שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

עידן חדש: מפרסמים את הפרסומת למוצר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

צפיית טלוויזיה במהלך ראש השנה עלולה להיות חוויה מלחיצה. שלושה ימים של שידורים חוזרים יכולים בקלות להוציא אדם שפוי מאיזון ולערער את יכולת ההתמצאות שלו במרחב הזמן. שידור חוזר של טריני וסוזנה, שידור חוזר של "רמזור", שידור חוזר של גמר "הישרדות", שידור חוזר עבש במיוחד של "הכי טרי שיש" עם מיכל אנסקי. מחווה לאלתרמן, מחווה לצדי צרפתי, מחווה לדן אלמגור, מחווה למרדכי זעירא וברגע האחרון חיים חפר הלך לעולמו ובמקום שידור חוזר של "הבת של השכן, רוצה להתחתן!" שיבצו בערוץ 2 מופע מחווה לפזמונאי המנוח. גם תוכניות החג שהופקו במיוחד לראש השנה תשע"ג נראו, כמו כל תוכניות החגים, תלושות מהמציאות ומתקיימות באיזו לאקונה על ציר הזמן - ואקום מטורלל נטול הקשר. אדם שנרדם בערב ראש השנה והדליק טלוויזיה למחרת בבוקר, יכול היה בקלות לחטוף ורטיגו ולא להבין באיזו שנה או מדינה הוא התעורר. הפסקות הפרסומות ומבזקי החדשות הפכו לצינורות חמצן קצובים שמחברים אותנו למציאות וכאילו מרגיעים אותנו באומרם: "הכל בסדר, אתם ב-2012. נסראללה יצא מהבונקר, בנק לאומי איתנו כבר 110 שנה, באמת שהכל בסדר".

אתמול עם צאת החג נזרקנו חזרה אל המציאות וזו היתה נחיתה קשה. בשעה 20:12 לילך סונין בערוץ 2 הודיעה שהיא יוצאת להפסקה לפרסומת אחת באורך דקה ועשרים. זה כבר נשמע משונה. מיד עלתה שקופית של "קשת" עם גרפיקה של זיקוקים, כוכבים וניצוצות. פס הקול שילב פסנתר דרמטי עם תוף מתגלגל והכיתוב הכריז: "קשת מציגה פרסומת בהקרנת בכורה". לאחר מכן, כמובטח, הופיע סרטון פרסומת למים מינרליים עם אורי גוטליב. לא משהו מיוחד - סיטואציה חמצמצה וחסרת חן כמו הכוכב שלה. אחרי שנגמרה היצירה המיניטאורית הזו, הופיעה שקופית עם קרדיט למשרד הפרסום, איש ה"קריאייטיב" ואנשי "ניהול הלקוח" המסורים שהשתתפו במלאכה.

הגיחוך מתבקש - ממתי עורכים הקרנת בכורה חגיגית לסרטון פרסומת סתמי וממתי הזכיינית ומהדורת החדשות מקדמות אותו? ולמה שיהיה אכפת לנו מי ניהל את הלקוח? אבל השפיל הזה הוא כנראה כורח המציאות. בניסיון למשוך את תשומת לבנו היקרה והמתמעטת, הפרסומאים מנסים לבדל את הסרטונים ולהפוך אותם ל"אירוע" כמו זה ששודר אתמול, עם הכרזה רשמית כאילו מדובר בשיגור אפולו 11 וכתוביות סיום כאילו זה "אינדיאנה ג'ונס". בכך הם מנסים למשוך את תשומת לבנו לסרטון שאמור למשוך את תשומת לבנו למוצר. השקופיות הבומבסטיות לפני ואחרי הסרטון היו ניסיון להאדיר אותו ולהעצים את המסר. ומהו המסר? לא מים מינרליים אלא "פרסומת חשובה" למים מינרליים. אנשי השיווק כבר לא צריכים לפרסם רק את המוצר שלהם אלא גם את הפרסומת למוצר שלהם. הם עכשיו משווקים כפולים - גם של הלקוח וגם של עצמם.

"הפרסומת החשובה" למים מינרליים. ותודה לאיש הקריאייטיב

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ