רוגל אלפר
רוגל אלפר
רוגל אלפר
רוגל אלפר

הפסקת פרסומות, ערוץ 2

לפעמים הפסקת פרסומות אחת מספרת את הסיפור שישראלים מספרים לעצמם על עצמם. הנראטיב הישראלי, הדימוי העצמי שלנו כחברה. אז מי אנחנו? אנחנו אנשים עדינים, כמו מיכל אנסקי, בהליטה את פניה בידיה אחרי שרושפלד הכריז שיש לו "ממש רצון להקיא" בקדימון ל"מאסטר שף". תקריב דרמטי על אנסקי השברירית, שאיננה בנויה לכסאח הזה. אנחנו שוחרי יופי. "חוויה עוצרת נשימה" שמציעה "סירק דה סוליי". יופייה של האשה בפרסומת לדאודורנט שסיסמתה "סימפלי ביוטיפל". אנו משעבדים את המדע והטכנולוגיה לשירות חתירתנו הבלתי נלאית ליופי. הדאודורנט מורכב מ"נוסחה ייחודית". והנה עוד אשה יפה. שערה הארוך מתנפנף ברוח. היא משתמשת בתוספות שיער. היא דומה לנשים הקודמות, העדינות, הלבנות. ויש גם את "רוית, אדריכלית ומעצבת פנים". כי אנחנו "אנשים שמשקיעים המון בעיצוב הבית". רוצים להיות יפים. בית יפה. אשה יפה. "יופי אמיתי מתחיל בעור פנים נקי". נקי ולבן, עדין ושברירי.

ואז נוחת גידי גוב בטהראן. עטור שפם ועניבה רחבה מדי. הוא נראה כמו סוכן מכירות טרחן. בוק גמלוני, קצת טמבל, אבל בלתי מזיק. הפרסונה של גוב היא תמיד של טיפוס בלתי מזיק. איפה שלא תנחיתו אותו — "כוורת", "זהו זה", כמראיין או כמגיש תוכנית מסעות קולינרית — הוא בלתי מזיק. נוירוטי, פטפטן, חרדתי. אדם שלא מסוגל לפגוע בזבוב. והחייל בביקורת הדרכונים הוא שחום העור המזרחי הראשון בהפסקת הפרסומות הזאת. הראשון. שתקן, עוין, חשדן. גוב תופס מונית לכור בבושהאר. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי להעצים יופי. לא לכלי נשק, לא לפצצות גרעין. הם משתמשים בטכנולוגיה לביצוע טבח.

והם עומדים לשגר טיל גרעיני. ידו של הקצין הבכיר מרחפת מעל הכפתור האדום. היא לא רועדת. יש לו דם קר. מי שרועד זה גוב, שנזקק למשאף. אסור לזלזל בעוצמת הסצנה הזו, למרות שמדובר בפרסומת באווירה קומית. היא מקבעת את דימוי האיראנים כנחושים להשמידנו, שוחרי היופי, שכל מבוקשנו לנפוש במלון שנמצא ב"הוטלז קומביינד", או בחניון לילה רווי "קסם". יציע של אייתוללות שטופי שנאה סופר לאחור. גוב מתפרץ פנימה. חיל משמר מקיף אותו. עשרות קני רובה מכוונים לעברו. הוא לבן בלתי מזיק מוקף מזרחים רעים: דימוי לישראל במזרח התיכון. הוא טוען בפניהם שזה לא הזמן לפוצץ את העולם, כשיש "בית חכם לכולם". בזק, אנחנו, משתמשים בטכנולוגיה לשיפור החיים. הם רק רוצים להחריב. אחרי שנתניהו דאג לאינטרסים של הטייקון שאול אלוביץ', בזק שבבעלותו מעלה פרסומת שמקדמת את סדר היום של נתניהו: שימור הישראלים במצב של פחד תמידי מאיראן. וגוב? מן הסתם הלך לחפש את קציצת הגונדי הכי טובה בבושהאר.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ