אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"כוכב נולד 10": החיים הוירטואליים שלנו

פרק האודישנים השני הציע מעט כישרון והרבה דרמות פיקטיביות. שיר אהבת הפייסבוק של גבריאל שרם היה הדובדבן, והצליח לתפוס את הריקנות שמאחורי הפטפוט האינסופי על "האמת" עם השורה "לייק עליך נשמה / חיים וירטואליים שלי"

תגובות

אור בן-ברוך מדימונה הוא כנראה ההימור הבטוח שלכם לעונה הנוכחית של כוכב נולד. צעיר, יפה, רגיש, עם קול שנשבר יפה בגבוהים, הצליח בן-ברוך לגרום לצדי צרפתי לקשקש בטאבלט שלו את המילים "זהו זה!" בירוק זורח. מירי מסיקה, אם זו אינדקציה למשהו, ציירה לב אלקטרוני קטן ואף הכריזה קבל-עם-וזכיין כי היא מאוהבת בזמיר הדימונאי ששר את "סוף כל יום" של מוש בן ארי. אבל כל זה לא מעניין. מה שמעניין הוא שאחרי שבן-ברוך התבשר על כך שעבר את האודישן שלו והצטלם עם חבריו הצוהלים בבריכה, הוא הישיר מבט לעבר המצלמה, צווח "עברתי!" באופן די משכנע, ואז שאל בתום-לב: "בסדר? סבבה?". ברגע אחד התברר שלא רק שהמתמודד משחק בפנינו ומביים את התגובה שלו, אלא שמישהו למעלה גם החליט שאנחנו צריכים לדעת את זה – לדעת שמה שאנחנו רואים הוא משחק.» כוכב נולד 10 - כל הכתבות» כוכב נולד 10: עקיצת איש העכביש» מה קרה לפליטי כוכב נולד

האם היה זה טריק עריכתי תמים וחסר משמעות? או אולי דרכם המתוחכמת של האנשים שעושים את "כוכב נולד" להתוודות על אינספור סצנות מבוימות אחרות שהם מוכרים לנו כסיפורי חיים מרגשים? לא ברור. אבל אחרי שהמילה "אמת" על הטיותיה השונות עלתה שוב ושוב כקריטריון להעריך את כישוריהם של המתמודדים, היה מפתיע לראות את "כוכב נולד" מתלוצצת על הנושא שלכאורה אין רציני ממנו מבחינתה – האותנטיות של רגשות המתמודדים בה.אותנטיות רגשית. אור בן ברוך (צילום מסך)הסטטוס של הלב מי שהפליא לתאר את המצב האבסורדי הזה היה המתמודד גבריאל שרם בשיר שצפוי להפוך להיט, או, בניסוחה הזהיר והאוהד-פחות של מסיקה, "יכול להפוך ללהיט בזמננו". שרם עבר עם ביצוע לא רע ל"על כפיו יביא" של רבקה זוהר. אבל השוס היה שיר קצר וקליט שחיבר על אהבה-בימי-פייסבוק, כולל שורות כמו "שיניתי לי את הסטטוס של הלב", "לא תעזור שום אפליקציה" ו"חיים וירטואליים שלי". הדחקה החביבה הזו, שהצליחה לסחוט ממסיקה אמירה כנה חד-פעמית על מצבו של שוק המוזיקה המקומי, הייתה גם אמירה מדויקת על האופן שבו רגשות הופכים לחלולים כשהם מהווים חומר לשורות סטאטוס או לאייטם בטלוויזיה.

החיים הוירטואליים של שרם ובן-ברוך הם אלה שמעניינים אותנו, וכבר לא אכפת לנו שמספרים לנו שהם לא אמיתיים. לכן, זה כבר לא משנה אם כשקארין כרמלי מכרמיאל נשברה באמצע "סליחה" של מתי כספי, ואם כל מה שהגיע אחר כך (הסיפור על הסכסוך עם אימא, המפגש המפתיע איתה אחרי האודישן, גילויי האמפתיה המגושמים של צביקה הדר - "קחי את זה בפרופורציה") היה אמיתי או לא. "כוכב נולד" כבר מרשה לעצמה להתבדח על חוסר האותנטיות של מה שהיא מציגה כי היא מבינה שלא אכפת לנו. האמת שמסיקה ומשה פרץ כל כך צמאים לה כשהם בוחנים את המתמודדים, היא בסך הכל סיפור החיים שצריך למכור כדי לנצח בתחרות. הריב עם אימא, משבר אמצע החיים, החיים בדוחק של שש נפשות על 45 מטר רבוע - הכל הופך לסחורה לגיטימית בדרך לגמר. ואת האמת הזו כבר לא צריך להסתיר.סחורה לגיטימית. קארין כרמלי (צילום מסך) בפינת הדחקה נרשמו כמה רגעים מביכים - יובל ברק ששרה מהבטן, לידיה שלומוב עם מחרוזת שירי עם, ופאבל צ'ציק בניסיון שני להתברג לנבחרת תוך שנתיים, עם אריות של בוצ'לי ואביו החורק עלי-כינור בחדר ההמתנה. משום מה צוות השופטים השנה מסרב לבשר לאנשים האלה שהם פשוט לא יודעים לשיר. אם בעונות קודמות היו מתלוצצים על חשבון המתמודדים הגרועים או לפחות אומרים להם היכן הם עומדים, הרי שברוח הזמן מחייכים השופטים אל לידיה "הלוהטת" ואל צ'ציק הזייפן ומשבחים את האווירה המשעשעת שהם משרים. העקיצה מגיעה רק דרך העריכה המתוחכמת – הצילום הקרוב-מדי של צ'צ'יק ואביו, העיגול הסוגר עליהם בעודם נעלמים באופק כמו דמויות מסרט סלפסטיק. פעם קראו לזה צביעות. אולי זו האמת של "כוכב נולד".

כתבות שאולי פספסתם

*#