${m.global.stripData.hideElement}

 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הישראלית שרון טל יגואדו מונתה לראש מחלקת הסדרות של אמזון

טל יגואדו כיהנה בעבר כסגנית נשיא בחטיבה הבינלאומית של "פוקס". בתפקידה החדש תתמקד בתחרות של שירות הסטרימינג מול "נטפליקס" ו"הולו"

תגובות
שרון טל יאגודו

שרון טל יגואדו, ישראלית החיה בלוס אנג'לס, מונתה לראש מחלקת הדרמות והקומדיות של "אמזון". טל יגואדו תחליף בתפקיד את ג'ו לואיס, שהפיק שתיים מהסדרות הבולטות ביותר של החברה: "טרנספרנט" ו"מוצרט בג'ונגל". לואיס היה אחראי על הפקת סדרות איכות שפונות לקהל מצומצם יחסית אך בעקבות החלטה של ג'ף בזוס, יו"ר "אמזון", כיוון הרוח השתנה וטל מונתה לתפקיד כדי להפיק לחברה סדרות שיפנו לקהל רחב יותר. מוקדם יותר החודש התפטר נשיא אולפני "אמזון", רוי פרייס, בגלל תלונות שהוגשו נגדו בגין הטרדה מינית.

טל יגואדו, בת 43, שבתפקידה הקודם כיהנה כסגנית נשיא בחטיבה הבינלאומית של רשת "פוקס", היתה בין האנשים שעזרו לפתח את סדרת הזומבים "המתים המהלכים". הדרמה זכתה להצלחה כבירה והופצה ביותר מ–200 מדינות ברחבי העולם. בהמשך הפיקה טל יגואדו עבור "פוקס" גם את הסדרה "מגורש". היא הצטרפה ל"אמזון" לאחר שיו"ר החברה, ג'ף בזוס, החליט כי החברה והסדרות שלה צריכות לכלול אפיל בינלאומי רחב היקף ככל הניתן.

בתפקידה החדש, תתבקש טל יגואדו להרחיב את קשת היצירה של "אמזון", ששמה לה למטרה להתחרות בחברות כמו "נטפליקס" ו"הולו". בעברה קידמה טל יגואדו גם את הפקתן של אדפטציות אמריקאיות לסדרות ישראליות, ובין היתר קנתה את זכויות התסריט של "איש חשוב מאוד" ו"כפולים". עם זאת, עזיבתה את אולפני "פוקס" עלולה לפגוע בעיבוד סדרות אלה.

בראיון שהעניקה בשנה שעברה ל"הארץ" נשאלה טל יגואדו עד כמה חברות הסטרימינג דוגמת "אמזון" ו"נטפליקס" ישנו את מפת הטלוויזיה העכשווית. "מה שנטפליקס עשו ועושים הוא חלק מתופעה רחבה יותר של שינוי הרגלי הצפייה", ענתה. "מה שהם הראו לנו זה שהמערכת המלאכותית שיצרנו, ובמסגרתה אנשים שילמו 100 דולר דמי מינוי עבור 300 ערוצים שהם לא רואים, זה לא משהו שהציבור רצה, אלא משהו שהמערכת חייבה אותם לרכוש. ברגע שנתנו לקהל אלטרנטיבה שמציעה בעשירית מחיר תכנים טובים בלי פרסומות, הם עוברים. זה היה מסר לכל התעשייה שהמסיבה נגמרה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#