"מעושרות": מלכת הרוסים האינטליגנטים

אחרי שני פרקים מופרכים מגיע הפרק השלישי ואיתו הרגיעה: ניקול מתנהגת כמו מתאבדת שיעית בהפקה של מייקל ג'קסון הרוסי, טלי מנהלת שיחה חודרנית עם בעלה לשעבר ודפנה סוחטת את אמא שלה עד תום

זיו יצחקי, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
זיו יצחקי, עכבר העיר

כמו שאר מדינת ישראל, גם הפרק השלישי של מעושרות נראה כמו מנסה להתאושש מההנגאובר שחטף עקב צריכה לא מבוקרת של קוקטייל לאה באם אמא של כל המסיבות. הרעש הויזואלי התוקפני הבלתי פוסק של הפרק הקודם, מתפנה לטובת בחינה קצת יותר מעמיקה של נפשותיהן הרכות ונשמותיהן הטהורות של ה"מעושרות". כדאי לנצל את הזמן הזה כדי לקחת אספירין, לשתות מיץ תפוזים, להרביץ ארוחה מטוגנת ולהתאושש לקראת הפרק של שבוע הבא. אז הבלגאן יחזור.מעושרות - כל הביקורות והכתבות

מלכת הכיתה את התואר קוטפת השבוע בהליכה ניקול ראידמן, על שלל נעלי העקב שלה. ניקול החרוצה ורבת הפעלים מחליטה להרחיב את מנעד הידע הפולקלוריסטי של לאה שנירר על עמי העולם, עד שזו תדע לזמר את "אצלנו בחצר" באספרנטו צחה. אחרי המפגש עם החום, מגיע לה להשרות את עצמה בחומר מלבין כמו היכל נוקיה גדוש באלפי עולים מרוסיה. לא במקרה אמרו עליהם שהם עלייה איכותית. ניקול עושה ייבוא אישי של הזמר הפופולרי פיליפ קירקורוב, שאם לא היו לכך הוכחות אחרות, אפשר היה לחתום בוודאות שמדובר בדמות חדשה של סאשה ברון כהן, ושכל הביקור הוא חלק מהצילומים של הסרט החדש שלו. קירקורב, כך מסתבר, הוא דיווה קפריזית לא קטנה שלא מבין את מקומו בחיים. הוא יכול להמשיך להתפאר בחברות העמוקה שלו עם צביקה פיק, דנה אינטרנשיונל ומשה דץ מכאן ועד הגלסנוסט הבא, אבל את ניקול זה לא מעניין. הבחור  מסרב להפנים שהוא ניצב בהפקה בכיכובה של ניקול ולא להפך. עד שיחול אצלו השינוי התודעתי המיוחל, נאלצת ניקול להתרוצץ אחוזת אמוק וללמוד שאם פיליפ לא בא אל המוחמד, המוחמד יבוא אל פיליפ ועל כפיו אותו יביא למדינת הקודש. מוחמד, דרך אגב, בהתאם למסורת הפוליטקלי קורקט של "מעושרות" איננו חס וחלילה ערבי. הוא רק מוסלמי. אנחנו מוכנים להתפשר על ערבי טוב. הכוכבת של ההפקה. ניקול מרימה הופעה:

יחסים מסוכנים "קופי, טי או מי?" שואלת טלי סיני ריקליס את בעלה לשעבר אריק סיני, שמגיע להכיר את דירתה החדשה, וכל מה שעובר בראש לצופה הוא "אנד מיסטר ריקליס טו?". ריקליס, או זוס כפי שקוראים לו חבריו, איננו בארץ לרגל עסקיו והוא משאיר לזוג לשעבר הרבה זמן להעלות זיכרונות מן העבר. מסתבר שהאובססיה של טלי עם תיעוד עצמי לא התחילה היום, אלא עוד לפני 20 שנה עם מצלמת הווידאו הביתית שהיתה הרכוש היקר ביותר לליבה. לטלי יש נטייה להחליף את ה'יאדה, יאדה, יאדה' המפורסם בבליל של עברית מתובלת בקצת בולגרית ולדלג על החלקים המעניינים ביותר. כמו למשל, כמה חולצות בדיוק היא קנתה לאריק לפני שהוא נכנס להיכל התהילה. מי שחשב שהציפורניים היחידות שיישלפו ב"מעושרות" יהיו רק של הגראציות זו כלפי זו, שמח לגלות שסיני עומד דקות ארוכות על המרפסת ומטנף על ההפקה של "היכל התהילה", שלא רק הצליחה להשמיד את הערך של העבר המפואר שלו, אלא גם על הדרך עשתה בו כמעט מעשה סדום במובן המילולי ביותר של המילה. סיני מגלה כל מיני פרטים שבוודאי לגביהם הושבע לסודיות במערה הסודית וגם הוחתם על כמה טפסים בעניין. מי שנורא אוהב תיאוריות קונספרציה מוזמן לרשום לפניו שאת "מעושרות" מפיקה הבת של טמירה ירדני הבעלבתית של כוכב נולד, שבטח לא היתה מאושרת מהניסיון של חברת הפקה אחרת להיכנס לתחום תחרויות הזמר. אין ספק שלא תזיל דמעה אם "היכל התהילה" תיזכר כמו שהיתה, תאונת דרכים טלוויזיונית ומוזיקלית מרובת נפגעים.  מעשה סדום במגדל יוקרה. אריק סיני מגלה הכל:

כשזה עמוק אמא של דפנה שחר בטח מקללת את הרגע שבו הבת שלה החליטה להצטרף ל"מעושרות" ולא למאסטר שף.  שם יודעים לעשות כבוד לאמא, להתרפק על הזכרונות ממנה ואפילו לזכות בגלל זה בנקודות. אבל אנחנו בפורמט אחר לגמרי, ולכן אמא שחר נאלצת לשלוף את כל אמצעי הלחימה בנשקיית רגשות האשם האמהיים. היא מתחילה ב"זה מה שהפסיכולוגית שלך מלמדת אותך?" הקלאסי כשדפנה מתלוננת על חוסר תשומת לב בילדותה, ומשנה טקטיקה לטיעונים רציונאליים ומחמיאים לדפנה על כמה שהיא היתה ילדה חזקה. כששני אלה לא עוזרים, מקרבת את הכלים, מפעילה את האמצעים המיוחדים ושולפת את נשק יום הדין: דמעות, התנצלות והפגנת חולשה. בקרוב ההרצאה ב-TED על יתרונות הפסיביות-אגרסיביות. אפשר לנחש ניחוש בלתי פרוע שדפנה כבר צפתה בהצגת התיאטורנטו הזאת יותר מפעם אחת והיא מסרבת להתרשם. מזל שבתה הקטנה נמצאת בסביבה כדי להתרגש, מישהו יצטרך לפרנס את הפסיכולוגים של המחר.       

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ