בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפרסומת של נביעות: עוד שלב במלחמת המים

למזלם של הקופירייטרים שאוהבים ארס, לא כל הפרסומות חמודות. התשדיר של נביעות ממשיך בקו האגרסיבי במערכה הארוכה על צרכני המים

58תגובות

לפני שבוע בערך נגמרו תשדירי הבחירות. נתניהו הפסיק ללכלך על בנט, לבני כבר לא מציגה את ליברמן כשטן הגדול ומיכאל בן-ארי לא מתסיס נגד חנין זועבי. שקט. במדינה שבה כמעט ואין מסעות פרסום נגטיביים, תעמולת הבחירות היא מקום שבו אפשר לטנף על המתחרים בחדווה ולשחרר את כל הארס שנאגר בחדרי הקריאייטיב בארבע השנים שבהן נהגו שם פרסומות חמודות לחיתולים וחטיפים.

למזלם של הקופירייטרים, יש את שוק המים. "נביעות", למשל, רצה כבר הרבה זמן עם קמפיין שמוביל אורי גוטליב וכולו השמצה של המתחרה "תמי 4". בסדרת הפרסומות הראשונה, עמד גוטליב ליד מכונת מים (מפוקסלת, כדי שלא נראה את שם המותג), ועיין באותיות הקטנות של הוראות ההפעלה שלה כדי למצוא שם חסרונות מרשיעים. עכשיו רצה פרסומת שמעלה את הרף. שני אנשי שירות של מכשיר המים באים לביתו של גוטליב וממליצים לו להחליף את הסנן והמנורה. ההמלצה שלהם דומה להמלצה של עבריין שמגיע לקיוסק ו"ממליץ" לבעלים לשלם פרוטקשן. שני אנשי השירות, גברתנים במדים, מאיימים על גוטליב שאם לא יקבל את ההמלצה שלהם, הבית שלו יתמלא בחיידקים.

"תגיד, איך אתה עם חיידקים?", שואל אחד מהם (הגדול) והשני (המניאק) מסדר לגוטליב את הצווארון במעין מחווה עולם-תחתונית. גוטליב המפוחד מביט באשתו ושני הילדים שמביטים בו חזרה ומצפים שיגן עליהם. הוא מבין שהוא עשה דבר איום - הוא הכניס סכנה לתוך הבית שלו. שני בריונים אלימים (מחלה חברתית מנתצת ברכיים) ואלפי חיידקים מזהמים (מחלה גופנית מפוררת מערכות) חדרו למבצרו ומאיימים על בריאות בני ביתו. גוטליב חשף את אשתו וילדיו לסכנה, הוא נכשל בתפקידו כאב המשפחה. הפרסומת הזאת בעצם אומרת לנו - באמצעות היתלות בטיעוני היגיינה וצרכנות - שמי שקונה תמי 4 הוא לא גבר. ולצורך המחשה נבחר אורי גוטליב.

את הקו האגרסיבי הזה התחילו בכלל "מי עדן" שתקפו ראשונים את תמי 4 עם סרטוני "חיים בוהן" המלעיגים בחסות "עמי מקומה 4". אחרי זה נפתחה החזית השנייה כשגוטליב הוביל את כוחות נביעות למערכה ארוכה ומתישה שאת הסוף שלה לא רואים. משונה שדווקא שוק המים הנקיים, שאמור להציג ערכים של טוהר, צלילות וטבעיות נגרר לכזאת מלחמה מטונפת. אולי אלו האמוציות שמעורר הנוזל הזה, שכבר הצית מלחמות אכזריות מזו. מה שלא תהיה הסיבה, הקמפיין התוקפני של נביעות הוא חריג במקבצי הפרסומות בישראל ואולי חבל שכך. עולם הפרסום בין כה וכה כל כך ציני, ערמומי, וולגרי ואגרסיבי, שלא יזיק אם משרדי הפרסום ישלפו חרבות ויפצעו זה את זה. מה שיש לנו פה זו רק הצצה קטנה למוחות המעוותים שהוגים את הפרסומות המתוקות לחיתולים וחטיפים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו