אריאנה מלמד
אריאנה מלמד

בשתי מלים: מנת יתר. מעולם, בדברי ימי הטלויזיה המסחרית, לא אירע שריאליטי־בישול בפריים טיים ישודר במשך שבועות יום אחרי יום. מעולם לא נראה כל כך הרבה תוכן שיווקי סמוי על המסך בשעות צפיית שיא, ובגסות כזו. מעולם גם לא היה המשחק רחוק כל כך מן המציאות: ב–2018 קרסו ונסגרו בזו אחר זו עשרות מסעדות מצוינות ברחבי הארץ ועל המסך של "קשת", ערב ערב ב–15 הפרקים הראשונים למיזם "MKR המטבח המנצח", התרוצצו אנשים שחולמים ונלחמים להקים מסעדה — אם כי, כמובן, אין להם מושג כיצד באמת עושים זאת. המסעדנים־השופטים, חיים כהן ורותי ברודו, לא טורחים לגלות להם ולצופים כי כישורים גסטרונומיים הם רק חלק קטן מהסיפור. המסך לא יכול להכיל אותו בשלמות: בעוד שמנות מצולחתות מעוטרות בפרחים סגלגלים מצטלמות נורא יפה, דו"חות רווח והפסד לא עוברים מסך. קל יותר לדבר על נדיבות ושפע מאשר להראות את התחשיבים הצייקניים של הפוד־קוסט שבלעדיהם צפוי הפסד ודאי ושום מטבח תעשייתי כעור ומאוכלס בשוטפי כלים אפריקאים מדוכאים לא נראה על המסך אחרי שהצלחות התרוקנו מיופי ונשארה רק טינופת.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ