חן חדד, עכבר העיר

פרק הסיום של העונה האחרונה של "גירלז" נגמר כשצ'ארלי מצהיר על אהבתו למארני, ואדם, שרץ בלי חולצה לדירה של האנה, פורץ את הדלת באלימות ומניף אותה לנשיקה. שתי הסצנות הללו הצליחו לגרור לא מעט ביקורות על הצ'יזיות המאולצת שהשתלטה על הסדרה הבועטת. צופים ומבקרים רבים הביעו אכזבה מהעונה השנייה של "גירלז" (שתעלה ב-15.1 ב-yes), בטענה שהעלילה לא הייתה אחידה, ונעה בין רגעים פרובוקטיביים ומרגשים לבין סצנות וולגריות נטולות אמינות. הסדרה אמנם המשיכה לככב ברשתות החברתיות ובמגזינים, אבל חשיפת היתר שקיבלה המאיסה אותה על רבים ואף הובילה לנטישתם של לא מעט צופים. לראייה, פרק הסיום של העונה הראשונה משך בזמנו מיליון צופים ואילו פרק סיום העונה השנייה ירד כמעט בחצי. היו גם מי שחתמו את הציפייה לעונה השלישית במילותיה של שושנה: "אני אוהב את 'גירלז' אבל לפעמים אני אוהב אותה כמו קוף בגן חיות במין כלוב מכוער או משהו כזה" (AV Club).

» גירלז - לכל הכתבות» בנות מפספסות: הסצנות הגנוזות של גירלזואכן, השקת העונה השלישית הייתה מלווה בשאלה - האם "גירלז" תוכל לשוב ולסחוף את הצופים, שכבר לא מתרשמים יותר מדי מהחזה החשוף של דנהם? שני הפרקים הראשונים שעלו אמש ב-HBO הוכיחו שהסדרה רחוקה מהכנות והריאליזם שאפיינו אותה בתחילת הדרך, ובחרה בטון קומי קליל ומרוכך יותר, לצד תובנות מבדרות על מערכות יחסים ומונולוגים רווי תיאורים מיניים גרפיים. "אני מקווה ששניכם תיהנו מהחיים הספוגים בשתן שלכם בזמן שאתם מזדיינים כמו שתי חיות פרא", צועקת האקסית של אדם לאחר פגישה מקרית איתו ועם האנה. "אתם הולכים למצוא את עצמכם עם תינוק שאין לכם מושג איך לטפל בו. אתכם הולכים להרוג את הילד שלכם. אתם תיתנו לו פורמולה מקולקלת. את לא הולכת להוציא חלב מהציצים האלה".

» מי לא רוצה חברה כמו האנה? הפרומו לגירלז:

הפרק הראשון נפתח קצת אחרי הפינאלה של העונה הקודמת. האנה ואדם נמצאים במערכת יחסים יחסית בריאה, ה-OCD שלה תחת שליטה והספר שהיא כותבת הולך ומתקדם. ג'סה התאשפזה במכון גמילה כדי שסבתא שלה תשלם לה את שכר הדירה, שושנה מבלה את לילותיה בין הסדינים של פרטנרים מזדמנים במעונות הקולג' ומארני נמצאת בדיכאון תהומי מהפרידה מצ'ארלי (כריסטופר אבוט, שסיפר ל'ניו יורק טיימס' שעזב את הסדרה מאחר שלא התחבר לדמות שלו). לטוב או לרע, הבנות הפכו מאז העונה הראשונה לקריקטורות של עצמן, ובכל זאת, קשה שלא להזדהות עם העיסוק האובססיבי של כל אחת במשברים הכל-כך קיומים שלה, או במילות ההאשטאג המפורסם, #firstworldproeblems.

חברות (כמעט) הכי טובות

בין מונולוגים על כסף לבין חוסר מודעות עצמית כתובים היטב, החתרנות האמיתית של "גירלז" טמונה באופן שבו הסדרה מטפלת בחברות הנשית, גם כשהיא הופכת לשאריות מחוממות של יחסים שהיו פעם מספקים. ההשוואה בין "גירלז" ל"סקס והעיר הגדולה" כבר נותרה מזמן מאחור, אבל בכל הקשור לחברויות בין נשים - ההקבלה ביניהן מראה, שמתחת לקלילות של העונה החדשה, נמצאות כמה אמיתות על מערכות היחסים הנשיות שכולן מתאמצות כל כך לתחזק. גם אם נתעלם מהעובדה ששתי הסדרות שבות וממחזרות את הפנטזיה שבה נשים מסתובבות בחבורות של ארבע, כשכל אחת מחזיקה בתפיסה רומנטית וחופש מיני אחר, בעוד הבנות של "סקס והעיר" לימדו אותנו שחברות מחזקות זו את זו לאורך המשברים והגברים החולפים, "גירלז" מראה חברות שנשארות זו עם זו בעיקר מתוך כוחו של הרגל, משתמשות זו בזו ומנהלות שיחות שבה כל אחת מדברת רק על עצמה. "הסכמתי לערב עם החברות שלך כי הייתי בטוח שתבטלי ברגע האחרון", אומר אדם להאנה. "זו לא אני שמבריזה להן. הן אלה שתמיד מבריזות לי", היא עונה. "גם אני לא מתעניינת בשום דבר שיש להן להגיד, זה כל הרעיון בחברות".

רקובות ככל שיהיו, גם החברויות ב"גירלז" חזקות מספיק כדי להישמר לאורך השנים, עניין שהוא לא מובן מאליו. דנהם כהרגלה, מדלגת בנונשלנטיות מעל הביקורות על האופן בו היא מציגה את הנשים, על ידי דיאלוגים קלילים שהיא מכניסה לתסריט. כשאדם אומר לה שחברויות בין בנות הן מערבולת של אשמה וקנאה שמונעת מהן לחשוב בהגיון, היא מאשימה אותו שהוא נשמע כמו הגברים האלה שחושבים שאישה לא יכולה להיות נשיאה בגלל שהמחזור שלה יערפל את יכולת השיפוט שלה. "אבל הן באמת לא יכולות להיות נשיאות", אומרת שושנה מהמושב האחורי של האוטו, "כי זה באמת יכול להפריע ליכולת השיפוט שלהן...".

עד סוף העונה, אין ספק שנתעייף מהדיון הבלתי פוסק על "גירלז" (שהפכה את השיחה עלייה לארוכה הרבה יותר מהצפייה בה), אך חזרתה למסך מספקת משב רוח מרענן של גיבורות נשיות נטולות אמפתיה, מרוכזות בעצמן וכמעט בלתי נסבלות, אבל אולי קרובות הרבה יותר למציאות ממה שנשקף בדרך כלל מהמסך האמריקאי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ