"הבורר" בשירות הוט: פונים אל הטחול שלך

"פרסומת להוט", ערוצים 2 ו-10

מורן שריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מורן שריר

הגאנגסטרים מה"בורר" ממשיכים לפרסם את הוט. יש הרבה דברים שאפשר להגיד על כך שדווקא עבריינים נבחרו להיות הפנים של חברת הכבלים/אינטרנט/טלפוניה/סלולר והרבה מלים כבר נאמרו. קובי ניב הסביר במאמר את הבחירה באבי "הטחול" אסולין כפרזנטור של הוט (ושל טוני סופרנו עבור יס) כבחירה באלו שאנחנו רוצים להידמות אליהם - מצליחנים עם קוד מוסרי נוח. הם שומרים על השבת ולא על החוק.

בפרסומת החדשה לסלולר של הוט אנחנו חוזרים למפקדה של האסולינים. ברוך הבוס (משה איבגי) מאוכזב מהמחזור החודשי ובנו מנמק את הירידה בהכנסות בכך שיש מצוקה ברחוב. "העם חנוק", מסביר אבי הטחול (שלומי קוריאט) ומפרט: "דלק, משכנתא, סלולר". כלומר, גם העולם התחתון סובל מיוקר המחיה. על פי התסריט הזה, הפושעים ואנחנו באותו ברוך - כולנו קורבנות של המדיניות הכלכלית של הממשלה. גם הם וגם אנחנו מרגישים בסוף כל חודש את המציאות הכלכלית הקשה. אנחנו כשאנחנו בודקים את העו"ש והם על פי כובד המעטפות.

אבל העולם התחתון של הבורר והוט לא רק סובל מהקשיים של מעמד הביניים והשכבות המוחלשות. העולם התחתון הזה גם עושה משהו בנדון. העבריין שמנהל את שירות הסלולר של הוט (בפרסומת), מבין שהוא חייב להפיץ את בשורת המבצע שלו כדי שכל צרכן ישראלי יידע שהוא יכול לחסוך. כלומר, אם האזרח הישראלי במצוקה והוא מוציא יותר משהוא מרוויח, הוא יכול לגשת אל ברוך אסולין, סנדק הסלולר, ולקבל דיל טוב. ככה, באמצעות השירות שמעניק הפשע המאורגן, יוכל האזרח להתיישר ולצאת מהמינוס. ארגוני הפשיעה קמו במקור כדי להחליף את הממסד המושחת שאזרחים רבים איבדו בו אמון. הפרסומת של "הבורר" - שהיא כמובן הומוריסטית ולא צריך לקחת אותה ברצינות ובלה בלה בלה - מחזירה את המאפיה לתפקיד המקורי שלה. משפחת אסולין מספקת תעריפים הוגנים עבור אלה שנאנקים כי המערכת מקשה עליהם להתפרנס בכבוד.

ויש עוד כוכבת בתשדיר הזה - ג. יפית. הבריונים של משפחת אסולין חוטפים אותה ומכריחים אותה לשבת מול המצלמה ולהמליץ על שירותי הסלולר של הוט. ג. יפית מגלמת את עצמה כמבוהלת ומשווקת מוצר תחת איומים פיזיים. בהתחלה היא מהוססת אבל אחרי הוראות הבימוי של אבי הטחול, שלא בדיוק מכבד את המרחב האישי שלה, היא משתחררת וממליצה בהתלהבות על שירותי הסלולר של משפחת הפשע. ג. יפית מפרסמת פה, כמו תמיד, לא רק את הוט אלא גם את עצמה. הרי רק באיומי אקדח עיתונאית רצינית כמוה תסכים לפרסם מוצר שהיא לא מאמינה בו. בדרך כלל מספיק חופן דולרים.

מתוך הפרסומת להוט. גם העולם התחתון סובל מקשיים
הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ