טלוויזיה דרך טאבלטים קפץ בהתאם וזינק ב–63% בהשוואה לנתוני אשתקד. למגמה זו הצטרפו גם הטלפונים הסלולריים: אמריקאי ממוצע משקיע, לפי המחקר, שעה ו–39 דקות מדי יום בצריכת מדיה דרך הטלפון הנייד שלו, עלייה של 60% ביחס לשנה שעברה.

בסיכומו של הדו"ח מסרו אנשי חברת נילסן כי האדם האמריקאי הולך ומתמסר בכל כוחו לצריכת מדיה באמצעים השונים. לא פחות מתשע שעות וחצי הוקדשו מדי יום לבהייה מול מסכים כאלו ואחרים בשנת 2015. השנה, הנתונים המשיכו לעלות והציבו את רמת הצריכה על עשר שעות ו-39 דקות. במלים אחרות, המהלך הדיגיטלי נמצא בשיאו אבל בינתיים, גם הטלוויזיה לא לגמרי סובלת ממנו.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ