כרוניקה של שעמום: "לואי" מתחילה לאבד את זה

לואי סי קיי חוזר בעונה רביעית לסדרה שלו, שהפכה להיות האורים והתומים של אלפי מעריצים וקומיקאים, אבל זה כבר לא זה. נדמה שהוא כבר לא מקדש את האמת מעל לכל. בכל זאת, אסי גל מוצא תקווה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

לא לחינם התארח ג'רי סיינפלד בפרק השני של "לואי", הסדרה המכוננת של לואי סי.קיי, שגרמה לכל קומיקאי מתחיל להאמין שאם הוא מדבר על הבאסה שלו, זה יכול להיות מצחיק. "לואי" היא סדרה ששינתה את הטלויזיה כמו שסיינפלד עשתה בשעתה. בעונה אחת יותר מדי, סיינפלד שהייתה כביכול סדרה על כלום הפכה להיות קומדיות טעויות. משם העסק הדרדר מהר, עם נסיונות לעשות דברים נועזים כמו פרק שהולך מהסוף להתחלה, אבל זה כבר לא היה זה. אם לשפוט לפי שני הפרקים הראשונים בעונה החדשה של "לואי", נראה שגם הוא בדרך לשם, ואפילו הרבה יותר מהר. » לואי סי קיי - כל הכתבותהעונה הרביעית של "לואי" נפתחת עם שידורים של שני פרקים ברצף. אם לשפוט לפי הפרק הראשון, לואי יודע שהוא קרוב לסוף. הפרק עוסק באוננות, ונראה שזה מה שלואי מרגיש שהוא עושה, בכך שהוא בכל זאת מושך עוד עונה. הוא זורע רמזים לרעיון במהלך הפרק- כשבתו הצעירה מבקשת ממנו שיעזור לה לסחוב את הילקוט, והוא אומר לה שלא יעזור לה כי עליה ללמוד לבד כמה קשים החיים. בתו הגדולה יותר מגיבה מיד ב"אוף, די כבר" ועוזרת לאחותה הצעירה, כמו אומרת- מספיק לזיין את השכל על כל דבר. לכך נוסף הביקור אצל הרופא, שלואי נכנס אליו כדי לטפל בבעיות הגב שלו, וזה מגיב במונולוג מצוץ מהאצבע על הצורך של הגב להיות מאוזן ולא מאונך. לואי לוקח מכשיר מסז' ומתייחד איתו בשירותים. הומור נמוך, זה מה שאני יכול לתת לכם, אומר לואי. הבעיה היא שזה משעמם. לדבר על כמה אתה משעמם, זה משעמם. סיפור שהכל בו מתחבר אחד לשני, זה לגמרי סיינפלד בימיו הרעים.חיקוי צולע של "המשרד" בסדר. בנית בסיס לעונה ועכשיו תטלטל אותנו. יכולנו לקוות שהפרק השני יגיד לנו, כמו כל מה שלואי עושה, משהו על עצמנו, יאיר באור אחר את הפחדים הגדולים שלנו, או לפחות יהיה מצחיק בסגנון אחר מכל סיטקום טלויזיוני. במקום זה קיבלנו את העלילה הכי בנאלית שלואי אי פעם עשה. היא מתחילה עם לואי כקומיקאי לא מוכר וזה כבר מבאס.  לואיס סי. קיי הוא הקומיקאי של האדם הפשוט, אחד שמקדש את האמת מעל הכל, גם אם היא אומרת שאפשר לשנוא את הילדים שלך, למשל. והאמת שלו כעת היא שהוא עשיר. אם הוא לא יכול להמשיך את הקומדיה שלו מהמקום שהוא נמצא בו עכשיו, זה כבר פחות אותנטי ופחות מעניין. הפרק מתחיל כקלישאה על קומיקאי כושל, ואז נמשך לקלישאה  מחממת לב- יש אישה שאהבה את הקומדיה שלו, ונראה שהיא אישה שרואה בו את היופי. אבל אז העסק מסתבך לרמה לא הגיונית, לואי מרוצה כי כל הרע שקרה לו, השיג לו בחורה אחרת. את זה ראינו בעשרות מקומות, למשל בפרק הראשון של "המשרד" אצל ג'ים, שלא אכפת לו ממכירה שהפסיד כי פאם מניחה עליו את הראש. זה מה שנהיה מלואי? חיקוי לפרק הראשון של המשרד?

יכולנו לראות את זה קורה. בהופעות האחרונות שלו, ובתוכניות שהתארח בהן בטלויזיה, זה כבר הרגיש שלואי מנסה לדחוף רק את משנתו לגבי החיים ואיך צריך להעריך אותם. לא רק שזה כבר פחות מצחיק, זה טרחני. מכיוון שמדובר באחד האנשים הכי חכמים בתעשייה, קל להניח כאמור, שלואי מודע לזה, כפי שניסה לומר בפרק הראשון - אם לבנות שלי נמאס לשמוע אותי והן רק רוצות בדיחות ("אבא, תעשה חיקוי של הביטלס"), אז גם לקהל תיכף יימאס. אני מאמין שהלימון הזה לא ייסחט עד תום. לואי עוד ימצא דברים שיש להגיד, מתוך העייפות. אולי בהמשך מתחבאת איזה יצירת מופת סטייל הפרק עם הביקור באפגניסטן, או הפרק עם החבר  הקומיקאי שמחליט להתאבד כי אין כלום ששווה בחיים. אבל יש לקוות שנמשיך לצפות ב"לואי" כי הוא יחזור לטלטל אותנו, ולא רק כי הוא טוב יותר מכל דבר אחר שנמצא על המסך.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ