מסע שטחי אל תוך השטחיות של "ידיעות אחרונות"

סרטו של גלעד טוקטלי על דב יודקובסקי מניח שלתת לקהל מה שהוא רוצה זה קסם. ערך מוסף? אחריות חברתית? על זה לא מדברים ב"ידיעות", לא ב"ישראל היום" - ולא בערוץ 2

רוגל אלפר
רוגל אלפר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רוגל אלפר
רוגל אלפר

העורך, יס דוקו, 22:00, ש.ח

"העורך", סרטו המלוטש והשטחי של גלעד טוקטלי על דב יודקובסקי, שעיצב את פני "ידיעות אחרונות" והוביל אותו להגמוניה בעיתונות הישראלית, איננו עוסק כלל בהשקפת עולמו של האיש ובסולם ערכיו, אלא רק באתוס העיתונאי שלו. על המסרים שלהעברתם משמש האתוס העיתונאי לא נאמרת אף מלה אחת. מצפייה בסרט, התחושה היא שכל מה שהעסיק את יודקובסקי זה התחרות ב"מעריב". ואילו אידיאולוגיה לא היתה רלוונטית כלל בזירה העיתונאית שלו. הילתו של יודקובסקי, לפי טוקטלי, היתה שידע מה אנשים רוצים. הוא פיתח איזו נוסחה. פיצח איזה דנ"א ישראלי. הרושם הוא שיודקובסקי נהג כמו מוכר נעליים. המוטו שלו היה לתת לקהל מה שהוא רוצה. כאילו שבתקשורת אין ערך מוסף ואחריות חברתית-תרבותית והיא לא אמורה להתווכח לפעמים עם קהלה. התחושה ב"העורך" היא שלתת לקהל מה שהוא רוצה זה תמיד דבר טוב, אפילו סוג של קסם, מגע זהב, מתת-אל.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ