המתנחל: חנוך דאום עושה לסלבס קואצ'ינג

העו"ש על הפנים והתהילה אוזלת, אז חנוך דאום מצא ג'וב חדש: קואצ'ר המסייע לסלבס להתעמת עם הפרסונה שלהם, במסגרת סשן בן 48 שעות. ומה אתם יודעים, הוא עושה עבודה ממש טובה

טל מסר, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
טל מסר, עכבר העיר

"קוראים לי חנוך דאום, אני גר בהתנחלות, יש לי ארבעה ילדים, טיקים בעיניים, וכיפה. אני עיתונאי נחשב וכשאני אומר 'נחשב' אני מתכוון שאני נחשב לאחד שבנה את עצמו בזכות החברות עם משפחת נתניהו. השתתפתי במחוברים ומאז אני משתוקק לחזור למסך, אז פניתי לערוץ 10 ...".התוכנית החדשה של חנוך דאום נפתחת בגילוי לב נדיר בכנותו. זוהי כנות מהסוג שלא שומעים כל יום בטלוויזיה. חוץ מקטעי ארכיון עם ספי ריבלין בלילות בודדים בערוץ 1, קשה למצוא על המסך סלבריטאים שמתנדבים לחשוף את נטייתם הפוליטית. בטח שלא את הפרוטקציות שלהם או את מאווי הפרסום הכמוסים שמייסרים את נפשם. שניות ספורות אל תוך המונולוג הזה וכבר ברור ש"המתנחל" היא לא עוד סתם תכנית טלוויזיה. » מחוברים 2: חנוך דאום על תקן המתנחל הרגישבאמצעות אקט פשוט של גילוי נאות מקצועי ונפשי, חנוך דאום מצליח לזכות באמון הצופים ולהתנחל בלבבות. במסגרת התוכנית דאום מציג את עצמו כמאמן אישי שמתמחה בידוענים בלבד. למרות שהוא עצמו מתייחס בבדיחות הדעת לכישוריו המקצועיים כקואצ'ר בפרט ולאפקטיביות המקצוע הזה בכלל, קשה לחשוב על אדם מתאים ממנו למלא את המשימה. כמבקר טלוויזיה לשעבר ("ידיעות אחרונות"), דאום מתורגל היטב בחשיפת הצביעות שמאפיינת את תרבות הסלבס. מהבחינה הזאת, הביקורת שהוא מטיח במארחיו המפורסמים אפקטיבית יותר מכל הטפה צדקנית של אלון גל. מעל דפי העיתון דאום קטל לא פעם תכניות קואצ'ינג בכיכובם של מטפלים\סלבריטאים. הצגתו בתוכנית כקואצ'ר כושל וחסר השכלה מקצועית הוא פאנץ' שנון כשלעצמו על עולם הטלוויזיה. כדי לחדד את הקיטוב ולעשות רייטינג. הפרומו של "המתנחל": עבור המתנחל המטפל מודעות עצמית היא שם המשחק. וסלבריטאים, מה לעשות, הם לעיתים קרובות יצורים נטולי מודעות. כדי לרפא את הפגמים האישיותיים הללו, דאום נוקט בטכניקה טיפולית של ביקורי בית (בני 48 שעות כל אחד) וביקורת חצופה. כבר בתחילת פרק הבכורה, כשהמתנחל נכנס לביתו של עו"ד יורם שפטל, הוא ממליץ לו בלי סנטימנט מיותר להשלים עם היותו קירח ולהיפטר מתסרוקת ה"הלוואה והחיסכון". את הכנות הישירה הזאת דאום מפנה לעיתים גם כלפי עצמו. במהלך עימות שיזם בין עו"ד שפטל לבין פעילת זכויות אדם בחברון, נכנסה לפריים עוברת אורח שתהתה למה הוויכוח הזה בכלל מועיל. דאום השיב לה בלי היסוס: "כדי לחדד את הקיטוב ולעשות רייטינג. את יודעת מה זה רייטינג? רייטינג זה כסף, זה פרסומות, זה עוד עונה, זה הקריירה שלי שדי יורדת מאז 'מחוברים'. יש לי ארבעה ילדים בבית, אני גר פה בהתנחלות, מי יפרנס אותם? אני צריך רייטינג כדי להתפרנס, להיות מפורסם, לעשות כסף". כך, עם הרבה מודעות משולבת בהומור עצמי, הצופה נחשף לעובדה שבתכנית הזאת, הקואצ'ר סובל מאותה תסמונת חשוכת מרפא כמו מטופליו – גם הוא סלבריטאי. סובל מאותה מחלה של "מטופליו". דאום ב"מחוברים 2" (צילום: אוהד רומנו)אחרי הופעה שובת לב ב'מחוברים' חנוך דאום הפך בן רגע מעיתונאי אנונימי יחסית לדמות שלגיטימי לראות בתכנית של גיא פינס. כל זה לא מונע ממנו לחשוף, תוך הנאה מרובה, את חדלות הקיום הסלבריטאי (מטופליו כוללים, בין היתר, את דנה רון, ח"כ מירי רגב, עו"ד ארי שמאי, פליקס חלפון ואבי ביטר). בפרק השלישי של "המתנחל", בקטע שהצפייה בו היא בגדר חובה,ליהיא גרינר מייבבת בילדותיות על כך שאביבית בר זוהר גנבה את ההצגה בחתונתה. הקטע הזה, שרץ חזק באינטרנט עד שהוסר על-ידי דאום עצמו, מדגים כיצד הכנות המדבקת שבאה לידי ביטוי במונולוג הפתיחה של "המתנחל" מאפשרת לחלץ מהדמויות המפורסמות גילויים מצמררים כמו זה. התוצאה היא טלוויזיה כייפית ובעיקר מאוד אמיתית. ואם נדמה, מתוך צפייה בתוכנית, שכישורי הקואצ'ינג של דאום לא באמת הועילו בשום דרך לסלבס שהפקירו את עצמם לטיפולו, צריך לזכור שהטיפול עוד לא נגמר. למרבה הצער, את החלק הסופי של קואצ'ינג הטלוויזיה אי אפשר לראות בטלוויזיה. למשל, הפרצוף של של ליהיא גרינר מביטה בתמונת הראי הגרוטסקית של עצמה כפי שהיא משתקפת מהמסך.  המתנחל, ערוץ 10, יום רביעי, 22:00

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ