טריני וסוזנה: כשהמגישות לא מתאימות לפורמט

הניסיון לארוז את העונה החדשה לתוכניתן של כוהנות האופנה הבריטיות בעטיפה טראגית ומלאת אמפתיה כושל ומטרתו לא ברורה מלכתחילה. זיו יצחקי על הניסוי של מלכות הקרח להוציא מעצמן קצת רגש

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

בכל אשם המשבר הכלכלי. במקום ללכת ולרכוש לעצמן איזה בית בדרום ספרד בו יעבירו את ימי פרישתן מהטלוויזיה בשתייה מופרזת של ג'ין וטוניק ובשיזוף עמוק ללא חזיה עד להשגת גוון ורוד זרחתי, מתעקש הצמד טריני וסוזנה להידבק למדינת ישראל כמו זפת לכף הרגל באוגוסט ולתת עצות דלוחות למי שממש לא צריך אותן. ובכל זאת, החליט מי שהחליט שחיינו אינם חיים ללא נוכחותן של השאריות שהשליכה הטלוויזיה הבריטית לפני כמה שנים ומתעקש למכור לנו צמד טאלנטיות דהויות כדבר החם הבא. חבל באמת שבצה"ל החליטו לבטל את השירותרום, ערוץ 10 היה משיג להם את בוב הופ כמנחה ביופי של מחיר כולל ברכת וידאו חמה של פרנק סינטרה.

בביקורן הקודם בישראל דבקו טריני וסוזנה במה שהן יודעות לעשות הכי טוב: לנזוף באנשים נטולי טעם אופנתי תוך הטחת עלבונות בלתי פוסקת. כיוון שעם ישראל לא נשכב על הגב והתמסר לדודות מאנגליה, וכיוון שקשה מאוד להחליף את העם, החליטו בערוץ 10 שאת הפורמט דווקא קל מאוד להחליף והגו את "טריני וסוזנה מרגישות בבית". הפורמט החדש מצולם על רקע חדר המדרגות של שיכון העובדים הרמלאי, כולל הקיר המתקלף, המעקה המנדטורי ותיבת הדואר השבורה. על הרקע הזה נראות טריני וסוזנה לא שייכות כמו פטסי ואדינה מ-"Absolutely Fabulous" בפרק שבו נקלעו לכפר צרפתי פרוביזורי במיטב מחלצותיהן, רק ללא השיק, ההומור או האירוניה. את שני האלמנטים הראשונים מעולם לא היה להן, לגבי האירוניה, זה כבר סיפור אחר. למי שלא היה כאן בשנים האחרונות או נמנע, בצדק, מלפתוח טלוויזיה יגלה שבישראל של 2012 האירוניה מתה. לא הכריזו על תאריך פטירה מדויק, לוויה מסודרת לא יצאה אל בית העלמין וגם אף אחד לא ישב עליה שבעה. את הידיעה קיבלו רק מפיקים ועורכים של תכניות ריאליטי ושל דוקומנטרי בשקל ועשרים, שללא שום קשר לסיפור שמונח בידיים שלהם חייבים להעמיס עליו אלמנטים טראגיים, תהליך נפשי מקוצר ומנחים אמפתיים עד אין קץ.מחפשות את האומללים והאומללות. הטריילר לעונה החדשה: לשם ביצוע המשימה, נשלחות טריני וסוזנה אל רמלה כדי לתקתק את החיים של חנה ושרול, אם ובן שבסך הכל רוצים קצת כיף בחיים. חובבי הטרגדיות יתאכזבו. החיים של חנה ושרול לא שונים באופן מהותי מחייהם של עוד עשרות אלפי ישראלים אחרים. חנה נשואה קרוב לחמישים שנה לאלברט השתקן, שאינו מפגין רגשות, ושרול נמצא בשטח ההפקר שבין טראומת הגירושין לבין פרק ב', כשעל הדרך הספיק להשיל 30 קילוגרמים. גם חנה וגם שרול פוטוגניים, בעלי אישיות חיננית, נורמטיבית ונטולת שיגעונות יוצאי דופן. הצופה מאחל להם רק טוב. הסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו כאן מתגלה די מהר. חנה רוצה לקבל זריקות בוטוקס, היא לא מסוגלת להגות את המילה הזאת נכון, אבל בטוחה שמה שעומד בינה לבין החיים הטובים הן כמה זריקות במצח ובשפתיים. ב"טריני וסוזנה מרגישות בבית" לא יתנו להזדמנות כזאת לחמוק בין הידיים, והן מתנפלות על השניים וסוחטות מהם וידויים על כך שהם רוצים מילה חמה מאלברט, ואולי גם חיבוק. בשלב הזה, שתיהן נראות לחלוטין מחוץ לתחום שלהן. לבקש מטריני וסוזנה להפגין אמפתיה זה כמו לבקש מיונית לוי לא לשרוק בין משפט למשפט או לבקש מאייל שני לשתוק בנוכחותה של עגבנייה.

כשטריני שואלת במבטא אנגלי משובח ובאינטונציה רובוטית את אלברט אם אוהב את הבן שלו, היא נשמעת יותר כמו רב פקד ג'יין טניסון, רגע אחרי שזו לחצה על הכפתור הרשמקול בפרק של "החשוד המיידי" בחדר החקירות. טריני גם יותר לחוצה מטניסון לחלץ וידוי מהחשוד, ולכן כשהאב והבן ממאנים לפתור ארבעים שנה של קופנליקטים בארבעים שניות, ויום צילום הוא דבר יקר, היא פשוט צורחת עליהם "פאקן להתחבק". בינתיים, בצד השני של המדינה לוקחת סוזנה את חנה לטיפול הבוטוקס המיוחל, למרות שסוזנה חושבת שמדובר בטיפול מיותר ולמרות שבתור כוהנת יופי, היא היתה אמורה להסביר לחנה שבגיל 68 הרבה מאוד נשים היו שמחות לקבל את עור הפנים הטבעי והמתוח שלה, שכל כולו תוצר של גנים מצוינים. ואף מילה על איך נראה עור הפנים של טריני.

שיא הערב מגיע כאשר חנה נלקחת אחר כבוד להשקה של סרט ישראלי רק בשביל לנשום את אותו אוויר עם נינט ויהודה לוי מתחת לתקרה הנמוכה מדי של הסינמה סיטי. סוזנה מנצלת את הרגע לאחד על אחד עם חנה ומסבירה לה שכל עולם הזוהר והסלבריטיז הוא בולשיט ושקר אחד גדול. המסקנה ההגיונית מהאמירה של סוזנה היא לקפל את המצלמות ולסגור את הבסטה, כל מיני פילוסופים צרפתיים היו בוודאי אומרים שזו הנקודה בה "טריני וסוזנה מרגישות בבית" קורסת אל תוך עצמה. אבל לא, כולם חיים עם הסתירה הפנימית בשמחה גדולה עד לשלב המהפך המסורתי, שבו מולבש שרול כאילו הוא הולך להגיש את המעגל של דן שילון (ג'ינס כהה, חולצת טי בהירה, בלייזר כהה) ואת חנה עוטפים בשמלה שגורם לה להיראות, בהיעדר מונח אחר, כמו האמא של הכלה מרמלה. מעולם לא נראתה גרועה כל כך בין תוכנית ריאליטי לבין משתתפיה, אולי פרט ל"היכל התהילה". את הבגדים של שרול, שנאלץ להתפשט לתחתוניו מול כל המדינה, יכול כל גבר לרכוש בתקציב לא נורא יקר בקניונים ברחבי הארץ.  חנה ושרול יחזרו אל שגרתם המבורכת ברמלה עם חוויה של יום כיף בתל אביב, ולנו רק נשאר לשאול מתי טריני וסוזנה ישובו כבר ללונדון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ