בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סופרנוס למתקשים

"עספור", הוט 3, 22:00

18תגובות

יניב טולסטוי אמר פעם ש"כל הסדרות הטובות דומות זו לזו. אך הסדרות הגרועות - גרועות הן כל אחת על פי דרכה". טולסטוי צדק. בין סדרות הטלוויזיה הגדולות, גם אלה שמתרחשות בעולמות שונים לגמרי, עובר קו אחד והוא משותף להן. אפשר למצוא מכנה משותף (מופשט אמנם) בין סדרות כמו "הסופרנוס", "הסמויה", "המופע של לארי סנדרס" ו"אהבה זה כואב" הישראלית. הסדרות הגרועות לעומת זאת, גרועות כל אחת באופן שונה ומסיבותיה שלה. "עספור", סדרה שהפכה בעונה הראשונה שלה למזבח קאלט לילדים וסטלנים, היא לא סדרה טובה. השאלה היא למה.

"עספור" היא קומדיית-דרמת-פשע. היומרות שלה הן א. להצחיק ב. למתוח ג. לרגש ד. ליצור שפה חדשה ה. אני חושש שכל התשובות נכונות. "עספור" מנסה להצטיין בכל התחומים. אפשר לתת לה ניקוד גבוה על אמביציה, אם זה ממש חשוב למישהו. "עספור" רוצה לבנות סצנות מתח מהודקות כמו ב"שובר שורות", להפעיל את בלוטות הדמע כמו "האנטומיה של גריי" ולהכניס משפטי מפתח ללקסיקון המקומי כמו "ארץ נהדרת". הפער בין היומרות האלה לבין התוצאה שמשודרת על המסך רחב מספיק כדי לשכן את שבט המסאי. הפרק ששודר אתמול נפתח עם האיחוד בין איציק הנעדר (עוז זהבי) לשלושת החברים שיצאו לחפש אותו באירופה (שלום מיכאלשווילי, חנן סביון וגיא עמיר). היה קל לזהות באילו מקומות בתסריט היינו אמורים לצחוק, להתרגש או להיכנס למתח וכמעט בכל אחת מהמטרות האלה נרשמה החמצה. הבדיחות וחידושי המלים ("אל תאריך את האווירה" במקום "תעכיר") התפספסו, האמוציות של האחווה הגברית דילגו מעל הראש והמתח גם הוא לא עבר כמו שצריך. עלילת הפרק התרחשה במה שאמור היה להיות מלון יוקרה איפשהו באירופה, כנראה בצרפת (לפי המבטא של שחקני המשנה) או בחיפה (לפי התפאורה). דלות ההפקה הצליחה להפוך את המלון שיועד בתסריט להיות מפואר לאכסניה שלוקחת כסף לפי שעה. הצילום הסגור, כמעט ללא פריימים רחבים, הסגיר שמדובר בלוקיישן ישראלי שכן אם עדשת המצלמה היתה נפתחת קצת, היה מתגלה שלט בעברית או טרמפיאדה עם חיילים.

אחת הבעיות החמורות ב"עספור" היא שסדרת הפספוסים הזאת מתנהלת בקצב מייגע, לא אחיד ולמעשה חסר קצב. הלאות שבה מתגלגלת העלילה היא תוצאה של פגמים בבימוי, בעריכה ובמשחק (הטקסט שלא מתלבש טוב על הלשון מקשה גם על שחקן מצוין כמו שלום מיכאלשווילי. יש שם אחרים שהם פשוט לא שחקנים). התשישות הזאת והחובבנות של ההפקה הן שתי מכות מוות לסדרה שאמורה להיות צעירה ברוחה, מהודקת, בועטת, אינטנסיבית וקולית. במידה רבה "עספור" נראית כמו גרסה לילדים של סדרה חו"לית מצוינת. סדרה לילדים שבה מעשנים גראס כמעט בכל סצנה. נשמע כמו קונספט מנצח.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו