נורת האזהרה של בית ספר למוסיקה

"בית ספר למוסיקה", ערוץ 2, 21:00

מורן שריר
מורן שריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים73
מורן שריר
מורן שריר

בקדמת השידור, על הבמה, עומדים ילדים קטנים עם גרונות גדולים – הם הכוכבים של התוכנית, הכל נע סביבם. אתמול, למשל, ראינו את זואי דגן, גונבת הצגות מקצועית, שרה את “החול יזכור”. את הבכי בחלונות של השכנים שמעתי כמו שאני שומע שאגות במשחק של מכבי. זואי הפכה מילדה מצחיקולה ששרה “ונצואלה” ועושה פרצופים, לעלמה מרגשת ששרה על “הנעורים שבאו פתע אל קיצם”. המהלך הזה תואר ב”” – בעיקר בפרומואים – כמהפך תודעתי בסדר גודל של רבין שפנה לאוסלו. כאילו זואי היא לא ילדה בת תשע, כאילו ה”מצחיקוליות” שלה נטועה בתרבות העברית מאז קום המדינה. כאילו היא לא נכנסה לחיים שלנו לפני פחות מחודש. בסוף התוכנית אתמול היא קיבלה פרס על המהלך הרגשי שעשתה – כמו שחקן חתיך ופוחז שמקבל אוסקר כי הצליח לגלם דמות עמוקה ומכוערת – ועלתה לשיר יחד עם את שיר הסיום.

מול הילדים יושבת השכבה הבאה - המורים. ארבעת המורים הם זמרים מצליחים ואהובים שמשפיעים - אם מחברים אותם יחד - על המוסיקה הישראלית כבר חמישים שנה. חלקם מבצעים אדירים, חלקם כתבו וביצעו שירים שייזכרו הרבה אחריהם. מלבד , למורים אין בעיה לשים את עצמם בצד ולתת לילדים את הבמה. אין לי מושג אם יש או אין מלחמות אגו מאחורי הקלעים אבל לפחות על המסך, יהורם גאון, משה פרץ ומתי כספי מרגישים מספיק נוח ובטוח בשביל לשבת בנחת ולתת לילדים את היום שלהם מול הזרקורים. ומאחור יושב הקהל.

ביציעים של בית ספר למוסיקה יושבים אנשים מתעשיית המוסיקה – מבקרים, שדרני רדיו וזמרים. במידה רבה המועצה היא השכבה המעניינת ביותר בבית ספר למוסיקה דווקא בגלל הפונקציה השולית שהיא ממלאת. לא בהרבה תוכניות יושבים בקהל מיקי שביב, דפנה ארמוני, שולה חן וצמד רעים. אבל הם, ועוד רבים אחרים, נוכחים שם כניצבים יקרים, מוזיאון שעווה של הזמר העברי. לא ברור איך הם מרגישים, לראות את הילדים שאולי יהיו השלאגרים של המאה ה-21 מסונוורים מהפרוז’קטורים; ואת הגב של כספי, גאון, פלס ופרץ. מה שכן, ברור שאהבת הבמה לא עזבה אותם. מדי פעם המצלמה עוברת אליהם. אפשר לראות זמרת עבר מתרגשת ומוחה דמעה; אפשר לראות זמר ידוע רוקד קצת בתוך הכיסא; אפשר לתפוס זמרת אחת מחבקת את חברתה. הם בטח יודעים שככל שיגיבו יותר, יביעו מחוות גדולות ויבלטו, יש סיכוי גבוה יותר שהם ייקלטו בעין של הבמאי והמצלמה תיתן להם כמה שניות של נחת. קרן פלס ומשה פרץ הם הפיתיון שמושך את הילדים ומראה להם כמה כסף והשפעה עולם הזוהר הזה יכול להציע. הקהל, במידה רבה, הוא נורת אזהרה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ