The Voice ישראל: למה לי טלנובלה עכשיו?

מתמודדים שנושאים על גבם סיפורים מרגשים וקורעי לב, זמרים בינוניים זוכים למחמאות שלא מגיעות להם וכולם מקדישים שיר לאמא, או אבא. חוץ ממתחרים מבוגרים ומנוסים יותר, ריאליטי הכשרונות מזכיר לנו את "כוכב נולד" ולאביב גפן את הקריירה שלו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

בשלב הזה בחייה הקצרים של The Voice ישראל, הצפיה בה כוללות יותר דקות שבהן אתה עסוק בלשחק ב"מצא את ההבדלים", מאשר דקות שבהן אפשר לגמרי להתמסר לאשליה. בינתיים שני הפורמטים לא מאוד רחוקים אחד מהשני. גם ב-The Voice ישראל וגם בכוכב נולד מנסים למנף את סיפוריהם האישיים של המתמודדים ליצירת אהדה והזדהות. בשניהם כדאי ואף מומלץ להיות אלמן יתום (יתום מלחמה עדיף), שהוא גם עובד זר שלמעשה הוא אילם שמצליח להתבטא אך ורק באמצעות שירה, בזמן שהוא שולט באופן מופלא בגיטרה רק באמצעות הזרת בכף הרגל הימנית. בשניהם הרבה מאוד זמרים בינוניים ומטה זוכים למחמאות, סופרלטיבים, תשואות ומחיאות כפיים בעמידה שלחלוטין לא מגיעים להם. בשני הפורמטים כולם מתרגשים מסביב לשעון ובעיקר בעיקר מקדישים את השיר לאמא, למרות שב-The Voice ישראל  אפשר לסמן מגמה שעשויה לעורר את חמתן של ארגוני הנשים וכהסלמה נוספת בתהליך הדרת הנשים. אבא, כך מסתמן, הוא האמא החדש. כבר ניתן לגלות כמעט איזון בכמות האמהות המייללות והאבות המזילים דמע בסתר, הרבה מהטלפונים הראשונים של המתמודדות הוא לאבא.» The Voice ישראל - כל הכתבות » The Voice ישראל: אפליה מתקנת לזמרים מזרחייםתיכון הזדמנות שניה ההבדל המשמעותי היחיד בין שני הפורמטים, לפחות לעת עתה, נוגע לגילם של המתמודדים. אם ב"כוכב נולד" אנשים שחצו את גיל ה-30 נחשב למוצג אריכאולוגי ולגימיק מסעיר, ב-The Voice ישראל הם הולכים וכובשים חלקים ניכרים יותר ויותר. אם "כוכב נולד" התיימרה למצוא זמרים וזמרות בוסריים לחלוטין שמעולם לא עסקו בו באופן מקצועי וכבית ספר מקצועי, הולכת The Voice ישראל ומסתמנת כתיכון ההזדמנות השנייה. בשבוע שעבר זו היתה צילי ינקו, זמרת הליווי של שלמה ארצי כבר  יותר מעשור. השבוע הגיע גם גדי אלטמן שכבר הספיק להריץ להיט בתחנות הרדיו, ומחפש דרך להתניע מחדש את הקריירה שלו. מדובר במהלך שכל כולו סתירה פנימית. גם גדי וגם גילי מבקשים לחדור לתוך עולם שלכאורה יצליח לפטור אותם מהצורך להשתתף בתכניות ריאליטי שכאלה. אך גם אם הם יצליחו, לפחות לפי האווירה הנוכחית, הם ימצאו את עצמם נתוני לחסדי אותם מפיקים אלא שהפעם כשופטים. פעם תפקיד זה היה שמור רק לזמרים שחלף לפחות עשור מאז ההצלחה האחרונה שלהם. מאז שקרן פלס ומירי מסיקה הצטרפו לשולחן, התקצר פרק הזמן הזה באופן משמעותי. סביר להניח שהוא יתקצר עוד יותר.

גרם לאביב גפן להזיל דמעה. גדי אלטמן (צילום מסך)בשאר הזמן, חלפו אתמול על המסך זמרים סימפטיים יותר ופחות. ההתלהבות של אביב גפן מליאונל היתה מופרזת ומיותרת. נכון, נכנס לאולפן מישהו שיודע לשיר שיר של חווה אלברשטיין, ואחרי שאביב נאלץ להתנחמד לכמה מסלסלים, זה בוודאי היה מרענן. אבל ליאונל לחץ איפה שלא צריך עם הרבה מאוד פאתוס, שראוי לשמור לטקס יום הזכרון בתיכון. גם עידו צוריאל וגם ענבר ישראל זייפו, יצאו מהקווים והיו הרבה פחות מרשימים ממה שעשו מהם שרית חדד ושלומי שבת בהתאמה. החדשות הטובות הן שאולי עם רועי בן שימול תחלוף לה תופעת "חייל של אהבה", שהתחילה עם הראל מויאל וממשיכה עם עידן עמדי. שימול מגיע עם הגיטרה ועם "כל מה שתרצי, אהיה בשבילך" מתורגם לספרדית, ובזכות האודישן העיוור חוסך מאיתנו שבועות ארוכים של צפייה ברגישותו המשתפכת. מדורגים

בפינה השבועית "המופתע של השבוע", שוב מככב שלומי שבת שמסתובב בשביל דניאל מקירה, ולא מאמין שהוא קיבל כל כך הרבה כישרון. למה מגיע לי כל הכשרון הזה? דניאל מקירה (צילום מסך)בפינה השבועית "קוראים לי אביב והיתה לי קריירה", מגיעה למקום הראשון ההצעה של אביב לאחת המתמודדות לעשות ביחד כינורות של לונדון. לפחות הפעם הוא לא הזכיר את בלקפילד. למקום השני מגיעה ההערה שלו על הקלטות באולפן באל.איי. והמאמי של השבוע הוא כמובן יוסף בוכניק. גם כיפה סרוגה, גם נשוי וגם מאומץ. וגם, בהדרכה נכונה, יכול לשיר לגמרי לא רע.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ