מאסטר שף: המתמודדים פוגשים גורמה

הדבר הבולט ביותר בפרק, אם מתעלמים מקובנה הריזוטו של צילה, היה הרמה השונה שסוף כל סוף נחשפו אליה גם המתמודדים וגם הצופים בבית. יש דברים שקורים רק כשמגיע אורח מחו"ל

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

ברגע שהוצג למתמודדי מאסטר שף הציוניים קרלו קארקו, שופט "מאסטר שף איטליה" המחזיק בשני כוכבי מישלן, התגנב לו ללב רעד קל הקשור לנושא ההסברתי. אחרי הכל, מה הקשר בין מי שהכין עד לאחרונה עוגיות, אוכל מקופסת שימורים ומנות שהתבשלו במיקרוגל- לאוכל איטלקי אמיתי, ועוד כזה העטוף בהילת גורמה?» מאסטר שף - לכל הכתבות» הריזוטו הטוב בתל אביבכאשר הכריזו השופטים כי נושא המשימה הוא ריזוטו, מנה הדורשת לא רק טכניקה קפדנית, אלא גם דיוק רב ותקשורת מצויינת עם האורז המתבשל, הפחד הפך לממשי בהחלט. הרי איש מאיתנו לא היה מעז לבקש מניקולה מנאפולי להכין חומוס כמו זה של עלי קראוון. בכל זאת, סוד מדינה הוא סוד מדינה. וכך, על טהרת אותו מתח ועם שבעה מתמודדים נרגשים במיוחד, נפתחה התוכנית וחגגה לעצמה שיא קטן: אחרי 20 פרקים ולא רחוק מהגמר, הייתה זו הפעם ראשונה שבה עסקו המתמודדים בבישול גורמה אמיתי. כזה שמכבד סוף כל סוף את שם התוכנית שלשמה התכנסנו כבר חודשיים מול המסך.רגע אחרי שהשף האיטלקי הפוטוגני הדגים ברוב פומפוזיות והדר כיצד מכינים את מנת הדגל המרשימה: ריזוטו צלפים, גבינת מסקרפונה, גרידת לימון ושוקלד, היה ברור שניחוח חדש של אתגר ניצת באוויר. המשמעות: לא עוד מנות עדתיות על טהרת פפריקה, כמון, שומר, ג'ינג'ר וכוסברה. ואולי בעצם כן? אולי אותו הרגל להציף את האוכל בתבלינים במקום לייצר באמצעות חומרי הגלם עצמם טעמים מעניינים, טבוע כל כך עמוק בתוך הדי.אן.איי של הבשלנים, עד שגם מנה עדינה שנסמכת בעיקר על טכניקה, יכולה להפוך לטבית קינמוני?פגיעה בכבודו. ריזוטו (צילום: צילום מסך)

פטריות או לא להיות מעמד דליית המוצרים מהמזווה היה מעניין ושיקף היטב את רמת היצירתיות שבה ניגש כל אחד מהמתמודדים לשלב הכנת המנה. אחרי סיבוב במזווה מפנק ועתיר באין ספור חומרי גלם ומוצרים ממזרח ומערב, כולל מוצרי יוקרה, גבינות משובחות, אצות ודגים- בחר הרוב המוחץ של המתמודדים בחומר הגלם הצפוי והמסורתי ביותר שמאז שחר הריזוטו צועד עימו יד ביד: פטריות. אה כן, וגם כל מחית כמהין, כדי שהטעם הפטרייתי יהיה אפילו יותר מובהק. עידו ונוף היו היחידים שחרגו קצת מגבולות הקופסה הצפויה ובחרו במנות מעניינות ואמיצות שהכילו אנשובי, מרכיב עז טעם שמצריך נוכחות מינימלית כדי שלא ישתלט על המנה, אבל לזה עוד נגיע בהמשך.רגע קצר של חוסר נעימות נרשם כאשר התקוטטה נוף עם עידו על בחירתו להשתמש באנשובי גם כן, וניסתה לשכנע אותו לסגת מהעניין, כאילו על פי מרכיב אחד ישק דבר. האקט אלים במסווה של מתיקות מגובה בגומות חן, הזכיר את משימת הטלפון השבור, במהלכה השליכה נוף לפח חלק נכבד מהמרכיבים עליהם החלה לעבוד זוגתה ליאור, כקביעת עובדות בשטח. נראה ששנים של שהייה בקרב חיידקים פגעה במידה מסויימת בכישוריה החברתיים. מלבד סרנדה, ששידרה אותות מצוקה, כולם נהנו מהמשימה והיו עתירי חדוות יצירה. עידו עבד במרץ על מחית אנשובי שתמרח בתחתית הצלחת ותשמש מצע לריזוטו אפונה ועגבניות, צילה עמלה על ריזוטו שכבות תלת טעמי, ורק סרנדה, שלא מזמן הרוויחה גלגל הצלה וחזרה לתוכנית, עשתה כנראה אחד ועוד אחד והגיעה למסקנה שאין כמו הבית. כך הפכה מנת הריזוטו שלה, שקרובה כל כך לשלבי הגמר של התוכנית, לעוד תבשיל הודי עתיר תבלינים שכבר ראינו כמוהו כל כך הרבה פעמים. למעשה, כל כך ברורה היתה בחירתה להישאר בגבולות השום, כמון, הציפורן וזרעי השומר, עד שדי ברור שלו היתה המשימה עוסקת בפיצה, סרנדה היתה הולכת על צ'פאטי מתובל עם גבינה. זה גם הזמן לתהות בקול מדוע דווקא היא, שדבקה באותו סגנון בישול מיומה הראשון של התוכנית, הוחזרה לתחרות ולא איתן שהדגים לאורך כל המשימות חשיבה יצירתית ותעוזה. בין ריזוטו אחד למשנהו, עבר השופט קארקו בין המתמודדים, בחן את מנותיהם, ותרם שלל עצות מלומדות ומרשימות. כך למשל, המליץ למסרט שבחרה בריזוטו עם הל שחור, טימין וגבינת עיזים- מנה שלדעתו היתה אנמית מעט ולקתה בחסר, לצרף קפה שחור ובכך גם להעשיר את רובד הטעמים וגם לייצג את ארץ מולדתה באמצעות מרכיב אופייני. הביצוע היה מרשים פחות מהעצה עצמה: במקום לחלוט את הקפה ולהוציא ממנו ארומה, פתחה מסרט קפסולת נספרסו ופיזרה את האבקה לתוך חמאה רכה, שאותה הברישה בנדיבות בקרקעית הצלחת. התוצאה, לפחות על פי חלק מהשופטים, הזכירה חול. גם זו דרך לתזכר את ארץ מולדתה.

הכי טוב בבית. סרנדה (צילום: צילום מסך)פגיעה בזכויות הריזוטו היה קצת כואב לראות חלק ממתמודדי התוכנית מכינים ריזוטו. בעוד שנוף, שהכינה ריזוטו עם מיץ סלק וערמונים לצד קציפת פורצ'יני, פעלה בדיוק מוחלט והדגימה טכניקה ראוייה, עידו עירבב את הריזוטו שלו בעדינות של כורה פחם, והציף אותו באנשובי עדלאידע. בעמדת ההכנה הקדמית, מעכה צילה בחוסר רחמים את שלוש שכבות הריזוטו שיצרה, משל היה זה צילחות של חומוס בסרוויס לחוץ במיוחד. אייל שני היטיב לסכם זאת במעמד הטעימה באמצעות הייקו יפה: "צילה שללה את זכותו הבסיסית של הריזוטו לסדר את גרגיריו בחופשיות בקרם".  ריקי, שכבר 21 פרקים מתכחשת לכל מטבח אחר בעולם פרט לזה המרוקאי, בחרה בתחילה במנה בסיסית על גבול המשעממת: ריזוטו עם פטריות ומחית כמהין, אך לאחר שקראקו עורר אותה למחשבה מחודשת ושאל כיצד היא נוכחת בצלחת, בחרה בתשובה הצפויה ומיהרה לתבל את הריזוטו שלה בכוסברה, צ'ילי חריף, שום וזעפרן. ואם זה לא מספיק, כדי לייצג את הסטריאוטיפ הנוגע לבישול מרוקאי, הגישה את המאכל, שנועד להיות מעודן וקטיפתי, על שלולית גדולה של שמן נענע. הדבר הבולט ביותר בפרק, אם מתעלמים מקובנה הריזוטו של צילה, היה הרמה השונה שסוף כל סוף נחשפו אליה גם המתמודדים וגם הצופים בבית. גם הם וגם אנחנו, שהורגלנו רוב הזמן למשימות משמימות, יכולנו הפעם לחוות קשת רחבה של תחושות מבורכות שנעו בין סקרנות ועניין, ללמידה, השראה ולפעמים גם זעזוע קל בכנף. סרנדה, שהרוויחה בכבוד את הדחתה, הותירה את הקאסט עם בשלן עדתי אחד פחות. נקווה שמכאן, וגם כאשר אין בנמצא נוכחות חו"לית, הרמה רק תלך ותמריא.מעלה, מעלה, מעלה. צילה ועידו (צילום: צילום מסך) דברים שקורים כאשר מגיע שופט בינלאומי

כולם פתאום יודעים איטלקית.

יונתן רושפלד מחוויר כפרח קיר ונוכחותו נותרת בעיקר שתוקה.

מיכל אנסקי מוצאת אובייקט "פלרטיט" נוסף.

אייל שני במיטבו ומספק כמה הערות יפות במיוחד על היחס שבין אורז, עמילנים ושומן. לכל מי שפספס, מומלץ בחום להשלים פערים.

טכניקת מריחת שכבת טעם נוספת בקרקעית הצלחת צפויה להיות מיושמת לעייפה בכמה ממסעדות העיר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ