השקר הלבן מאחורי הערכים של תנובה

הניסיון המאומץ של פרסומת תנובה לחפות על נקודות התורפה של המוצר ולרטש את המציאות רק מושך תשומת לב לחולשה שהחברה מנסה להסתיר

מורן שריר
מורן שריר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
מורן שריר
מורן שריר

לפעמים, הניסיון המאומץ של פרסומות לחפות על נקודות התורפה של המוצר ולרטש את המציאות רק מושך תשומת לב לחולשה שהפרסומת מנסה להסתיר. למשל, הפרסומת החדשה של תנובה. בסרטון יפהפה בן דקה, מנסים אנשי תנובה לזהות את המוצרים שלהם עם שלושה–ארבעה ערכים שכל אחד מהם הוא תשובה להאשמה שמופנית כלפי החברה.

נאיביות. את הקו הגראפי של הפרסומת מובילים ציורי ילדים בצבעי פנדה והדבקות נייר. הסגנון ילדותי, הצבעים עזים והקווים גסים. העיצוב האמנותי המחושב והמלוטש מתחזה לציור פשוט ופרימטיבי. לא רק הסגנון מציג תמימות, גם התוכן. בפרסומת מספר סבא לנכדתו על הימים שבהם עזר לאביו להוביל ביצים וחלב באוטו הגדול והירוק לכל תושבי המושבה. תנובה רוצה להגיד לנו שהיא לא תאגיד מזון עצום שמחזיק בהמון חברות־בת המסתתרות תחת מותגי בוטיק; תנובה מנסה לשכנע אותנו שהיא לא משתמשת בתכסיסים מסחריים כדי להרוויח כסף; היא בסך הכל שירות אספקה תמים של מוצרי חלב לתושבי המושבה. ממש כמו פעם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ