מחוברים פלוס: הקסם כבר לא יחזור

נדמה כי "מחוברים" הפכה להיות תכנית שמספקת למשתתפיה המפורסמים במה לקידום עצמי, וחשיפות שהיו ממילא סוד ידוע בקרב חברי הברנז'ה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

כדי להבין את סוד כוחה של "מחוברים" צריך להפליג בזיכרון אי שם לשנת 2011. הימים היו ימים תמימים, והארץ הייתה כמרקחה – רן שריג, משתתף "מחוברים", חשף במסגרת התכנית כי הוא מנהל רומן עם לא אחרת מהעיתונאית דנה ספקטור, משתתפת "מחוברות" שמצדה חשפה את הרומן בטור שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות". התקשורת בישראל נכנסה לסחרור. "מחוברים" הייתה תכנית ריאליטי ששברה את מחסום המציאות. אלו היו חייהם של אנשים אמיתיים שהתפרקו שם בזמן אמת אל מול המצלמה. מאז זכינו לעוד שלל בגידות (סקאזי), דילמות הריון (נתי קלוגר ובועז רוזנברג) וכן, גם יציאות מתוקשרות מהארון (נדב אבוקסיס). אבל משהו בהתפרצות הספונטנית ההיא, שנגעה ביחסי הגומלין בין האדם למצלמה ולמציאות – אותו קסם טלוויזיוני חמקמק, מעולם לא חזר על עצמו. » מחוברים פלוס - כל הפרטים

הסיבה לכך היא בעלת אופי טכני-משהו. בעוד בעונה ההיא המיתולוגית החומרים צולמו, נערכו ושודרו סמוך למועד התרחשותם (בהפרש של שבועיים בערך), בעונות שלאחר מכן החליטו היוצרים לקחת מרווח זמן גדול יותר בין מועד הצילום למועד ההתרחשות. בעונה החדשה של מחוברים פלוס הפרקים הראשונים משודרים כמעט שנה ממועד התרחשותם. אמנם יש לכך יתרונות מסוימים, כמו למשל הופעתו המפעימה של אסי דיין ז"ל בתקופה שלפני מותו, בדיוק כשהתחלנו להתגעגע. החיסרון הבולט ביותר לעומת זאת, הוא בשלילת יכולתה של התכנית להפתיע את הצופה. האם אזל מלאי הסלבריטאים? מרבית השערוריות, החשיפות והווידויים שיש לעונה הנוכחית להציע, נחשפו באחרונה כבר במסגרת ראיונות נרחבים של משתתפי התכנית בשלל אמצעי התקשורת כחלק ממסע הקידום לקראת עלייתה של העונה החדשה. דוגמה מייצגת לכך היא סיפורו של דרור רפאל שנחשף בהרחבה ב"ידיעות אחרונות": יום בהיר אחד, בגיל 40 החליט שדרן הרדיו לעזוב את בת זוגו לטובת חיים עם גבר. זה סיפור גדול מהחיים. ואין אלא להעריך את החלטתו האמיצה של רפאל ללכת בעקבות נטיות ליבו. אולם בחירתם של מפיקי התכנית לשבץ בה את סיפור יציאתו מהארון של רפאל, מעוררת תחושה שמחוברים חדלה להיות תכנית בה סיפורים כאלו נרקמים באופן ספונטני, והפכה להיות תכנית שמספקת למשתתפיה המפורסמים במה לתת פומבי לחשיפות שהיו ממילא סוד ידוע בקרב חוגי הברנז'ה.

דוגמה נוספת לנטייתם של מפיקי התכנית ללכת על בטוח, היא ליהוקו החוזר של ליאור דיין, יקיר העונה שעברה וזוכה פרס המאמי הלאומי על שם חנוך דאום. זוהי הפעם הראשונה שמשתתף מחוברים לוהק בשנית, מה שגורם לתהות האם אזל כל כך מהר מלאי הסלבריטאים תאבי החשיפה בישראל. תחושה נוספת של דה ז'ה וו, מתעוררת נוכח ליהוקם של בני הזוג גיא מרוז ואורלי וילנאי, שניסיונותיהם להביא ילד לעולם בגיל מאוחר נטחן כבר באופן חושפני למדי במסגרת הסרט "זוג או ילד". נראה אם כן, שבמחוברים פלוס הפסיקו לסמוך על הקסם, ובחרו הפעם ללהק קאסט משתתפים עם סיפורים מנצחים ובטוחים באחריות.  תשכחו מאלמנט ההפתעה. "מחוברים פלוס":

ובכל זאת, צפייה בפרקים הראשונים בעונה החדשה מוכיחים שהיא עדיין נוגעת, עדיין מטלטלת, מבוימת וערוכה לעילא. אם לציין את המובן מאליו – מחוברים היא תכנית גאונית. אחת מפסגות העשייה הדוקומנטרית הטלוויזיונית בישראל ובכלל. הרבה סופרלטיבים נשפכו במהלך העונות על התכנית זוכת פרסי האקדמיה לטלוויזיה של רם לנדס ועמי טיר ובצדק.גם ללא אלמנט ההפתעה, בעונה הנוכחית עדיין מרתק לראות את יד היוצר הרגישה ואת הדמויות שמתפתחות אט אט אל מול המצלמה. באופן מפתיע, דווקא שתי הדמויות הפחות מוכרות, דניאל אסייג ועדי שילון, מסתמנות, לפחות על פי הפרקים הראשונים, כמעניינות ביותר. אסייג, שחי בצלו החונק של אביו ותחת החסך שבניתוק מאמו שנטשה אותו בגיל צעיר, מנסה לנווט בין שני הקצוות. שילון מצידה, חווה את קשיי פרידתם הטרייה של הוריה המפורסמים ונחשפת גם היא באופן רהוט ונוגע ללב. שתי הדמויות הללו מייצגות את המוטיב הבולט בעונה הנוכחית של מחוברים – יחסי הורים וילדים – אלו שנטשו, אלו שנפרדו, אלו שנפטרו ואלו שעוד לא נולדו. ואולי אחרי הכל סיפורים טובים לא חייבים להיות מסופרים בזמן הווה כדי להיות גדולים מהחיים. "כל המשפחות האומללות, אומללות כל אחת על פי דרכה" כתב טולסטוי כבר לפני כ-140 שנה – ואוי, כמה שהוא צדק.  מחוברים פלוס תשודר החל מה-16 בנובמבר בימים א-ד בשעה 20:15 ב-HOT3 ו-HOTVOD

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ