בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בין מודי בר-און ליאיר לפיד

פרסומת לבנק דיסקונט, ערוצים 2 ו-10

50תגובות

בפרסומת החדשה לבנק דיסקונט אנחנו רואים את מודי בר-און בשתי סיטואציות: בהתחלה הוא רץ בגשם ואחר כך חוזר מהירקן עם קרטון מלא כל טוב. אלה שני מצבים קלאסיים לדמות של מודי. סלחו לי שאני קורא לו בשמו הפרטי, אבל לשם הקריירה שלו מכוונת אותי. כי זה מודי, חבר שלנו. דורית ביניש היא "הנשיאה ביניש". מודי בר-און הוא "מודי". את מודי לא נראה על סיפון של יאכטה או בישיבה עם איש הכספים שלו, אבל כן נראה אותו רץ בגשם אחרי הטלפון הנייד שאבד לו. מודי רץ בגשם לא כמו קלינט איסטווד שרוכב בראש זקוף מול הטיפות. כשמודי רץ, הוא מרכין ראש בפני הממטרים ומחזיק צמוד את המעיל שלו. כי מודי הוא לא גיבור-על, הוא בן אדם רגיל. כשמרטיבים אותו הוא נרטב.

כשמודי בר-און מופיע בפרסומת לבנק או באולפן ליגת האלופות בתפקיד עצמו הוא מגלם דמות שקוראים לה "מודי". אלה ערכי המותג של "מודי": הוא חכם אבל הוא לא ירון לונדון; הוא מצליחן אבל הוא לא דודו טופז; הוא עממי אבל הוא לא דביר בנדק. הוא מודי. אמנם אין לו דימוי של שלימזל, אבל כשהוא חוזר עם קרטון גדול מהירקן, ובדיוק צריך לדבר עם קטורזה בנייד, הוא בקושי מסתדר. בסוף, נעבעך, גם נופלת לו שקית מהיד. כמו לכולנו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות ישירות לפייסבוק שלכם

הרבה אנשים עובדים קשה בשביל שמודי בר-און יהיה "כמו כולנו", שיישאר "מודי": במאים, תסריטאים, אנשי אסטרטגיה, מלבישים ומאפרים. מדובר בהשקעה לא מבוטלת. המאמץ לשמור על הדימוי הזה של "כמו כולנו" שווה לבנק דיסקונט ולערוץ הספורט הרבה מאוד כסף, חלקו הגדול הולך לכיסו של בר-און. עיני לא צרה בו אבל חשוב שנדע כמה ממון ומאמץ מושקעים כדי שמישהו בטלוויזיה ייראה כאדם רגיל. מדובר בכמויות שמטבען סותרות את האפשרות שמודי בר-און באמת יהיה "כמו כולנו".

אולי נשארו עדיין כמה קווי דמיון בין בר-און ל"מודי", אבל זה בפירוש לא שיקוף אמין של בן אדם שמפרסם בנק זה שנים. זה לא יכול להיות. בר-און מנסה במאמץ רב לטשטש את הפער שהולך ומתרחב מיום ליום בינו לבין הדמות שהוא והצוות שלו בנו. זו זכות הקיום שלו. אם נגלה את הפער אולי לא נרצה לפתוח חשבון בבנק שלו, ואולי לא נצחק מהבדיחות שלו באולפן. כשיאיר לפיד פרסם בנק הוא ניסה לשלב דימוי של מצליחן מלוקק עם הישראלי הממוצע. באורח פלא הוא הצליח, אבל גם עורר אי אמון מצד הרבה אנשים שקלטו את הבלוף. במודי נהוג שלא לפקפק. כנראה שיש מי שמשמן את המכונה הזאת טוב טוב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו