חן חדד, עכבר העיר
חן חדד, עכבר העיר

"אני רואה אנשים מתים" אמר היילי ג'ואל אוסמנט ב"החוש השישי". 15 שנים אחרי שהמשפט הזה הפך למכרה זהב של פארודיות וציטוטים, כולנו רואים אנשים מתים - שהפכו לטרנד הכי חם על המסך. לנבחרת הזומבים, הערפדים והמתים שחוזרים לחיים, הצטרפה בליל ראשון האחרון סדרה נוספת, עם השקת פרק הבכורה של "Resurrection", דרמת פנטזיה מסתורית סביב מתים ששבים לפתע אל משפחתם, מערערים את חייהם ומציפים לפני השטח סודות מהעבר. »בלש אמיתי": סיפור מעוות של דכאון קולקטיבי»מה סוד ההצלחה של "האישה הטובה"?»צפייה ישירה: טריילר חדש ל"משחקי הכס"

הסדרה, שפותחה על ידי בראד פיט וג'ייסון מוט (שביסס את הסדרה על רומן הביכורים רב המכר שלו), נפתחת בסיפורו של ילד בן 8 בשם ג'ייקוב, שמתעורר בשדה אורז בסין. המקרה מדווח למשרד ההגירה האמריקאי, וסוכן בשם מרטי (כוכב "האוס" עומר אפס) יוצא לאסוף את ג'ייקוב משדה התעופה ולטפל במקרה שלו. כאשר הילד חושף שהוא מהעיר ארקדיה שבמיזורי, מרטי לוקח אותו לבית משפחתו ומגלה שאביו (קורטווד סמית', "מופע שנות ה-70") ואמו (פרנסיס פישר) קברו את בנם 32 שנים קודם לכן, לאחר שטבע בנהר יחד עם דודתו. שובו  של ג'ייקוב הביתה מחולל סערה רגשית בקרב הוריו ובקרב אנשי העיר. חברו הטוב שהפך לכומר מפקפק לרגע באמונתו, בת דודתו מגלה שאמה מצאה את מותה באופן אחר משחשבה, והדוד מגלה בדיעבד שהיו כמה דברים שלא ידע על אשתו המנוחה. לכל אלה מתווסף בסוף הפרק טוויסט צפוי, אבל הכרחי כנראה לעלילה, שמעצים את המסתורין בלב הסדרה. לקבל חזרה משהו יקר שאיבדת - הטריילר ל"Resurrection":קונספט מטריד ועוכר שלווה אז נכון, מי שראה את "קמים לתחייה" יישבע שהיא טובה יותר מהסדרה האמריקאית, שנושאת דמיון רב לדרמה הצרפתית המצליחה (שבעצמה מבוססת על סרט הקולנוע מ-2004 "They Came Back"). אבל עבור מי שנחשף לרעיון המתים ששבים ליקיריהם רק מהסדרה החדשה, אין ספק שמדובר בקונספט מטריד ועוכר שלווה. הרעיון לא מסוייט או ריאליסטי כמו סיפוריהם של נעדרים שחזרו הביתה, כפי שנעשה למשל בסרטים "ההחלפה" והדוקומנטרי המסעיר "המתחזה" (שבשניהם המשפחה מקבלת לזרועותיהם את מי שטוען שהוא בנם האבוד, למרות שהם יודעים שאין זה נכון), אבל העובדה שמדובר במתים שאינם מתחזים מספקת את האלמנט העל טבעי, שמאפשר לתסריטאים להרחיב את היקף התעלומה. הרגעים הקצרים בהם המשפחה האבלה מזהה את הבן האבוד לוחצים על בלוטות הרגש, אבל הסדרה נופלת במהירות למקום שבו נפלו סדרות אמריקאיות רבות כל כך, עם יותר מדי רגעים "מסתוריים" (ג'ייקוב חווה התקף בלתי מוסבר, רעב לכמות עצומה של אוכל, בוהה בחרכי התריס ועוד), יותר מדי קווי עלילה, ודיבורים על אמונה וניסים. סדרות כאלה כמעט אף פעם לא מצליחות לענות על כל השאלות, או לפחות לעשות זאת באופן מספק, אלא מנסות למשוך את הצופים עם עוד ועוד סימני שאלה.

למרות הפגמים והנטייה לאובר דרמטיות של "Resurrection", חייבים להודות שהטרנד לכשעצמו מספק משב רוח מרענן למתרחש על המסך. עושה רושם שהלחימה בזומבים ("המתים המהלכים"), או בערפדים ("יומני הערפד") פינתה מקום לסיפורים מעניינים הרבה יותר. סביב מה שקורה כשיצורים על טבעיים מנסים להשתלב בחברה האנושית. "Resurrection", שהציבה את התעלומה במרכזה, תישפט לפי הסוף שלה והאופן שבו תפתור אותה. בהתבסס על הפרק הראשון, אפשר אולי לתת לה צ'אנס ולראות לאיזה כיוון היא מתקדמת, אבל חייבים להודות שטראומת "אבודים" ושאר נסיונות מרירים עם פתרונן של תעלומות טלוויזיונית לא השאירה הרבה סבלנות לסדרות שמושכות אותנו באף. "אתה לא צריך להיות זה שיהיו לו את כל התשובות", אומרת חברתו של הכומר בסימן מבשר רעות לעתידה של הסדרה, "אתה רק צריך לנחם את אלה מאיתנו שיש להם שאלות".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ